Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Sunseeker Predator 108
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 15:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:58 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Uden
Na een hele lange tijd niets aan modelbouw gedaan te hebben heb ik deze week toch maar weer een kit gekocht.Ik was ooit begonnen aan een F1 en een bus maar had er weinig geduld voor,dus ook weinig zin en het lukte daarom ook niet zo best.Toch bleef ik dit forum bekijken en begon het op een gegeven moment toch weer te kriebelen.

Het is deze keer een boot geworden en wel de Predator 108.
In het echt wordt dit zeer luxe schip gebouwd door de Engelse firma Sunseeker die bekend staat om zijn (zeer) luxe jachten.Dit schip is ruim 32 meter lang en heeft een deftige 7.200 pk wat hem een snelheid kan geven van 42 knopen.Op het voorschip is onder andere een whirlpool en achter is er een dek uitgerust als garage zodat ze hun (snelle) bolide mee kunnen nemen.Uiteraard is alles wat er tussen zit ook van alle luxe voorzien zodat het de eigenaar aan helemaal niets ontbreekt.

De doos.
Afbeelding
Een velletje met plakkers.
Afbeelding
Wat klein spul.
Afbeelding
Donkere raampjes.
Afbeelding
En wat ander plastic wat tezamen schip moet gaan worden.
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan maar waarom zou je het risico nemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:58 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Uden
Ik weet niet hoeveel foto's er in 1 post mogen/kunnen dus hak ik hem even in 2en.
Nog wat plastik voor het schip.
Afbeelding
Afbeelding

Nu vragen jullie natuurlijk waar de romp is.Die zat er natuurlijk wel bij en de twee helften zitten ook al tegen elkaar.
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet er alleen nog even wat plamuur op doen om de romp mooi strak te krijgen.
Afbeelding

Over de kleur ben ik nog niet helemaal uit.Op de doos staat hij met een zwarte streep maar dat wil ik niet.
Ik heb hem op internet ook al met een zwarte romp en een alluminium? opbouw maar dat vind ik helemaal niets.
Dus denk ik dat ik hem mooi spierwit maak met een dun zwart streepje boven de waterlijn.

_________________
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan maar waarom zou je het risico nemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 16:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 maart, 2011 17:30 pm
Berichten: 695
heb je hem alvast gelijmd op de steun ( of hoe je zo iets noemt)
of staat ie los?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:58 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Uden
Hij staat gewoon los hoor.Anders wordt het wel lastig plamuren :mrgreen:
Ik dacht dat het wel slim was om de steun te maken.Kan ik hem daar mooi opzetten als ik met de opbouw moet gaan beginnen.

_________________
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan maar waarom zou je het risico nemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
Ik neem aan dat hij los is, anders wordt het een beetje lastig verven/spuiten. :wink:

Er mogen zoveel foto's in je post als je wilt, vinden we alleen maar leuk :mrgreen:
Ohja, alvast veel succes!

Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 mei, 2011 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 maart, 2011 17:30 pm
Berichten: 695
haha :lol:
ja veel foto's
slim dat je dat doet kan de boot niet omvallen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 dec, 2008 17:37 pm
Berichten: 133
Woonplaats: Omgeving Rotterdam
Succes met je nieuw projectje.

Het is een leuke doos waar je veel creativiteit in kwijt kan, omdat het qua schaal en plastic gewoon "groot" is. Qua kleuren kom je op internet een paar versies tegen, die zoals op de doos en in de beschrijving staat ben ik zo niet tegen gekomen (iets te licht). De Aluminium kleur waar je over spreekt heb ik ook gezien en is erg mooi.

Ben benieuwd wat je er van maakt!

Hier ligt de kit ook nog open namelijk, maar afgelopen maanden weinig tijd door drukte op werk en andere hobby. Dus hou jou vorderingen in de gaten!

:brouw:

_________________
Op de werktafel:
Academy - M997 Maxi-Ambulancde (1:35) |-| Revell - Sunseeker Predator 108 (1:72) |-| Trumpeter - SS John W. Brown Liberty Ship (1:700)
Project voorbereiding:
Revell - Queen Mary II (1:400)
Projecten recent afgerond:
Revell Classic - USS Burton Island (1:285) |-| Italeri - 1/4 ton, 4x4 Utility Truck (1:35)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 mei, 2011 13:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:58 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Uden
Ik heb nu de romp glad en de onderkant is al zwart gespoten.En ik heb nu gelijk even een vraag.
Ik moet de ankers nog bevestigen en het zwemplateau en zo maar ik wou de romp nu helemaal afwerken.Dus de rest wit spuiten en de blanke lak erover.Daarna de ankers en de rest wat nog aan de romp moet komen,is dat verstandig of moet ik er even mee wachten om de romp af te werken?

_________________
Van hard werken is nog nooit iemand doodgegaan maar waarom zou je het risico nemen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 mei, 2011 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 12 maart, 2011 17:30 pm
Berichten: 695
ik heb vandaag midden op de weg een
speciaal vervoer gezien
de truck vervoerde een sunseeker predator108
uit luxemburg!?
van de kleur ik denk dat het goed is


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement