Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jul, 2008 23:50 pm
Berichten: 1314
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Nog even spammen...

Even een zoekslag gedaan op MSW (omdat ik de Nelson zo gauw nergens anders vind), eerst het dek er op en dan de kiel.
Als je bij anderen wilt afkijken:
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=11955&postdays=0&postorder=asc&highlight=lady+nelson&&start=0
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2712&postdays=0&postorder=asc&highlight=lady+nelson&&start=0
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6673&highlight=lady+nelson
http://www.modelshipworld.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4000&postdays=0&postorder=asc&highlight=lady+nelson&&start=0

De een wat verder, de ander wat mooier, maar misschien kun je inspiratie opdoen.

_________________
Op de werkbank: Wasa Gundeck 1:24

In de vitrine:
King of the Mississippi
Bon Retour
Chinese Pirate Junk
Nave Egizia
Korean Turtle Warship


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 mei, 2010 12:31 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Leiden
Wim, hartelijk dank. Ik zal daar eens kijken hoe ze er mee omgaan. Ik had zelf ook al een verslag gevonden op http://sites.google.com/site/hmhvladynelson/photo-gallery.

Ik heb ongeveer drie sets aan instructies. De eerste van de kit zelf, een tweede ge-update versie die op de victory models website zelf. De derde, is meer een verslag dan een set aan instructies staat in The New Period Ship Handbook. Volgens de instructies bij de doos en het boek komt eerst de kiel. Volgens de ge-update versie eerst het dek. Het is niet bepaald behulpzaam.

Het zal toch moeten passen. Ik weet ook niet of dit boegdeel van de kiel samen met de onderkant blijft passen als ik de valse kiel aanpas op het boegdeel van de kiel. Ik zal de instructies en bouwverslagen er op nakijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 nov, 2009 19:51 pm
Berichten: 775
Woonplaats: Bergen op Zoom
Welkom hier op het forum Soesah,
leuk schip ga je bouwen.
succes en veel bouw plezier. :brouw:

Fred

_________________
We can not do great things in this world.
We can only do smal things with great love.
(Mother Theresa)

http://papiermodelbouw.forum2go.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2010 22:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 06 jun, 2010 12:32 pm
Berichten: 36
Hoi Soesah,

ook vanaf mijn kant welkom op het forum. Er zijn flink wat projecten in aanbouw, van klein tot groot, van beginners tot gevorderden en van kit tot scrats. Zoals je merkt bouw je niet alleen maar krijg je steun en tips van alle kanten.

Veel succes met de bouw.
Gr. Ton.

_________________
You have to crawl before you can walk. You have to walk before you can run.

Op de werf "De Silhouet" een tweemastertjalk http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =4&t=28075" onclick="window.open(this.href);return false;
In de wacht "De Norske Lowe" http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... =4&t=28339" onclick="window.open(this.href);return false;


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 jul, 2010 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 jan, 2009 12:22 pm
Berichten: 852
Woonplaats: Sittard
Hey Carl,

Welkom hier bij de Lego-fanaten :lol: :lol: euhh ik bedoel houtsnuivers hehe.
Je bent al lekker bezig met het passend krijgen van die ^&$&^%#**# kit-onderdelen.

Wen er maar aan dat niet alles past, kijk goed naar de tekeningen en lees altijd
een paar stappen vooruit en kijk dan hoe je het best kunt aanpakken.

Als iets fout is gegaan, schroom dan niet om een stuk weer af te breken en opnieuw te maken.
(koop eventueel wat hout en latjes bij de modelbouwshop, komen altijd van pas :wink: ).

Veel succes ermee.

Jack

_________________
Groet, Jack
Don't only practice your art but force your way into its secrets. For it and knowledge can raise men to the Divine - Ludwig Van Beethoven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jul, 2010 9:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 mei, 2010 12:31 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Leiden
Dank je Jack,

Ik begin het steeds meer te merken inderdaad. Het eigenlijk gewoon geen lego, in dat alles perfect op elkaar past. Ik heb gisteren wat kleine stukjes toegevoegd aan de kiel, wat van de valse kiel af geveild en het gaat nu mooi passen. Vanochtend het valse dek klaar gemaakt om er op te zetten.

En vooruit lezen is inderdaad de way to go. Het beplanken, als ik dat zo zien bij anderen, lijkt altijd tot grote frustratie te leiden. Daar zie ik nog wel tegenop. Maar ik vertrouw erop dat als ik dat met geduld en precisie, en natuurlijk met alle hulp van hier, aanpak, dat het dan ook goed komt.

Groeten,

Carl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 jul, 2010 22:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 apr, 2010 18:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam
Ben je een paar dagen weg, is er opeens een heel leuk verslag opgedoken!

Maar succes ermee!

Groeten,

Jesse

_________________
Nu op de brouwtafel:

- Mijn "Brouw-kast" - - - Binnenkort foto's!

- Republic P-47 Thunderbolt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jul, 2010 10:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 20 mei, 2010 12:31 pm
Berichten: 10
Woonplaats: Leiden
Een kleine update.

Met een paar kleine stukjes hout heb ik de problemen met de kiel kunnen oplossen. Ik heb de kiel nog niet geplaatst, maar al vast in orde gemaakt.

Afbeelding

Gisteren heb ik geprobeerd het valse dek vast te zetten, maar met nageltjes wilde het niet zo lukken. Uiteindelijke heb ik het toch goed voor elkaar gekregen door het dek vast te tapen en zo de spanning er op te houden terwijl de lijm droogt.

Welke soorten lijm (en waar kan ik die vinden/kopen) wordt er door anderen hier gebruikt? Ik denk dat de houtlijm (4 minuten houtlijm van een bekend merk dat ik even vergeten ben, Bison geloof ik) die ik gebruik soms iets te snel voor mijn geduld opdroogt.

Carl


Laatst bijgewerkt door Soesah op vr 09 jul, 2010 11:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jul, 2010 10:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 03 apr, 2010 18:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam
Smul! Smul!

_________________
Nu op de brouwtafel:

- Mijn "Brouw-kast" - - - Binnenkort foto's!

- Republic P-47 Thunderbolt


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 jul, 2010 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 14 jan, 2009 12:22 pm
Berichten: 852
Woonplaats: Sittard
Carl,
Ik gebruik de gewone Bison houtlijm van de bouwmarkt, dus niet de sneldrogende en ook niet de watervaste.
Normaal is deze na een uurtje klemmen droog genoeg om verder te kunnen werken.

Klemmen met tape is een hele goede methode, gebruik ik zelf ook regelmatig.

Jack

_________________
Groet, Jack
Don't only practice your art but force your way into its secrets. For it and knowledge can raise men to the Divine - Ludwig Van Beethoven


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement