Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 21:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 maart, 2009 1:02 am
Berichten: 481
Woonplaats: Leiden
Ik heb wel vaker laser-cut parts gehad, maar dit is laser-verkoold :wink: Even een foto van een spant zo als hij uit de plank komt:

Afbeelding

En na lang schuren krijg ik het zo. Je ziet nog steeds zwarte plekken omdat het soms meer dan 1mm naar binnen is gebrand. Zo veel kan ik er niet afschuren want dan blijft er niets van de vorm van de spanten over:

Afbeelding

Ik heb ondertussen ook al gezien dat de kit maar weinig op een echte botter lijkt. Er zijn bergen foto's en tekeningen op het internet te vinden. Daarom zit ik toch steeds meer aan scratchbouw te denken. Dan zit ik tenminste niet met van die vage op het dek geplakte spanten die je amper mooi uitgelijnd kan krijgen.......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug, 2008 17:42 pm
Berichten: 506
Natuurlijk kan een kit niet helemaal aansluiten bij al je wensen maar ik zou zelf doorgaan met dit model
ik heb de kit af gezien (van mijn vader) en het is een prima boot geworden die best lijkt op wat het vroeger was

wat ik belangrijker voor mezelf zou vinden: het is een heel speciaal cadeau voor je vader en de paar dingen die jij in de kit vindt, zal hij niet eens zien. (of zich er absoluut niet aan storen)

denk er nog eens over na voordat je er echt mee stopt, want ik zou het zonde vinden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 maart, 2009 1:02 am
Berichten: 481
Woonplaats: Leiden
Ik zie wel of ik hem nog af maak. Voorlopig even pauze, zo als ik al aankondigde


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 mei, 2010 16:15 pm
Berichten: 999
Woonplaats: Veenendaal
alstublieft, meneer Hersendood, maakt u hem af, ik vind het zo'n schattig scheepske... :|

_________________
Pink Floyd for the win.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 20:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 jun, 2009 20:16 pm
Berichten: 56
niet stoppen met dit kitje
.

Ik heb hem inmiddels 2 keer gebouwd, de eerste versie was ook de laser-cut uitvoering, de 2e was een heel oude kit (via marktplaats gekocht) en moest met de hand gezaagd worden.

de onderstaande foto's zijn van de laatste kit (niet laser cut) hopenlijk dienen ze als inspiratie voor jou.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

succes Edwin

_________________
Op de helling HrMs Tydeman / MV Plancius


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 apr, 2009 17:34 pm
Berichten: 184
Woonplaats: almere
arjan gewoon doorgaan met de botter, de spanten zou ik gaan scratchen

ruud


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jun, 2010 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 aug, 2006 22:26 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Overberg
Afbeelding

Afbeelding

Hoi Arjan,

Bijgaand de foto´s van het probleem en het schuurresultaat.

Ik moet de keuze nog maken:
- of bij positie A de lat weghalen (aangebracht omdat anders schot B er niet onder paste) en bij B een stukje eraf halen
- of alles scratchen om de benodigde extra hoogte op te vangen (rode vlakken, groen is uiteraard de lat die eroverheen moet)

groet gerbert

_________________
Houten modelbouw rules!! Billing Boats' "H.M.S. Renown" en "Bluenose II" reeds af, nu Zuiderzeebotter van Artesania.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 jul, 2010 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 maart, 2009 1:02 am
Berichten: 481
Woonplaats: Leiden
Dit projekt is gestopt. De spanten waren niet de enige aanleiding. De hele constructiemethode van de kit ligt mij niet, en als ik hem vergelijk met foto's en tekeningen van echte botters dan klopt er heel veel niet.

Als ik een mooi schip voor m'n pa bouw dan wil ik daar voor 100% voor gaan, en dat kon ik met deze kit niet.

Misschien ga ik ooit nog een botter scratchen :wink:

Arjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 23:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 30 aug, 2007 18:40 pm
Berichten: 2247
Woonplaats: Groningen
Ik zou het zeker niet ergens in een stoffig hoekje gooien, je hebt er aardig wat geld voor betaald, houtbouw is niet goedkoop, ruim je tafel op, zet alles eens weer netjes neer, en ga rustig weer eens aan de slag, ook al klopt het niet echt met het geheel, als het resultaat maar mooi is.

Marc


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2010 10:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug, 2008 17:42 pm
Berichten: 506
MarcY schreef:
Ik zou het zeker niet ergens in een stoffig hoekje gooien, je hebt er aardig wat geld voor betaald, houtbouw is niet goedkoop,
Marc


is toch niet helemaal waar
ik heb bijvoorbeeld voor de SJ nepomuceno ongeveer 300 euro betaald. daar ben je dan 3, misschien wel 5 jaar mee bezig
andere takken van modelbouw (RC vliegtuigen/heli's) zijn veel duurder
ik zie houtbouw als lekker goedkoop, los van wat gereedschap en de kit, heb je verder niks nodig


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement