Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 20:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Nadat mijn Concorde op hardhandige wijze met mijn zoontje had kennis gemaakt en rijp was voor het vliegtuig hiernamaals ben ik maar een ander gaan halen vanavond.Ik stond aan de kassa met de Boeing 737-800 in Haribo uitvoering (de goudkleurige) toen mijn oog in de uitverkoopbak viel op de Citation Business jet.Hij was in de aanbieding voor wel 5 hele eurotjes en die kon ik dus niet aan mijn neus voorbij laten gaan.Ik liep dus de winkel uit met twee aankopen ipv één :mrgreen:
Thuis gekomen meteen de discussie met welke ik zou beginnen.Aangezien ik met de Concorde nog niet bepaald ervaring heb opgedaan was het besluit om met de Citation te beginnen vlug genomen.Voor 5 euro kun je imers niet veel verknallen :wink:
Wat mij het eerste opviel toen ik de doos open maakte was dat er een interieur bij zit.En een cockpit met hele kleine knopjes :lol: Of je er iets van gaat zien weet ik absoluut niet maar het wordt natuurlijk wel gemaakt.Jammer is wel dat het decalvel aan het plasticzakje vastplakte dus de decals zijn een beetje beschadigd.Je kunt niet alles hebben voor dat geld.Daarbij zijn het standaard kleuren dus bijwerken met een kwastje is een goede optie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu eerst een bakje koffie en dan eens rustig aan beginnen :brouw:


Laatst bijgewerkt door eddepet op zo 20 feb, 2011 15:30 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Dit is een leuke bouwdoos. Revell heeft hem heruitgegeven met een mooi setje decals erbij (zelfde bouwdoos dus, maar dan met een ander doosje eromheen). Ik heb de Revell versie ooit eens gebouwd en heb de Hasegawa versie nog liggen.
Deze bouwdoos leent zich wel goed voor het maken van een 'eigen' privévliegtuig.. dat is misschien leuker dan die foeilelijke Japanse uitvoering die op de doos staat :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
... dat is misschien leuker dan die foeilelijke Japanse uitvoering die op de doos staat :brouw:


Ik zie toch echt een N-code op de staart en geen 'Japanse zon' op de romp, vleugels. Of is het een Japanse kist met een Amerikaanse registratie?

Jammer van de Concorde.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Oeps ja, scherp. Ik keek eigenlijk alleen naar het aanvullende velletje met registratieletters en daar zag ik JA- op staan. Die japonezen stoppen meestal een Japanse kist op de voorkant van hun kits. Maar goed, de kleuren van dat ding blijven lelijk! :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mee eens, overigens vind ik het een lelijk toestel, maar aan mijn oordel mag men in deze geen waarde hechten :D :D :D Ik ben bevooroordeeld. Overigens zijn lelijke toestellen dan wel weer mooi van lelijkheid.

Wat niet wil zeggen dat je veel lol voor weinig geld hebt en een op zich dan weer leuke exoot in de kast.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 1:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 24 aug, 2010 15:56 pm
Berichten: 234
mooi vliegtuig, heel veel plezier met het brouwen van dit vliegtuig, prachtig vliegtuig (sorry voor mn mening) haha

grtz Arjan

_________________
Waar is mijn like button mèt connectie naar facebook:O


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 feb, 2011 11:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Hmm (denk denk) een eigen Business jet.Klinkt wel erg mooi moet ik zeggen,ben ik gelijk van de beschadigde decals af.En ik moet eerlijk toegeven dat ze ook niet de mooiste zijn.Toch maar eens op jacht of ik daar iets op kan vinden.

En lelijk of mooi.Gelukkig heeft ieder zo zijn eigen smaak :) anders gingen we allemaal het zelfde maken en dat kan nooooooit de bedoeling zijn :brouw:

Gisteren weinig tijd gehad om er iets aan te doen,er stond visite voor de deur die graag naar binnen wou.Zo jammer........schoonouders :lol: Ik heb al wel de romp en de vleugels aan elkaar gezet met plakband om te kijken hoe het paste en het past erg mooi moet ik zeggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2011 12:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Gisteren lekker rustig aan aan het kwasten geweest met de potjes verf die ik in huis had.De kleurstelling is niet je van het maar ik had geen zin om weer naar het centrum te fietsen.Al met al vind ik het niet echt lelijk en als het in elkaar zit zie je er toch vrij weinig van.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook heb ik in de romp een flinke moer bevestigd.Maar om daar nu een foto van te maken is niet erg interessant.

Nu moet ik gaan bedenken hoe ik de deuropening in het vliegtuig een beetje af kan plakken.De deur blijft namelijk open staan zodat als hij klaar is je een beetje in de cabine kunt kijken.En ik heb geen zin in spatters in mijn cabine :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2011 16:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Weer even een update.
Het interieur is geplaatst.Zoals verwacht zie je er niet al te veel van maar de kleuren vallen wel op.De romphelften zitten ook tegen elkaar.Nu ben ik bezig met alles af te plakken wat afgeplakt moet worden.Zoals de ingang naar de cockpit.Die heb ik van binnenuit afgeplakt en ik hoop dat ik dat stukje tape er na het spuiten uit kan frunnikken.De ramen heb ik uiteraard ook afgeplakt en als de lijm tussen de romphelften droog is netjes uitsnijden.De cockpitraam van de piloot is weer een heel andere uitdaging.Die moet ik ook afplakken en dan de raamstijlen??? uitsnijden en zwartmaken.Wordt denk ik een hele klus voor mij :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kommentaar goed/slecht is uiteraard van harte welkom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 feb, 2011 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er goed uit tot dusver hoor. De kleuren in de cabine zijn wel erg creatief :brouw: Voor het afplakken van de deur heb je al de beste methode gevonden die ik, maar wat ik zelf ook goed vind werken is de deur volproppen met stukjes keukenpapier en dan langs de randjes nog wat tape. Naderhand pulk je dat keukenpapier er gewoon weer uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement