Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 20:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Hebben die twee soorten decals betrekking op de versie of is dat om een jubileum te vieren ofzo iets?

Sorry voor deze domme vraag maar ik weet het echt niet :oops:


Ik weet het :brouw: Even googelen doet wonderen :lol:
Het wordt dus de nieuwste kleurstelling.Vind ik persoonlijk mooier als de oude.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 20:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
tsjopper bob schreef:

Denk om je taalgebruik !!



Deze had de trein gemist: -> n


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ik bedoelde inderdaad welk van de twee kleurenschema's je van plan bent erop te plakken. Ik zou gaan voor de nieuwe versie met gestyleerde Union Jack op de staart, die vind ik mooier en moderner overkomen dan de oude kleuren met rechte lijnen. Overigens bestaat deze bouwdoos er ook met decals meegeleverd voor het oude British Airways schema en Air France.

Hobbes schreef:
Dit gaat om de zijramen van de cockpit, niet de passagiersruimte.

Dat weet ik. Ik heb ook twee gebouwde exemplaren van deze kit in de kast staan en de cabineramen zijn kuiltjes, geen gaatjes. Ik had het erover dat het misschien makkelijker was de al gelijmde cockpitruitjes er weer uit te halen en de gaatjes later op te vullen met houtlijm, het is erg moeilijk om die raampjes af te plakken vanwege hun omvang. De zijruitjes van de cockpit zijn ongeveer anderhalve vierkante millimeter en mijn ervaring is dat stukjes afplaktape niet echt blijven plakken op zulke kleine stukjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Is op deze schaal en gezien het formaat van de raampjes een optie om ze zilver/aluminium-achtig te verven? Kun je eerst heerlijk je gang gaan met het spuiten en later de raampjes inkleuren met de kleur die je wilt. Je ziet er toch niks door als ze 1,5 x 1,5 mm zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Zilverkleurige raampjes zien er echt heel onrealistisch uit. Ik zou zelf gaan voor glanzend zwart als je raampjes gaat schilderen. Maar de keuze ligt natuurlijk bij de bouwer!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 19:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
De raampjes zijn inderdaad echt klein.Ik ga eerst proberen om ze af te plakken maar zoals TFD al aangaf wordt dat denk ik bijzonder moeilijk.Gaat dat niet lukken,wat ik eerder denk,ga ik zijn advies opvolgen en ze glanzend zwart maken.

Is een eerste les voor de volgende kit :lol: Zijn de raampjes te klein moet ik ze eruit laten en opvullen met houtlijm of christal clear.

Wat ik me gelijk afvraag.De details op de romp en vleugels zie je wel maar zijn heel erg ondiep.Nu ben ik alleen bang dat ze helemaal verloren gaan als ik ga spuiten,is dat erg?Uitkrassen is voor mij op dit moment nog niet van toepassing.Eerst maar eens proberen er een mooi toestel van te maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 feb, 2011 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Denk bij de paneellijnen om je schaal. Stel een paneellijn is in real life 5 mm diep (dit is denk ik al een hele flinke paneellijn). In schaal is dit dus 5 mm / 144 = 0,035 mm. Denk jij dat terug te kunnen zien. Er zijn volgens mij bouwers hier, die paneellijnen (opliggende) zelfs wegschuren. Dus maak je maar niet druk om paneellijnen.

Anders is het wellicht met naden tussen flaps e.d. Die zou je wellicht iets kunnen verdiepen met een scriber / mesje / kraspen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 12:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Daar heb je helemaal gelijk in dus maak ik me daar niet druk om.

Gisteravond het toestel in de primer gezet.En dan zie je gelijk de fouten die de "brouwvakkers" gemaakt hebben.De zelfde kieren die ik bij anderen ook gezien heb.Dus dat wordt schuren en plamuren :wink: .

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 feb, 2011 13:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 feb, 2009 15:05 pm
Berichten: 197
Woonplaats: Tilburg
Veel succes met de bouw en maak er wat moois van.

Zelf heb ik net de Concorde set van Revell gebouwd en zij was zo krom als een hoepel. De romp getordeerd en de staart scheef...
Daarom geen verslag en geen foto's van deze bouw geplaatst...
Uiteindelijk lijkt het nog wel als je niet te lang kijkt.

_________________
Groet,
Maarten

Airbus A380 Air France 1:144 Revell
ME163B Komet
BF109_E1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 feb, 2011 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Zucht...............Deze wordt niet afgemaakt,of beter gezegd,kan niet afgemaakt worden.Ik was zo dom om hem ergens te laten liggen waar mijn zoontje makkelijk bij kon en er een leuk stukje speelgoed in zag.En hij is van het type als ik het kapot kan krijgen gaat het kapot.Niet opzettelijk natuurlijk maar hij is een beetje hardhandig :lol:

Afijn van mij mag hier een slotje op,hij ligt inmiddels in de kliko.Ik heb al wel een ander kitje gekocht en daar ga ik nu een verslag van openen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement