Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Concorde 1:144 Revell
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Hallo allemaal.Ik ben een nieuwe brouwer die vliegtuigen fascinerend vindt,en dan met name de commerciele lijn vliegtuigen.Niet dat ik er verstand van heb maar ze zijn gewoon erg mooi.
Ik heb besloten om die mooie vliegtuigen maar eens te gaan verzamelen.Geen kant en klare kopen maar (proberen) om ze zelf te maken.Geeft ook meer voldoening als hij of zij dan ook daadwerkelijk in de kast komt te staan.

Mijn eerste is de Concorde.Ik heb deze vanmiddag aangeschaft voor maar 10 eurotjes.Het toestel moet 43,3 cm lang worden en 17,5 cm breed.De decals zijn van British Airways en daar zitten twee uitvoeringen van bij (zie straks de foto).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de twee romphelften al ontdaan van wat extra plastic en de twee zijruitjes van de cockpit gelijmd.(Ik vraag me echt af hoe ik die af moet gaan plakken als ik de romp moet gaan spuiten).Ik heb er ook al een moer ingelijmd zodat hij niet achterover valt als hij op zijn pootjes staat.
Ik heb ook al wat onderdelen geverfd zoals de wielen,landingsgestel en de binnenkant van de luiken???? waar het landingsgestel achter verdwijnt als ze dicht gaan.

Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 17:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 aug, 2010 19:50 pm
Berichten: 263
Woonplaats: zuid holland
Welkom!
goede intro met goede foto's.
Wel heb ik nog een tip: schilder de onderdelen pas als ze buiten het rekje zijn want anders ziet er bijv. een wit plekje van de spreu(weet niet hoe je het schrijft :mrgreen: )

_________________
Greetz,
Matthie :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 18:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Citaat:
spreu(weet niet hoe je het schrijft


"gietraam"

(of sprue)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Welkom op het forum!!

Wieltjes schilder ik altijd gewoon als ze nog in het gietraam zitten hoor. Op die manier kun je de velgjes veel strakker inschilderen. Zodra je de wielen aan het landingsgestel hebt bevestigd gewoon even de kale plekjes bijwerken.

Je kunt ervoor kiezen om de kleine zijraampjes eruit te laten en deze later te vullen met een drupje witte houtlijm. Dat droogt transparant op en het scheelt afplakwerk.
Welke British Airways versie ga je maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 18:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Dit gaat om de zijramen van de cockpit, niet de passagiersruimte.

Je kut ze afplakken met schilderstape of speciale modelbouwtape. Het op maat maken van de tape is even werk, maar wel de moeite waard.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
@Matthie
Gietraam is wat makkelijker typen :mrgreen:
Ik heb best wel dikke vingers en deze manier leek me het handigst om de onderdelen te verven.De onderliggende gedachte was dat ik later makkelijker kleine stukjes bij kan werken als dat ik straks alles ondersmeer wat niet nodig is.

@Flying Dutchman
De kleine zijraampjes van de cockpit (en die zijn echt heel klein) ziten er al in gelijmd dus dat wordt afplakken.Wordt wel een heel gepriegel :mrgreen:
Wat bedoel je precies met "welke versie"? :oops: :oops:

@Hobbes
Klopt.De ramen voor de passagiers zijn gewoon dicht.Ik had al gekeken of ik met een dremel de ramen van binnenuit open kon krijgen maar volgens mij wordt het plastic dan wel erg dun.Dus ga ik even zoeken op dit forum hoe ik dat het mooist kan maken.Er staat vast wel ergens een oplossing.

De twee romphelften zitten inmiddels ook aan elkaar vast en zo te zien weinig tot geen kieren.De neus heb ik er recht opgelijmd.Ik wou hem eigenlijk schuin zetten (karakteristiek van de Concorde) maar dat vond ik niet mooi (te veel gaten).Ik kon ook de hoek niet goed bepalen.


Laatst bijgewerkt door eddepet op do 10 feb, 2011 19:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 19:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Gaaf!!! Ik ben benieuwd hoe hij wordt!

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Laatst bijgewerkt door Luchtscout op do 10 feb, 2011 19:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 19:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 10 feb, 2011 17:23 pm
Berichten: 34
Nose up.Anders kreeg ik een groot gat waar je inkeek en dat vond ik niet mooi.Ik kon trouwens ook de hoek niet goed bepalen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
En welkom...

Hele goede reden om gewoon iets te bouwen wat je mooi vind, daar is helemaal niks mis mee. Op het moment dat je ergens mee bezig gaat leer je elke keer wat meer: door feedback van medeb(r)ouwers en wellicht doordat je zelf in boeken (hou ouderwets, maar niks mis mee) of op het www gaat sneupen.

eddepet schreef:
@Flying Dutchman
Wat bedoel je precies met "welke versie"? :oops: :oops:


Check je box-art en je decals maar eens. Je kunt kiezen uit 2 versies, beide van B.A. TFD is ook civiel georiënteerd en wil graag weten (wij ook wel hoor :D ) welke van de 2 je gaat bouwen.

Op zich wel apart om eens iemand deze te zien bouwen. Die kom je niet zo vaak tegen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 feb, 2011 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Hobbes schreef:
Je kut ze afplakken met schilderstape of speciale modelbouwtape. Het op maat maken van de tape is even werk, maar wel de moeite waard.


Denk om je taalgebruik !!

Het woordt dat je gebruikt is het resultaat als je niet goed afplakt :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement