Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 22:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 aug, 2009 16:56 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tielt
Hallo

Tijd voor de volgende update

Gisteren heb ik de binnenkant zwart geschilderd. Ik kan dan nog altijd kiezen als ik de ramen open of gesloten laat.
Afbeelding

Het landingsgestel voor onder de vleugel werd vandaag al gelijmd zonder veel problemen. Het moet enkel nog wat bijgeschilderd worden waar er geschuurd is.
Afbeelding

Ik heb ook de vleugels een eerste schilderbeurt gegeven. Gisteren voor de eerste laag en die was zeer slecht. Vol strepen en totaal niet dekkend hoewel het penseel duur genoeg was. Het was helemaal anders dan bij mijn condor A320 waar alles vlot verliep. Heb dan vandaag de 2de laag gelegd met een ander penseel(van de aldi) en dat was veel beter. Zo zie je maar duur is niet altijd beter. Hier de foto met flits.
Afbeelding

En we hebben ten slotte ook de motor gelijmd. Eerst alle stukjes met een tangetje verwijderen en dan nog wat bijschuren waar nog restjes van de mal hingen.
Afbeelding

Het lijmen verliep zonder problemen en natuurlijk een zeer goede pasvorm.
Afbeelding

En dan ten slotte het laatste onderdeeltje van de motor in een totaalbeeld.
Afbeelding


De behuizing van deze Rolls Royce Trent 900 motor zal nog niet voor direct zijn aangezien die nog niet geschilderd is.
Ik hoop de romp vlug aan elkaar te kunnen lijmen zodat ik deze nog kan bijwerken moest dat nodig zijn. Maar natuurlijk eerst een gewichtje zoeken voor onder de cockpit en het voorste landingsgestel. 40 gram is wel veel. Bij de Concorde en Airbus A320 had ik 3 à 4 moeren in gelijmd, maar dan kom ik nog niet aan de helft. Nog even zoeken dus.

Ik liep vandaag in de winkelstraat en passeerde de Blokker en dacht ga eens binnenspringen aangezien hier soms gezegd wordt dat er goedkope kits zijn. En t' zijn nog solden in België. -20 en -50%. Er stonden maar enkele modellen. 2 trucks van Revell. Een helikopter van 47cm waarschijnlijk van Revell voor 21,99. En dan stond er ook nog een F-16 N Falcon Fighter in schaal 1/32 van Revell kit nummer 04738. Hij koste 14,99 -20%. Dus zo'n 12 € had hem bijna gekocht ondanks het feit dat ik liever civiele en cargovliegtuigen brouw omdat hij zo groot is 44 cm lang en 33 breed. Thuis dacht ik ga een prijzen vergelijken en op eBay zag ik hem voor 49.99 euro staan. Misschien ga ik hem toch maar eens halen. Het zou mijn eerst straaljager zijn. We zullen nog wel zien


Morgen zullen we de vleugels met een fijne korrel schuren en voor de rest zien we wel aangezien ik enkel s'voormiddags thuis ben.
Zo dat was het voor deze update

Hopelijk tot gauw

Niels

_________________
lopende projecten:
A380 New Livery

Volgend project:
International Space Station: ISS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik ga zelf altijd voor de open raampjes. Zeker met de doorzichtige raamdecals van Revell die altijd perfect passen geeft dat een mooi effect als je de romp donker kleurt van binnen, zoals je al gedaan hebt!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jul, 2010 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 aug, 2009 16:56 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tielt
Dank je
Plamuren zag ik al niet echt zitten aangezien ik het nog nooit gedaan heb. En dit is toch wel een model dat ik liever niet zou verpesten. Mogelijk neem ik open omdat ik heb al 1 open en 2 gesloten dus dan is het aantal weer even

Niels

_________________
lopende projecten:
A380 New Livery

Volgend project:
International Space Station: ISS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 jul, 2010 14:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Hoi Niels,

Ik heb ook even gestemd, en wel op de open raampjes!

Zoals Jelle al schreef lenen de decals zich daar erg goed voor. Misschien een beetje voorbarig gezien het stadium waar je in bent, maar als je decals gaat plakken, dan raad ik je aan eerste met houtlijm van bijvoorbeeld Bison de raampjes na te maken. De lijm kan je eenvoudig met een cocktailprikker aanbrengen in het raampje en daarmee een vliesje maken. De lijm droogt dan transparant op. Als dat goed gedroogd is (24 uur), kan je de decals eroverheen plakken. Als je dit namelijk niet doet, dan heeft de decal geen ondergrond waar de raampjes zitten. Dit zorgt ervoor dat ze naar binnen zullen vallen en uitdrogen. Als je dan de romp vastpakt bij de raampjes zal de decal breken en krijg je een lelijk aangezicht.

Verder ziet het er allemaal prima uit.

Groetjes, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jul, 2010 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 aug, 2009 16:56 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tielt
Hallo Ingmar

Bedankt voor de tip. Zal ik zeker doen want het zou toch jammer zijn moesten de raampjes het begeven.

Niels

_________________
lopende projecten:
A380 New Livery

Volgend project:
International Space Station: ISS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 jul, 2010 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Ik heb meerdere modellen met open decal-raampjes staan en bij allemaal zijn de ramen nog heel, ook van modellen die al meerdere jaren oud zijn. Een paar laagjes blanke lak eroverheen (lekker dik) verstevigt de boel namelijk best goed!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jul, 2010 19:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 aug, 2009 16:56 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tielt
Hallo

We hebben de afgelopen 3 dagen op het gemak een beetje verder gewerkt.

Eerst en vooral heb ik iets gezocht om er gewicht in te steken. Dat moet 40 gram zijn. Nu heb ik al eens een dryfit gedaan (zie foto's onder) en hij bleef al bijna volledig op de grond staan. De vleugels hingen er wel nog niet aan. Ik denk dat ik de oplossing met plamuur gevonden heb. Een flessendop gevuld met plamuur gewicht zo'n 21 gram. Ideaal dus. Ik weet alleen nog niet of er 2 in zullen passen. Anders ga ik wat plamuur aan de cockpit en het landingsgestel aan de neus hangen en één zo'n dop.

Afbeelding

De vleugels hebben vandaag hun derde laag gehad en ik ben al vrij tevreden van het resultaat.

Afbeelding
met flits

Afbeelding
zonder flits

De afgelopen dagen heb ik ook het landingsgestel in de romp gelijmd. En daarna een kleine dry-fit. Enkel de grondplaat die ging er wat moeilijk in. Die moest lichtjes gebogen worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo er begint stilaan vorm in te komen. Ik denk dat ik de vleugels nog een 4de beurt zal geven aangezien ik het andere kleur niet kan maken omdat mijn Revell 371 op is.

Tot binnenkort

Niels

_________________
lopende projecten:
A380 New Livery

Volgend project:
International Space Station: ISS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 jul, 2010 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
http://sl-blag.blogspot.com/2007/11/gun ... ideos.html

Helemaal onderaan vanaf nieuw 7 naar boven staat een verslag van een Airbus.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2010 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Eeeuh Plamuur als gewicht? waarom gebruik je geen lood, of eventueel oude boutjes / moertjes? dat is toch meer gewicht, en zorgt er absoluut voor dat het geen staartzitter wordt, ennuh, altijd 25% meer doen dan dat de instructie aangeeft, voor de zekerheid

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 jul, 2010 11:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 aug, 2009 16:56 pm
Berichten: 33
Woonplaats: Tielt
Hallo Nielsdol

Ik had daar ook aan gedacht. Bij de andere vliegtuigen die ik al gebouwd heb zitten er moeren en bouten, maar om aan meer dan 40 gram te komen had ik er al een groot aantal nodig. En aangezien ik lood niet heb en plamuur wel. Maar er zit nu zo'n 45 gram in dus dat zou toch wel moeten volstaan. Eventueel kan ik nog iets bijstoppen onder de cockpit.


Niels

_________________
lopende projecten:
A380 New Livery

Volgend project:
International Space Station: ISS


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement