Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 10:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 737-800 eind is in zicht
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
na al dat militair geweld had ik zo'n zin om een civiele toestel te bouwen, en wel een 737 in mooie kleuren. en die heb ik gevonden in de revell 737-800 Haribo, deze doos heb ik al 2 x gebouwd in een klm variant.

de Haribo heeft een fantastische decal sheet!!! en dat samen voor een prijsje van zo'n 12 euro. en ik denk dat dit nog niet de laatste 737 van revell die ik bouw.

Afbeelding

voor zo'n mooie decal sheet betaal je los zo 20 euro! Klasse revell!!!!
Afbeelding

doos inhoud.
Afbeelding

cockpit glas bevalt me prima op deze manier, knap altijd af op airliners op deze schaal omdat ik 't cockpitglas nooit 's
goed krijg. hopenlijk gaat het nu beter met de decal's
Afbeelding

revell aqua glans spuit heel er mooi en dekt ook erg goed, wel ga ik het blauw nog
polijsten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jelle op di 25 mei, 2010 22:35 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 16:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Hey Jelle,
leuke kist die je gaat bouwen! Ik vraag me alleen af waarom je de vleugels nog niet hebt bevestigd. Bij mij heeft dat buikdeel nog nooit naadloos gepast in elk geval, dus ik weet niet hoe je dat nu nog weg kan werken doordat de verf er al op zit.

Er zitten nogal wat foutjes in de kit, vooral de vorm van de winglets klopt niet maar die zijn heel eenvoudig bij te schuren! Dan zijn ze alsnog nog wat te kort maar dat valt minder op dan het feit dat ze uit de doos zowat vierkant zijn :o


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
wat ik knap vind, is dat het blauw bij jou een stuk lichter (realistischer) is dan bij mij. strange... :?

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Hey Jelle, kleurrijk geheel !!

Zijn je Mexicanen al klaar dan?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
Hey Jelle,
leuke kist die je gaat bouwen! Ik vraag me alleen af waarom je de vleugels nog niet hebt bevestigd. Bij mij heeft dat buikdeel nog nooit naadloos gepast in elk geval, dus ik weet niet hoe je dat nu nog weg kan werken doordat de verf er al op zit.

Er zitten nogal wat foutjes in de kit, vooral de vorm van de winglets klopt niet maar die zijn heel eenvoudig bij te schuren! Dan zijn ze alsnog nog wat te kort maar dat valt minder op dan het feit dat ze uit de doos zowat vierkant zijn :o


Hoi Jelle,

De buikdeel is zelfs met putty niet mooi te krijgen, en als de vleugels er op zitten kan ik niet meer goed polijsten. ik probeer het even op deze manier, kan zijn dat ik de volgende 737 wel eerst alles monteer.

winglets pas ik wel aan, voor de rest is alles lekker uit den doos.

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
Luchtscout schreef:
wat ik knap vind, is dat het blauw bij jou een stuk lichter (realistischer) is dan bij mij. strange... :?


Ik gebruik de revell aqua nr 51, is die bij jou anders dan?

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
tsjopper bob schreef:
Hey Jelle, kleurrijk geheel !!

Zijn je Mexicanen al klaar dan?

René


Fijn he? ik had gewoon even behoefte aan wat felle kleuren!

de Mexicanen zijn niet klaar, die zitten even in de ijskast omdat ik nog wat raam en deur decal's moet maken... en dat vind ik moeilijk...... en veel werk..

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 23:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Dat buikdeel is met putty en veel schuren wel mooi strak te krijgen hoor, is op mijn Ryanair ook gelukt en na het opnieuw inkrassen van de paneellijnen zie je er niks meer van!
Ik ben wel benieuwd hoe het polijsten uit gaat pakken, dat is mij nog nooit mooi gelukt, maar ik weet ook eigenlijk niet wat ik realistischer vind: een zo glimmend mogelijke airliner of juist zijdemat/halfglanzend.

Wat je misschien ook kunt aanpassen :oops: is het stabilo (staartvleugels). Deze zitten op z'n kop aangezien het stabilo een negatief, ofwel omgekeerd vleugelprofiel heeft. In de kit is het een bol profiel. Is vrij eenvoudig aan te passen door de lipjes voorzichtig om te buigen, probleem is wel dat je dan de paneellijnen van de onderkant op de bovenkant hebt zitten dat je dan weer aan moet passen en blablabla. Maar ik kan het me ook voorstellen als je dit ding gewoon lekker uit de doos in elkaar knalt :P

Oh, ik was vorige post nog vergeten te zeggen dat ik het blauw erg strak gespoten vind


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 16:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
Mooi strak gespoten!

Vergeet je ook niet om de staart en de buik ook nog blauw te spuiten? :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: 737-800 Haribo
BerichtGeplaatst: vr 23 apr, 2010 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 mei, 2005 22:00 pm
Berichten: 2301
Woonplaats: Hurdegaryp
TheFlyingDutchman schreef:
Dat buikdeel is met putty en veel schuren wel mooi strak te krijgen hoor, is op mijn Ryanair ook gelukt en na het opnieuw inkrassen van de paneellijnen zie je er niks meer van!
Ik ben wel benieuwd hoe het polijsten uit gaat pakken, dat is mij nog nooit mooi gelukt, maar ik weet ook eigenlijk niet wat ik realistischer vind: een zo glimmend mogelijke airliner of juist zijdemat/halfglanzend.

Wat je misschien ook kunt aanpassen :oops: is het stabilo (staartvleugels). Deze zitten op z'n kop aangezien het stabilo een negatief, ofwel omgekeerd vleugelprofiel heeft. In de kit is het een bol profiel. Is vrij eenvoudig aan te passen door de lipjes voorzichtig om te buigen, probleem is wel dat je dan de paneellijnen van de onderkant op de bovenkant hebt zitten dat je dan weer aan moet passen en blablabla. Maar ik kan het me ook voorstellen als je dit ding gewoon lekker uit de doos in elkaar knalt :P

Oh, ik was vorige post nog vergeten te zeggen dat ik het blauw erg strak gespoten vind


ik gebruik voor het polijsten gewoon een scratch remover voor auto's, voordat ik daar mee aan de slag ga, ga ik de romp wel voorzien van heel veel dunne laagjes blauwe glans verf anders is de kans groot dat je er door heen poetst. ik wil nl die lelijke bobbeltjes die in een glans laag achterblijven absoluut weg hebben. ik denk dat ik de toestel uiteindelijk aflak met parket plus. die is niet zo diep glanzend.

stabilo's laat ik zo, jij bent nl. de enige critici die het zou kunnen opvallen en dat dan alleen op de brouwersdag die ik misschien niet eens ga bezoeken. :)

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement