Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2009 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 jan, 2007 18:39 pm
Berichten: 2657
Woonplaats: Breda
De PH-BUK is geen -200 maar een -400. Je kunt er wel een oudere KLM van maken. Of een Martinair, maar dan weet ik even niet of je daarvoor dan de goede motoren hebt. :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2009 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
De PH-BUK is geen -400.

Citaat:
Hij is zijn leven in 1978 begonnen als een Boeing 747-206B met een kort bovendek (de 'bult' bij de cockpit). Negen jaar later werd het vliegtuig omgebouwd tot een 747-306, waarbij het bovendek werd verlengd.


http://nl.wikipedia.org/wiki/PH-BUK


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2009 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Officiele benaming is 747-206B SUD (stretched upper deck) dus geen 306B want daarbij zijn er nog meer verschillen in vergelijk met de 206B.

Gezien het model met 3 bovenraampjes moet het er dus 1 zijn zonder SUD.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2009 14:12 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
De 747 met maar 3 raampjes in het upper deck is een -100.
De enige manier om een -400 te herkennen zijn de winglets.....laat je niet afleiden door het korte upper deck die sommige vracht -400's hebben.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2009 15:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Misschien maak ik er wel een JAL Cargo van. Is ook mooi!
Ik denk aan registratienr: JA8180.

Houdt wel in dat ik een heleboel raampjes moet gaan dichtplamuren. Kortgezegd... uit doos bouwen gaat NIET meer door.

Ik heb polished Aluminium liggen van Alclad dus wat dat betreft wordt het wel wat!!! :D

Here comes a Silver Bullit!!!!!

Afbeelding

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2009 10:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Gisteravond behoorlijke tijd bezig geweest met het kaal maken van de romp en het plamuren en schuren. Er zat een behoorlijk verschil in lengte tussen de 2 romphelften aan de voorzijde. Achterzijde zit wonderbaarlijk genoeg wel goed! Vanavond de romp verder gladschuren tot korrel 1000 en dan de glans zwart grondlaag voor de Alclad Gloss aluminium.

Hier de fotootjes:

Afbeelding

Afbeelding

Ook de bovenste 3 raampje zijn open gemaakt, vind ik toch mooier. Het landingsgestel komt niet terug. Er is te veel weggebroken om dat mooi terug te krijgen.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Laatst bijgewerkt door racedees op vr 09 okt, 2009 0:36 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Vanavond de romp in de kleur gezet. Alclad Polished Aluminium. Deze kleur had ik nog liggen. Alleen de reflecties krijg je er niet mee zoals bij de 1:1. Dat wordt dus Chroom helen die schijnt mooier te reflecteren. Maar goed hierbij een paar foto's van hoe ze er nu bij staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig dus even geen updates totdat ik de Alclad Chroom heb.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Laatst bijgewerkt door racedees op vr 09 okt, 2009 0:36 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2009 16:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 jan, 2008 20:14 pm
Berichten: 43
Woonplaats: dordrecht
De registratie letter achter een type aanduiding, bijvoorbeeld 747-206 van de KLM, wordt door Boeing afgegeven.De PH-BUK is als combi aan de KLM geleverd en heeft als registratie 747-206M.Een volledig passagiers model krijgt de letter B, de lange afstandversie de letters ER ( Extended Range ) of LR ( Long Range).M voor de combi versie, F voor de cargo, SF voor tot vrachtvliegtuig omgebouwde passagierstoestellen en de D voor korte vluchten.(soms ookwel SR Short Range )
Totaal 14 boeing 747-200s zijn door Boeig omgebouwd met een langer bovendek en deze kisten dragen naast hun normale registratie de code SUB, wat staat voor Streched Upper Deck
De PH-BUK is een van deze 14 stuks
De registratie van de PH-BUK zoals deze bij het Aviodrome staat, is
Boeing 747-206M SUB


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2009 16:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Hoi Andre,

Je hebt inderdaad gelijk! Ik heb me in het berichtje hierover in de luren laten leggen door de discussie over de 306B, maar de PH-BUK is inderdaad een 206M (Multi)

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2009 7:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Mooi projectje maak je van dit kleine modelletje. De verf die er nu op zit is al meer waard dan de kit zelf. Maar leuk dat je er toch serieus mee bezig bent. De mijne ligt ergens op de kast, die zal ik wel voornamelijk als testobject gaan gebruiken voor de airbrush. Ik moet zeggen, dat de alclad die er nu op zit al erg mooi is, maar je zal waarschijnlijk wat meer spiegeling willen hebben.

Succes ermee.

Groet, Ingmar

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement