Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 apr, 2009 8:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
Korneel schreef:
Succes met deze!


Dank u wel! En inderdaad het is een soort ''huiswerk''

De romp zit inmiddels in elkaar, de witte glanslaag zit erop en de staart is al rood geschilderd. Ik zal snel foto's uploaden!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
Afbeelding
Het eerste logo is er al opgeplakt.

Afbeelding
Doormiddel van applicatietape hechten de letters zich met de niet-plak-kant van de applicatie, wanneer je deze aanwrijft op de plaats waar je ze wilt hebben kan je de applicatietape verwijderen.

Afbeelding
Hier verwijder ik de applicatietape.

Afbeelding
En als je een beetje ervaring hebt in de signbrance plak je het geheel recht!! Want je kan het namelijk maar 1x doen anders zitten de letters vast, dit is dus wat anders dan transfers! Op naar de tulp en de staart!

Coming Soon!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 feb, 2008 13:29 pm
Berichten: 1003
Ziet er goed uit die titels. Ben reuze benieuwd hoe de staart eruit komt te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Ziet er gaaf uit hoor, zie ik het goed dat je dus ook wit kan printen op deze manier?

Ik zou wel volgende keer je model zoveel mogelijk in elkaar zetten voor je begint met schilderen en decallen, want zeker bij deze 737-kit willen nog weleens kiertjes ontstaan tussen het romp- en vleugelstuk. Die kun je dan nog wegwerken als je daarna pas het schilder/spuitwerk doet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 12:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Ziet er nog best strak uit. ondanks dat de transfers dikker zijn dan decals. Zie je de panellines er in of niet? Ik kan dat op de foto's niet goed zien.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 13:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
TheFlyingDutchman schreef:
Ziet er gaaf uit hoor, zie ik het goed dat je dus ook wit kan printen op deze manier?


Dank u wel! Als je graag logo's wilt hebben die niet te verkrijgen zijn moet je wel beschikken over Adobe Illustrator en een Plotter (een machine die letters snijdt) Dit kan met alle soorten folie!

En ik hou het inderdaad alleen bij deze logo's. Nu wil ik beginnen met de vleugels in elkaar te zetten zodat ik de Tulp netjes kan plakken!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
racedees schreef:
Ziet er nog best strak uit. ondanks dat de transfers dikker zijn dan decals. Zie je de panellines er in of niet? Ik kan dat op de foto's niet goed zien.


Het ziet er zeker strak uit, en ik ben blij dat het recht zit, anders moet alles eraf en overnieuw. De paneel lijnen zie je er niet meer in, maargoed dat is wel heel veel detail... Het is ook een keer leuk om zelf je eigen logo's te maken! ;-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 apr, 2009 9:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
Ik ben begonnen met de vleugels. Dit doe ik omdat ik dan straks de tulp precies goed kan plaatsen. Omdat ik wel vaker deze kit heb gemaakt weet ik dat de vleugels vaak teveel naar beneden gaan hangen als je ze meteen in elkaar zet. Hier begruik ik altijd elastiekjes voor om de vleugels in een goede V-vorm te laten staan.
Afbeelding
Ik gebruik 3 elastiekjes; 1 voor het begin van de vleugels, en 2 voor het middengedeelte van de vleugels.

Afbeelding
Ook wil ik de standaard vleugeluiteinden nog vervangen voor mooie lange winglets, niet die van Revell natuurlijk. Dit komt nog.
Ook komt het project voor een week stil te liggen ivm. vakantie!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 24 apr, 2009 15:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
ziet er vet uit!!!
Citaat:
Ook komt het project voor een week stil te liggen ivm. vakantie!
Jammer :cry: :cry: :cry:
grtz en ga zeker zo door!!!
luchtscout

p.s. Fijne vakantie!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 mei, 2009 9:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
Eenmaal terug van vakantie ben ik meteen verder gegaan met het project. Nadat de vleugels de goede V-vorm hebben gekregen ben ik met het plakken van de tulp begonnen. Hieronder wat foto's van het resultaat.

Afbeelding
Na wat passen en meten zit de tulp er goed op.

Afbeelding
Omdat de tulp in 1x is gesneden moest ik hierbij even opletten dat er een stukje van de tulp afgaat vanwege de vleugel. Ook dit is netjes opgelost.

Afbeelding
Foto van het geheel tot nu toe. Het begint steeds meer THY te worden. Alleen de staart nog, alleen deze wil ik nog een keer rood schilderen, ik ben niet helemaal tevreden over de dekking.

Verder moet er nog registratie op de vleugels komen. Deze gaat trouwens TC-JGO ''Kiliş'' heten. Dit komt allemaal later nog!

Dane.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement