Hoi Karel,
Nee, het is niets hydraulisch omdat deze deuren volledig bediend worden d.m.v. stangen die gekoppeld zijn aan het nosegear.
Het is gewoon een manier van design en ik heb in mijn cursusboeken niets kunnen vinden over de reden van het open staan met gear down.
Ik weet wel dat er ooit een maatschappij geweest is die dit 'probleem' ook tegenkwam en de hele handel maar is gaan afstellen zodat de deuren weer mooi vlak lagen.
Dit ging goed tot nét na de take-off en gear-up toen de stangen in de neuswielruimte braken met als gevolg dat de deuren direct weer weer openhingen.....terug naar de gate dus maar
En zo zit die hele 767 vol met vreemde ontwerpdingetjes......heb je het maingear wel eens gezien?.....dit is een verhaal apart.
Oh, en vergeet vooral het kleine luikje bovenop de vleugel niet die tijdens de gearswing even omhoog komt om ruimte te geven voor de retractactuator......deze vraag komt met regelmaat terug op Airliners.net
Gr. Arjan