Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 08 dec, 2008 16:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 sep, 2008 23:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Bahrain, Arabische golf
Hoi iedereen,
eindelijk heb ik dit model in in mijn albums geplaatst!

http://albums.modelbrouwers.nl/coppermi ... album=4626

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 dec, 2008 17:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 22 jan, 2008 20:14 pm
Berichten: 43
Woonplaats: dordrecht
Hoi Karel,

mooi model.

André


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 dec, 2008 2:46 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Zeg Karel,

Zie ik nu echt op foto #8 dat je de neuswieldeur op een kiertje gezet hebt zoals het op de grond ook hoort?? :shock:
In dat geval heb je dus echt kijk op de details.......mooi model!

Gr. Arjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 dec, 2008 4:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 11 sep, 2008 23:18 pm
Berichten: 70
Woonplaats: Bahrain, Arabische golf
Hoi Arjan,

jawel, heb ik altijd vreemd gevonden aan 767's.
Enig idee waarom? verliest de hydraulische pomp wat druk of zoiets?

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 dec, 2008 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 dec, 2007 13:09 pm
Berichten: 365
Dat ziet er in ieder geval fantastisch uit! 8)

Erg strak model, mijn complimenten!

Gr. JFCB89


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 dec, 2008 21:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Hoi Karel,

Nee, het is niets hydraulisch omdat deze deuren volledig bediend worden d.m.v. stangen die gekoppeld zijn aan het nosegear.
Het is gewoon een manier van design en ik heb in mijn cursusboeken niets kunnen vinden over de reden van het open staan met gear down.
Ik weet wel dat er ooit een maatschappij geweest is die dit 'probleem' ook tegenkwam en de hele handel maar is gaan afstellen zodat de deuren weer mooi vlak lagen.
Dit ging goed tot nét na de take-off en gear-up toen de stangen in de neuswielruimte braken met als gevolg dat de deuren direct weer weer openhingen.....terug naar de gate dus maar :lol:
En zo zit die hele 767 vol met vreemde ontwerpdingetjes......heb je het maingear wel eens gezien?.....dit is een verhaal apart.
Oh, en vergeet vooral het kleine luikje bovenop de vleugel niet die tijdens de gearswing even omhoog komt om ruimte te geven voor de retractactuator......deze vraag komt met regelmaat terug op Airliners.net :wink:

Gr. Arjan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec, 2008 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Arjan Ouwendijk schreef:
Oh, en vergeet vooral het kleine luikje bovenop de vleugel niet die tijdens de gearswing even omhoog komt om ruimte te geven voor de retractactuator......deze vraag komt met regelmaat terug op Airliners.net :wink:


Haha cool, heb je daar misschien een foto van? Ik heb verschillende foto's van klimmende 767's bekeken maar heb nergens een of ander luikje gevonden.. of is gearswing juist het neerlaten van het landingsgestel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 dec, 2008 17:58 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Jelle,

Ik heb ooit één foto gemaakt van dat luikje maar aangezien het niet echt groot is ( 40x15cm ) zie je er niet veel van.
Het luikje zit bovenop de vleugel en is eigenlijk alleen te zien vanuit de kist en niet vanaf de grond ( of misschien als je heel goed inzoomd ).
Dit luikt opent dus tijdens de gearswing zowel up als down.
Het punt is dat de actuator ( hydr. werkcilinder ) plat in de vleugel ligt en het oog komt tijdens de swing altijd iets omhoog....net iets verder dan de vleugel dik is.
Overigens is die actuator een bitch om te wisselen......vrij zwaar en hij zit op een beroerde plek....die van de MD11 is makkelijker/minder moeilijk.
Maaruh, het luikje zit ergens direct boven het scharnierpunt van het maingear....kijk maar eens.

Gr. Arjan

p.s. nog meer info betreffende de CHI gevonden? Mijn collega had ook niks extra's en wist alleen te vertellen dat de té grote negatieve G-krachten de vleugel afgebroken hebben.....precies wat er ook op de websites staan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement