Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
ZVEZDA is een Russisch modelbouwmerk. Het heeft kort geleden een kit van de Tupolev 154m uitgebracht. In deze kit bevinden zich transfers voor Aeroflot (nieuwe kleurenschema) Aeroflot in het oude kleurenschema, je kan het tevens ook in de CCCP versie maken (sovjet versie) Ook zitten er transfers bij van het Y. Gagarin cosmonautcentrum toestel bij! Al met al een leuke kit. Hieronder een plaatje hoe hij eruit komt te zien! Ik kan je wel alvast vertellen dat deze kit een zekere aanrader is!!

Afbeelding

Afbeelding

Mvg, Dane[/img]


Laatst bijgewerkt door dane060 op wo 29 okt, 2008 11:57 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2008 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
Hallo allen,

Afbeelding
Hier het aanzicht van de zilveren bullet!(H)

Afbeelding
Een aanzicht van de staart met het schitterende design van de russische vlag!

Afbeelding
Close-up foto van de imposante neus van de Tupolev 154

Afbeelding
Een kijk in de Kuznetsov NK-8-2 of Aviadvigatel D-30KU motoren, ik weet niet precies wat het zijn, iniedergeval klinken ze in het echt schitterend!!

Ik hoop dat jullie het mooi vinden, reacties zijn altijd welkom natuurlijk!

Mvg, Dane


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2008 15:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Hoi Dane,

Je hebt een mooie kist uitgekozen om te bouwen. Je hebt hem netjes in elkaar zitten. Zo te zien heb je het wegwerken van naden goed onder de knie. Daarnaast zien ook je motoren er van binnen supergoed uit. Heb je deze wat verweerd, of is dat het effect van de schaduw?

Er vielen me ook wat kritiekpuntjes op.

Op sommige foto's lijkt het of de banden nog hier en daar wat witte plekjes hebben, waarschijnlijk zijn dit de punten waar de onderdelen aan de sprues vastzaten. Ik zou deze nog even met zwarte verf aantippen.

Jammer genoeg is de verf op de staart niet helemaal dekkend aangebracht, ik weet niet of je met kwast of met airbrush verft, maar als je de verf flink verdunt, kun je het in meerdere dunne laagjes op den duur dekkend aanbrengen, zonder dat je detail verliest. Dit geld zowel voor kwasten als voor airbrush. (nu is het mij ook nog nooit gelukt om verf dekkend op echt grote oppervlakken te krijgen, maar dit zijn de tips die alle medebrouwers je hier zullen geven).

Ook lijkt op sommige foto's wat structuur in de zilveren verf te zitten. Dit kan komen door de weerspiegeling, maar als er in het echt deze structuur inzit, kun je dit in de toekomst ook weer voorkomen door je verflaagjes niet te dik te maken. Als je de verf flink verdunt en daarmee veel dunne laagjes over elkaar schildert, kun je een zeer strak resultaat krijgen. De laagjes hoeven niet direct de eerste keer dekkend te zijn. (Het is met kwast wel een stuk lastiger als met airbrush of spuitbus).

Maar laat je vooral niet ontmoedigen. Mijn kritiek is uiteraard vooral opbouwend bedoeld. Je kist ziet er gewoon goed uit. Geniet ervan, en probeer bij de volgende projecten aan de kritiekpuntjes te werken, dan komt het helemaal goed.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2008 15:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Het is een mooi toestel geworden. Ik was wel benieuwd naar de tussenstappen. Zeker bij een ongebruikelijke kit als deze is het leuk om het proces te volgen.

Wat voor verf heb je gebruikt voor de zilverkleur?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 okt, 2008 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 15 okt, 2008 6:59 am
Berichten: 37
Woonplaats: Zaanstad
nguwland schreef:
Hoi Dane,

Op sommige foto's lijkt het of de banden nog hier en daar wat witte plekjes hebben

Jammer genoeg is de verf op de staart niet helemaal dekkend aangebracht

Ook lijkt op sommige foto's wat structuur in de zilveren verf te zitten.
.


Beste Nguwland,

Bedankt voor je reactie! Ik ben wel blij met de kritiek overigens! Ik was er zelf ook niet helemaal tevreden over. De vleugels heb ik geen foto van maar deze is echt heel mooi gelukt! Ik schilder alles met kwast. De zilveren verf was ook niet helemaal helder, en de staart was ook niet helemaal gedekt. Ook moet ik de wielen nog even aantippen met zwart, daar kom ik ook pas net achter :roll: Dit zijn inderdaad mindere puntjes. Maar dit zie je echt alleen als je er dicht op kijkt. Verder heb ik de binnenkant van de motoren met Tamya smoke effect voorzien! Over het algemeer geef ik hem een 7,5. Ik denk dat ik hem nog wel eens een keer over doe!;) Ik heb iniedergeval redelijk tevreden met de Rus!

Groeten, Dane


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 nov, 2008 21:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 11 nov, 2008 21:09 pm
Berichten: 1
Woonplaats: Eindhoven
Hoi Dane,

mooi toestel hoor! En inderdaad een bullit, het ding is echt vlug van de startbaan weg. Ik heb 15 jaar geleden met een Tu154 in de oude Aeroflot kleuren mee gevlogen en een paar maanden geleden met deze van Rossiya:

http://www.pkpakhuis.nl/uploads/Tu154.jpg

supersize panoramafoto, veel details, let op het lapwerk aan de romp boven de vleugel, dus het schilderwerk hoeft helemaal niet zo strak :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement