Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2008 21:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
-


Laatst bijgewerkt door Joeyy op wo 27 apr, 2011 18:25 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2008 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Dat lijkt mij ook een heel leuk kitje om te bouwen.
Volgens mij is het ook heel gedetailleerd model.:)

Ga de bouw ervan zeker volgen.8)

Succes met de brouw ervan.

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 jun, 2008 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Het is zeker een gedetaileerde kit, nog niet zo oud ook.

Iemand nog tips/truukjes voor dit model?

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2008 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Vandaag begonnen met dingetjes uitsnijnden, en het pitje verven, het is een mini pitje, hij word gewoon grijs met zwarte stoeltjes, je ziet er toch bijna niets meer van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2008 17:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 19:32 pm
Berichten: 113
Woonplaats: IJsselstein
Dat enthousiasme, kan ik me heel goed voorstellen, dat had ik ook toen ik halsoverkop met deze kit begon. Maar ik had hem destijds helemaal verprutst, want hij is erg moeilijk (vond ik). Dit kwam door mijn eigen onervarenheid, maar toch...

In ieder geval, heel veel succes gewenst!

Dutchliner

_________________
Project(en) nu in de pijplijn:

- Binnenkort iets nieuws -


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2008 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Ach, ik heb de fuse even goed uitgesneden, en de wing's, en het cockpitje geverfd omdat ik nog de juiste potjes heb staan, morgen ga ik meer potjes verf halen.

Wat heb je dan verprutst?

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 jun, 2008 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
-


Laatst bijgewerkt door Joeyy op wo 27 apr, 2011 18:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun, 2008 19:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 19:32 pm
Berichten: 113
Woonplaats: IJsselstein
Wat ik had verpruts? Bijna alles wat je maar kunt verprutsen. Ik was erg overmoedig, en dacht dat ik niveau 5 wel even in elkaar zou kunnen bouwen. Hoe zou ik me hierin vergissen! Ik had eerst het hele ding in elkaar gebouwd, en toen pas bedacht dat ik hem ook nog moest verven!!! :shock: In die tijd had ik nog geen airbrush, dus was ik overgeleverd aan de kwast om die werkelijk enorme oppervlakken te verven, met een kwast. :? Hoe bedoel je onbegonnen werk! Ik kreeg de verflagen maar niet dekkend, en je begon steeds strepen op het geverfde stuk te zien, omdat ik toen nog niet helemaal wist dat je nooit, maar dan ook nooit meer over een met de hand geverfd oppervlak mag gaan (als deze nog nat is) met een kwast. Verder waren er een aantal assen afgebroken, de neuswielpoot doormidden, en ook kreeg ik die vleugels maar niet goed vastgelijmd (lag waarschijnlijk aan het geduld...). Het vliegtuig is het laatst gezien (in stukken weliswaar) in mijn kast als testobject voor airbrush etc. Wat wel relevant is om te vermelden bij dit hele verhaal is dat dit een van mijn eerste vliegtuigen was. :P

Ik weet niet hoe ervaren je bent, maar weest in ieder geval gewaarschuwd. Dit moet je zeker niet zien als een ontmoediging, en ik wens je ook alle succes op de wereld, maar toch...

Patrick (Dutchliner)

_________________
Project(en) nu in de pijplijn:

- Binnenkort iets nieuws -


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Zolang je maar niet vergeet om bij het begin (voor je de romp dichtlijmt) flink wat gewicht in de neus te stoppen. Ook is het handig om de binnenkant voor je m dichtlijmt even snel van een laagje grijs of zwart te voorzien. (dus heel de binnenkant, dit hoeft niet super dekkend, zolang het maar niet "wit" door de raampjes schijnt).

Voor het verven van de buitenkant zou ik inderdaad voor de airbrush of spuitbus kiezen, met kwast wordt het een *******klus

Veel succes, de cockpit ziet er goed uit. Gewoon op je gemak bouwen, en niet overhaasten, dan moet het goed komen.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 jun, 2008 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Yep, volgens revell moet er 40(!) gram, maar dat word dus maar ongeveer 60. Ik zit er nog aan te denken om er een bodem in te stoppen, maar ik heb dus geen idee hoe ik dit ooit goed uitsnij. (TIPS!? :D ) Overhaast gaat zeker niet gebeuren, ik hoop hem in het midden van de vakantie zobeetje af te hebben, de binnenkant zal ik nog spuiten ja.

Thanks.

Joey


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement