Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 4:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun, 2008 15:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Hoi, was ik weer, ik heb de vleugels geplakt, maar nu zitten er wat lijmresten op, weet iemand hoe ik deze eraf kan krijgen zonder de panellijnen aan te tasten (Ik heb schuurpapier korrel 600)?

Trouwens balen zeg, ik ging maandag naar de modelwinkel: ''Gesloten wegens ziekte'' Dinsdag: ''Gesloten wegens ziekte'' Woensdag: ''Gesloten wegens ziekte'' Beetje irritant, maar het is zo..


Laatst bijgewerkt door Joeyy op zo 23 okt, 2011 0:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 jun, 2008 15:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Je kunt proberen met een mesje de lijm weg te snijden, maar aan een beetje schuurwerk ontkom je denk ik niet. Probeer wat fijner schuurpapier te vinden (1200 is bij bv. de verfspeciaalzaak of de betere bouwmarkt wel te vinden).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jun, 2008 14:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
De vleugels etc zijn gelijmd en geschuurd.

MAAR:

Vandaag nog is gekeken of de modelbouw zaak open was. Hij was open, dus ik denk yes! Ik loop naar binnen ,,Waar is de verf''? ,,Die is al weg, we gaan verhuizen!''

Dus nogsteeds geen verf. :(

Ik zit er maar aan te denk de Revell Starter Class airbus te bestellen, is dit een goede koop voor een eerste airbrush?


Laatst bijgewerkt door Joeyy op zo 23 okt, 2011 0:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jun, 2008 15:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 03 mei, 2006 13:53 pm
Berichten: 1474
Woonplaats: Regio Mechelen, stad in volle vaart
Citaat:
Ik zit er maar aan te denk de Revell Starter Class airbus te bestellen, is dit een goede koop voor een eerste airbrush?


Tuurlijk. Deze airbrush is ideaal voor het spuiten van grote oppervlakken, zoals vliegtuigrompen. Ik raad je aan eerst de verschillende topics over deze airbrush grondig door te lezen.

Dirk

_________________
Huidig Project:

BMW 635 csi


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jun, 2008 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
-


Laatst bijgewerkt door Joeyy op zo 23 okt, 2011 0:14 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 jun, 2008 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Als je het echt wilt meten, heb je een contourmal nodig. Maar in dit geval komt het niet op de mm nauwkeurig.
Probeer dit maar eens:
1. Zet een romphelft rechtop (bv. met hulp van een paar blokjes hout) op een stuk papier
2. Bepaal op welke hoogte je de vloer wilt hebben
3. Neem een stukje karton en knip dat af op de hoogte die je net gemeten hebt.
4. Zet het karton rechtop, en schuif het langs de romp. De onderste punt van het karton gebruik je als richtpunt om de vorm af te tekenen.
5. Als je de vorm hebt afgetekend, teken dan een tweede lijn ca 2 mm binnen de eerste. Dit wordt de vorm voor je kartonnen vloer (1 helft).
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun, 2008 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
-


Laatst bijgewerkt door Joeyy op zo 23 okt, 2011 0:10 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun, 2008 12:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Tape droogt na een paar jaar uit, dan heb je kans dat de vloer los gaat zitten. Ik zou de vloer vastlijmen, maar dan heb je lijm nodig die zowel papier als plastic lijmt. Ik weet zo niet of gewone modelbouwlijm goed werkt. Secondenlijm (CA) werkt wel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun, 2008 14:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
foutje


Laatst bijgewerkt door Joeyy op ma 24 okt, 2011 17:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 28 jun, 2008 15:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 15 jun, 2008 12:53 pm
Berichten: 1617
Plaats er dan een paar vulstukjes onder die goed contact maken met de vloer en de romp. Die vulstukjes kan je maken van bv. restjes gietraam. De vorm boeit niet, als het maar min of meer past.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement