Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 16:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 230 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 maart, 2015 23:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Met zoiets wil je toch pronken? Maar ik snap je wel hoor, om hem niet te showen in Ureterp. Ik zou hem meenemen naar Hurdegaryp op 7 november. Gun ons die primeur. Heb je in het interbellum tussen het gereed krijgen van deze en de modelbouwdag nog tijd om wat anders te bouwen. Neem je die gelijk mee.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 8:03 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Hartelijk dank voor de inbreng heren, en ik zal het in overweging nemen! Ondertussen kan ik mededelen dat het mij helaas niet gelukt is om de roundel te corrigeren, omdat ik deze decal, in mijn niet aflatend enthousiasme, reeds voorzien had van een laag P+. Ik zal er derhalve mee moeten leven, en dit beschouwen gaan als een goede les altijd scherp te blijven. Gelukkig zit de roundel bovenop de vleugel wel goed!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2015 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 aug, 2011 22:39 pm
Berichten: 394
Woonplaats: Almere
Geweldige kist geworden zeg. Blijft mooi dit vliegende kanon.. :) :)

Enne, wat betreft die decal. You are only human!!....

_________________
\m/ (-_-) \m/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 17:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw

Geregistreerd: ma 19 okt, 2009 20:04 pm
Berichten: 1815
Woonplaats: Drachten
Geachte medebrouwers!
Vraag: wat krijg je als je dagenlang geen update plaatst maar wel steeds foto's neemt?
Antwoord: HÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉL veel plaatjes! En daar ga ik jullie nu mee lastig vallen! Jaja, Prutser is terug en dondert jullie gewoon gelijk zo'n 70 foto's om de oren. Zit je dus nog lekker te klungelen met een trage internetverbinding ga dan maar eerst even koffie zetten want d'r moet al gauw veel mb's aan plaatjes worden binnengehaald...dus.
Waar was ik gebleven? Oh ja, het debacle van de roundel die op de kop zat, weten jullie nog?!
Afbeelding
Dit heeft mij zeker één slapeloze nacht bezorgd beste medebrouwers, en mijn leven zou niet volledig geweest zijn als ik dit niet corrigeerde! Dus mij de eerste de beste gelegenheid waarbij ik niet lastige gevallen werd door kleine futiliteiten zoals werk bijvoorbeeld, de airbrush ter hand genomen:
Afbeelding
En in lichte laagjes Licht Geest Grijs er overheen gespoten tot ie niet meer zichtbaar was!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een putdiepe zucht van verlichting plaatste ik tevreden glimlachend een nieuwe roudel, ditmaal wel correct!
Afbeelding
Daarna viel mijn oog op het volgende: De refueling door..Waar heb je het over Prutser? Nou, hierover:
Afbeelding
De A-10 is uitgerust met een handig deurtje, die opengaat zodra de piloot besluit om onderweg te tanken, en er uiteraard een tanker aanwezig is. De firma Trumpeter had hiervoor géén decals bijgeleverd, en ook al hadden ze dat wel gedaan, dan had ik die naar alle waarschijnlijkheid toch niet gebruikt! Maar, behalve geen decals, ook géén beschrijving van hoe het één en ander beschilderd moest worden. En zeg nou zelf; dit leek wel erg kaal toch?
Afbeelding
Met behulp van het onuitputtelijke WWW kleurtjes bij elkaart gesprokkeld. Het moest zoiets worden:
Afbeelding
Aan de slag dan maar! Afplakken, en tegen mijn eigen principes in iets met de kwast geprobeerd:
Afbeelding
Niet, ik zeg: niet tevreden, dus dan opnieuw afplakken en de spuit maar aangetrapt en eerst het "donkere" gedeelte gespoten met gunze metallics!
Afbeelding
Daarna weer een afplaksessie, en het lichtere gedeelte onder handen genomen:
Afbeelding
En kijk:
Afbeelding
Niet duidelijk!
Afbeelding
Wéér niet duidelijk!!
Afbeelding
Nondedju! Dat spul glimt! Flits uit!
Afbeelding
Enfin, dat komt later nog wel naar voren, neem van mij aan dat het naar tevredenheid geslaagd was!
Oh ja, ik wou nog even terugkomen op de ladder, weten jullie nog? Nou, hoewel ik in eerste instantie zoiets had van "f*ck it" werd ik toch overruled door mijn structopathische (8x woordwaarde!) kant en kon ik het niet laten hier een oplossing voor te creëren, en kijk eens wat men kan doen met een stukje oude sprue? (de bovenkant is slechts van belang in deze...)
Afbeelding
Hierna: inpakken en spuiten!!
Afbeelding
Afbeelding
Het resultaat zien julliein een later stadium wel, nu eerst maar eens verder met het beviezerikken van het toestel! Dit is ook het grote voordeel van de Tamiya panelline wash; je kan het zo schoon maken als je zelf wilt, en in dit geval het ik het her en der nagelaten. soms per ongeluk, maar het kan achteraf altijd nog gedaan worden. Zolang je het niet sealt natuurlijk. Kijk maar even:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En kijk eens op de vleugel?? De roudel zit goed!
Afbeelding
Nog twee fotootjes omdat het rolletje vol moest:
Afbeelding
Afbeelding
toen kwam ik er achter, geachte medebrouwers, dat als ik de haaienbekdecal plaats, en dat had ik gedaan, ik de kanonmonding ook moet spuiten, en wel zwart. Zucht! Ik vind het niet erg om te spuiten hoor, maar dat schóónmaken elke keer..anyway:
Afbeelding
En:
Afbeelding
Het zag er allemaal wel naar tevredenheid uit!
Afbeelding
Toch?
Afbeelding
Maar ik had toch het gevoel dat er nog iets miste..en toen ik het dak opendeed zag ik ook wat precies:
Afbeelding
een érg lege achtercockpit...onacceptabel, want dat hoorde ook niet zo!
Afbeelding
Even in de resingrabbeldoosch (10x woordwaarde) gedoken, en kijk eens wat een uurtje creatief met resin oplevert?
Afbeelding
Afbeelding
De gordijntjes had ik inmiddels opengedaan, en dan zie je op het WWW dat de A-10 piloten, of de onderhoudsploeg de ladderdeur aan de binnenkant soms voorzien van afbeeldingen, stickers, of andere creatieve uitingen, de guiten!
Afbeelding
Afbeelding
Dat wou ik natuurlijk ook! even in de decalgrabbeldoosch gedoken, en:
Afbeelding
Tja, dan kijk je naar het model en komt tot de schokkende conclusie:
Hij is af! Ja oke, en nu? En aangezien het nooit leuk is om mensen die in spanning zitten te wachten te láten wachten (hoewel Mrs.Prutser altijd zegt dat voorspel* het leukst is. of voorpret.
(*voor de pre-pubers die dit lezen: voorspel is het ganzeborden op oudjaarsavond wat je doet voordat de hele familie gaat trivianten. Ofzo.)
Maar hier zijn ze dan:DE EINDFOTO'S!! Ik zwijg nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(De zon scheen hinderlijk in de kamer, wat overigens wel zorgde voor een interessant cammoschema..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog een paar hoor, we zijn er bijna, even volhouden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo kan het wel, dacht ik! Nu is het tijd voor de nabeschouwing van deze bouw:
Medebrouwers, Ik ben zeker geen pro-builder. verre van zelfs...Maar ik vind persoonlijk dat ik hier toch een re-de-lijk (..) model heb neergezet.
Dit was overigens beslist geen eenvoudige kit! De maten klopten echt van geen kant en zelfs met wat leuk frobelen was er soms geen cake van te bakken. Maar ondanks alle tekortkomingen van dit model vind ik het nog steeds een erg stoere bak en het was ook best een leuk project om mee bezig te zijn, maar na maanden bouwen, aanmodderen soms zelfs, begon ik toch wel erg resultaatbehoeftig te worden.
Tijdens het bouwen ging er ook regelmatig van alles mis en dat is dan ook een van de redenen om mijn "stukjes" te schrijven zoals ik ze schrijf. Om te laten zien wat er allemaal mis kan gaan en hoe je -meestal dan- de zaak weer een beetje recht kan breien.
Ik beleef er best wel plezier aan als ik uiteindelijk mijn afgeronde model in de kast kan stallen, maar het uitpuzzelen hoe ik dingen ga aanpakken, proberen de fuckups van heren producenten op te ruimen, het experimenteren met technieken, het spul een beetje netjes op de foto zien te krijgen en het typen van de teksten voor mijn posts (en daar zit toch ook nog wel heel veel tijd in, je snapt d'r niks van! :wink: ) vind ik een echt leuk aspecten van deze hobby! concluderend; Het is niet een echt heel slechte kit, en zeggen dat ie bijna niet te bouwen is, is schromelijk overdreven! Maar er zit veel extra werk in. Ik hoop dat ik jullie niet teleurgesteld heb met het resultaat! Het blijft mij overigens wel een raadsel waarom tot nu toe niemand van de andere plasticproducenten deze kit opgepakt heeft en in de grote schaal uitgebracht heeft..en dan beter.

Maar nu wil ik een goed passende kit bouwen nondedju! en derhalve heb ik voor deze gekozen:
Afbeelding
Als er behoefte bestaat voor een online bouwverslag dan hoor ik het graag! Derhalve een kleine poll; de 3 keuzes:

0) Ja, graag een brouwverslag, leuk!
0) Mwaa...hoeft om mij niet.
0)Alsjeblieft niet zeg! Geouwehoer en gezeur altijd!

Ik zie het wel, nu eerst:
Prutser out!

_________________
Rock bottom is good solid ground, and a dead end street is just a place to turn around.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 17:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jan, 2014 20:29 pm
Berichten: 1525
Verdomme, heb je weer gewonnen met scrabble :mrgreen:

Mooie kist geworden, waar zo te zien heel wat tijd, opzoekwerk en aandacht is gaan zitten. Gefeliciteerd met dit zwijntje.

F

Ps. Ik ga voor de eerste optie :brouw: (zeker omdat ik het hier de laatste tijd een beetje stil vind worden)

_________________
Doe mee met de Aeronautica-GB! Klik hier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 19:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6317
Woonplaats: Blauwhuis
Prutser heeft een nieuw speeltje :lol: en dat pakt heel mooi uit.

Neem haar AJB mee naar Hurdegaryp, dan neem ik m'n 1:48 ook mee ( en wie weet krijg ik nog de kolder in de kop en pruts nog een 1:48 dit jaar :? ) .

Het is een heel mooi zwijntje geworden.
Mijn complimenten :brouw: .

_________________
Grt'n Dennis


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 20:32 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Echt een goed geslaagd toestel is dit geworden. Het model heeft veel mooie details en dat maakt het een interessant geheel. :brouw:

En ja, kom maar op met die Bronco, met verslag uiteraard.



Dj.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 21:09 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het een heel geslaagd model geworden en ik heb mijn project dus een paar plaatsjes hoger gezet om hem af te maken, naast de twee F14's (dat zijn ook al van die winkeldochters geworden)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 maart, 2015 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooie A10 geworden! Leuke afsluiting van een vermakelijk en leerzaam verslag.
Waarvoor dank!

En graag ook een verslag van de Bronco ...
Als ik dan toch mag kiezen. :mrgreen:
Heb wel een zwak voor dubbelstaarters en ben derhalve verheugd dat deze gekozen is.

Succes!
Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2015 11:00 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Het is echt een heel mooi model geworden P. Wel een paar kleine puntjes van kritiek (waarvan er 1tje al op de app staat :P ) en de andere is DOE WAT AAN JE ACHTERGROND MAN :)

Als je eindfoto's maakt doe dan even een oud laken oid ergens overheen gooien en maak dan de foto's. Oow en vergelijkingen zijn ook altijd leuk. Zet er eens iets anders in 1/32 bij...

Ook leuk gedaan met het refueling gedeelte, al had ik van jou als chronisch realist wel verwacht er ook wat krassen er op te kunnen zien :P

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 230 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement