Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2012 21:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
mooi interieur dat je gemaakt hebt. Alleen vind ik het een beetje spijtig dat je niet wat met washes, schaduw en higlights hebt gespeeld, nu komt het geheel nogal saai over.
succes verder, goed bezig.

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 apr, 2012 20:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 maart, 2012 20:41 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Mechelen
ja, de naden heb ik ondertussen al wat opgevuld. hier het resultaat tot hier toe.

Afbeelding
Hier heb ik de vleugels op de romp gelijmd.
Afbeelding
Hier zie je ook nog wat spatie aan de vleugel aansluiting met de romp.
Afbeelding
Het achterstukje geplaatst.
Afbeelding
Afbeelding
De raampjes passen goed.
Afbeelding
Voila hier het staart stuk gemonteerd, heb wel een bandje gebruikt om het aangedrukt te houden want anders bleef het niet strak tegen de romp aan zitten. de opening moet ik nog wel opvullen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier de vleugels bevestigt. deze passen vrij goed.
Afbeelding
nog eens een overzicht van het gevaarte.
Afbeelding
De achterzijde.
Afbeelding
De volledige achterzijde.
Afbeelding
Hier heb ik al opgevuld met valleyo plastico putty
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier heb ik ook opgevuld, het overtollige met de vinger dieper ingewerkt en weg geveegt en dan als het uitgehard was gladgeschuurd en dan heb ik met een tooltje zoals de tandarts gebruikt de paneellijnen terug beetje bijgewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ondertussen ziet deze er al wel iets properder uit :p
Afbeelding
Deze heb ik ook al glasgeschuurd en paneellijnen terug proper gemaakt.


enkel nog aan de staart moet ik nog verder opvullen en dan de rest verder glad en rond en egaal zetten.
en dan ga ik al eens testen hoe ik de kist ga spuiten op een appart test stuk, ik heb al enkele ideeen.

grtz Mampie.

_________________
momenteel mee bezig: Honda S2000 1:24ste (bouwdoos Tamiya + ets sets); AH-64 Apache longbow 1/32ste (Revell);Sherman M4A1 1/72 (Revell); P51 Mustang 1/72 (Revell)

Afgewerkte projecten: B29 Super Fortress 1:72ste (bouwdoos Academy)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 apr, 2012 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Bij zulke grote naden zou ik voor het opvullen daarvan eerder gekozen hebben voor een stuk plastic strip er in drukken en dan bijwerken. Van naden is bijna geen sprake meer. De bovenkant lijkt in deze situatie überhaupt bijna niet gelijmd zo weinig contact maken de beide romphelften. Ik denk ook niet dat een beetje plamuur daar in drukken deze situatie goed gaat verhelpen. Op z'n best barst het bij een beetje spanning of beweging en valt het in de romp of iets dergelijks

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 apr, 2012 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Ik treed de vorige spreker helemaal bij....

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2012 4:38 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Ik sluit mij aan bij de heren hierboven, kon je de kier niet gewoon laten vollopen met lijm en dan dicht drukken? Anders was een stripje plastic sheet misschien beter geweest, plamuur staat niet echt bekend om z'n constructiesterkte. :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 13:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 maart, 2012 20:41 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Mechelen
ja, ik had overal lijm opgedaan, en wanneer de kit tegen elkaar stond raakte bepaalde delen niet en als ik deze vaster tegen elkaar wou drukken begon de hele body te kraken en voor gewoon lijm laten in te lopen stonden sommige spleten te ver open, op sommige plaatsen heb ik dat wel gedaan. wanneer de lijm droog is vul ik de openstaande gedeeltes op met dat opvulsel, er is toch geen beweging meer in te krijgen.

er is inderdaad een stuk waar het lijkt dat het precies niet gelijmd is maar dat is omdat het juist daar verschilt in hoogte ong. een mm of 2

Ik heb nog een vliegtuig staan waar ik dat al gebruikt heb en die staat er al 2 of 3 jaar zo en er is nog niks aan te zien.
Waar ik wel zo plastiek opvulsel ga gebruiken is aan de openingen van de cockpit ramen, van dat doorzichtige plastiek dan.

Het is echt raar, maar het was precies of de rompen nergens pastte.

Nu is alles aan het uit harden, de volgende keer probeer ik het wel op jullie manier, een tip om te onthouden.
we zullen wel zien wat dat geeft.

grtz

Mampie.

_________________
momenteel mee bezig: Honda S2000 1:24ste (bouwdoos Tamiya + ets sets); AH-64 Apache longbow 1/32ste (Revell);Sherman M4A1 1/72 (Revell); P51 Mustang 1/72 (Revell)

Afgewerkte projecten: B29 Super Fortress 1:72ste (bouwdoos Academy)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Ik denk eerlijk gezegt dat er ergens in de romp iets niet goed op zn plaats zit
en dat er daardoor zoveel spanning op de romp helften staat .
Ik denk ook dat het voorzichtig open snijden van de romp en het goed op zn plaats
doen van de onderdelen, en misschien de bulkheads kleiner maken de enige oplossing is .

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 apr, 2012 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Moraal van het verhaal.....ongeacht wat je er nu nog voor oplossing voor bedenkt om dit op te lossen....ik denk dat je het nut van goed dry-fitten nu wel inziet ;) Als het zover is eerst goed de te lijmen delen tegen elkaar houden zonder lijm en kijken hoe het past en of er grote problemen ontstaan. Als alles OK is of eventuele problemen zijn opgelost, dan kun je daarna met en een gerust hart de lijmtube open trekken :brouw:

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Laatst bijgewerkt door sorrowman op zo 15 apr, 2012 11:23 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 989
Woonplaats: Antwerpen
Zou het zelfde aanhalen als vorige schrijver.
Alles eerst goed aanpassen,desnoods paspennen ed verwijderen,en de stukken vlak schuren kan ook veel verhelpen.

Hoe minder plamuur hoe beter is mijn standpunt.

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 15:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 maart, 2012 20:41 pm
Berichten: 51
Woonplaats: Mechelen
Citaat:
Moraal van het verhaal.....ongeacht wat je er nu nog voor oplossing voor bedenkt om dit op te lossen....ik denk dat je het nut van goed dry-fitten nu wel inziet Als het zover is eerst goed de te lijmen delen tegen elkaar houden zonder lijm en kijken hoe het past en of er grote problemen ontstaan. Als alles OK is of eventuele problemen zijn opgelost, dan kun je daarna met en een gerust hart de lijmtube open trekken
Moraal van het verhaal.....ongeacht wat je er nu nog voor oplossing voor bedenkt om dit op te lossen....ik denk dat je het nut van goed dry-fitten nu wel inziet ;) Als het zover is eerst goed de te lijmen delen tegen elkaar houden zonder lijm en kijken hoe het past en of er grote problemen ontstaan. Als alles OK is of eventuele problemen zijn opgelost, dan kun je daarna met en een gerust hart de lijmtube open trekken :brouw:




Ja inderdaad, daar heb ik daar dan ook weer uit geleerd en dat ga ik zeker doen de volgende keer. natuurlijk klinkt ook logisch.

grtz Mampie

_________________
momenteel mee bezig: Honda S2000 1:24ste (bouwdoos Tamiya + ets sets); AH-64 Apache longbow 1/32ste (Revell);Sherman M4A1 1/72 (Revell); P51 Mustang 1/72 (Revell)

Afgewerkte projecten: B29 Super Fortress 1:72ste (bouwdoos Academy)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement