Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 13:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tamiya FW-190 A-3 1:72
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2011 10:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 dec, 2005 14:55 pm
Berichten: 119
Het is waarschijnlijk tien jaar geleden dat ik mijn laatste model heb afgemaakt, maar wel op een hele basic manier. Het betrof een Spitfire van, volgens mij, Revell.

Zes jaar geleden kreeg ik een korte modelbouwkick en had een Sil Air compressor en Revolution Two-in-One aangeschaft, samen met twee Hasegawa paketten. Een A6M2 Rufe en een P-38. Helaas ben ik na een korte bouwsessie van de A6M2 gestopt en heb ook de compressor en airbrush verkocht. De doos met mijn half-gemodelde A6M2 is nu zoek.

Een paar weken geleden heb ik weer een Sil Air compressor en Revolution Two-in-One Airbrush aangeschaft en wilde om in te komen beginnen met een klein, relatief goedkoop pakketje.

Gisteravond ben ik dan begonnen met het bouwen van de cockpit van de FW-190.
Het plezier wat ik als kind beleefde kwam weer helemaal terug. Helaas moet ik wel een hoop taktiektjes en handigheidjes zien te ontwikkelen.

Na de aparte onderdelen geprimed te hebben, heb ik mijn Tamiya Acrylverfjes uitgetest. Aangezien ik geen goede verdunner heb, ben ik begonnen met het verdunnen dmv water.

Nu heb ik een leuke vraag: Hoe spuiten jullie zulke kleine onderdelen zonder dat ze door de halve kamer vliegen door de luchtdruk? :D Ik spuit volgens mij op een halve bar.

Foto's volgen na het weekend.

EDIT: Het is 1:72, niet 1:48 :x


Laatst bijgewerkt door Ferdi op do 05 mei, 2011 10:32 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2011 10:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Citaat:
Hoe spuiten jullie zulke kleine onderdelen zonder dat ze door de halve kamer vliegen door de luchtdruk?


dubbelzijdige tape of posterbuddies durven al eens te helpen
of aan het gietraam laten tot na de spuitbeurt

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei, 2011 20:43 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 mei, 2005 9:19 am
Berichten: 3209
Hoi Ferdi.

Het ziet eruit als een leuk model.
Nou ja... zien?

Graag verwijs ik je naar het sticky topic bovenaan de lijst getiteld 'verslag zonder foto's?'.

Mocht je verder willen gaan met dit topic (met foto's dan) kun je me een PBtje sturen, dan gaat het slotje er weer af.

Als je vragen hebt over iets kun je die stellen onder de tips en technieken, of in een bouwverslag, en daar horen nu eenmaal foto's bij, en niet pas over 5 dagen.

namens de mods
nemmy

_________________
Una salus victis nullam sperare salutem.

Plastic Scale modeling


Omhoog
  Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement