Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 5:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 16:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Mijn nieuwe project..

De Thunderjet behoeft natuurlijk geen uitleg en voor het geval dat je het niet kent.. google. De Thunderbirds zijn ook wereldwijd bekend.

In 1954 nam toenmalig Captain Jacksel Markham 'Motto' Broughton het leiderschap over van zijn voorganger Dick 'Smokey' Catledge. Tijdens zijn tour als Thunderbird Lead van 1954 t/m 1957 hebben ze meerder keren van vliegtuigtype gewisseld. Van F-84G naar de F-84F en naar de F-100. Broughton is de enige Captain die ooit het Thunderbirds team heeft geleid. Teamgenoten in het begin waren Bill Creech, Burt Spalding, Bob McCormick en 'Lucky' Palmgren.
Na dit hoogtepunt had Broughton nog een heel bijzondere carrière bij het 5th FIS en 355th TFW totdat hij in augustus 1968 min of meer onvrijwillig met pensioen ging nadat hij via een court-martial berispt werd. Broughton kwam op voor 2 F-105 vliegers die tijdens het Turkestan incident in de haven van Haiphong 1967 vijandelijk vuur van een Russisch schip hadden beantwoord met hun boordkanonnen. Deze court-martial is een van de 2 die ooit zijn teruggedraaid! Broughton en Air Force oprichter Billy Mitchell. Broughton schreef drie boeken. Thud Ridge en Going Downtown zijn erg kritische en zeer goede boeken over de luchtoorlog boven Vietnam met alle waanzin van de Rules-of-Engagements en strategieën. Het derde boek heet Rupert Red Two en gaat meer over zijn hele eigen leven. Alle drie de boeken zijn absolute aanraders!
Ik heb in mijn 'man cave' een bijzondere en persoonlijk aan mij gesigneerde foto hangen van Jack in zijn F-105 Alice's Joy.

Voor meer info over Broughton, zie hier.

De enige kleurenfoto's die ik tot nu toe heb gevonden..
Afbeelding

Afbeelding

En de eerste update: ondanks dat het bijzonder mooi chrome-plated plastic was wat Tamiya leverde, wil ik het zelf gaan doen met diverse tintjes Alclad2. Dus stap 1 was alles eraf halen. En dat lukt erg goed in bleek. Na een minuut of 15 was alles eraf! Zonder beschadigingen o.i.d.

CMK wil dat ik het instrumentenpaneel van Tamiya gebruik, maar dat krijg ik met geen mogelijkheid in de CMK cockpit.. Hmmm... hopelijk gaat het niet in de richting van Aires...

Gr.
Sid

De doos met inhoud etc..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

prachtig onbeschadigd chromeplated..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en weg is het chrome..
Afbeelding

CMK heeft aparte handleiding..
Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Laatst bijgewerkt door Sid de Koning op ma 23 mei, 2011 14:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 23 sep, 2010 17:40 pm
Berichten: 465
veel succes met de bouw,

je voorbereiding is weer geweldig!

ben zeer benieuwd naar de alclad resultaten


gr pieter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 17:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Ik ga weer lekker voor zitten.
ALs altijd weer een feest om de verslagen door te lezen.
Succes.

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 feb, 2008 18:32 pm
Berichten: 748
Woonplaats: Enschede
Hallo Sid,
Ben zeer benieuwd naar de bouw van deze kit
Maar als ik de bouw van je messcherschmitt zo zag moet dit ook wel een juweeltje gaan worden :D
Over de cockpit van cmk en het instrumentenpaneel pas probleempje wou ik t volgende zeggen...weet niet of t je opgevallen was maar het midelste deel van het dashbord met de konopjes e.d moet je volgens mij verwijderen dat deel zit namelijk al aan de cockpit bak gegoten.
Hoop dat ik een btje duidelijk over kom :)

Suc6 met de bouw van deze kist:D
Grtz
Mark


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 nov, 2010 19:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Gaaf. Er worden m.i. te weinig demo-teams gebouwd. Reden waarom ik deze (nog) niet heb is voornamelijk de decalserie waarvan ik vermoed dat het een enorme klus gaat worden.
Kan wederom mooi bij je afkijken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 nov, 2010 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Sidney,
Heel veel succes met dit mooie project, maak er weer wat moois van!

Wim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 19:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
De flaps hadden maar 3 standen. Up - half down - full down. Dit ziet er uit als Full Down (graadje of 40 ofzo). Je kan ook zien dat de flap niet alleen naar beneden is, maar ook iets uitgeschoven naar achter. Dat heeft Tamiya ook, alleen niet correct en nogal iel... ben nog steeds aan het denken of ik ze niet gewoon in doe (net als speedbrake anders 'moet' ik die ook helemaal maken, want de gaatjes zijn geen gaatjes. De loze ruimte erachter klopt ook niet zo goed. Tamiya heeft wat meer hydraulische stangetjes meegegoten dan nodig en het draaimechanisme van de speedbrake klopt niet. Als het dicht is..

Aangezien het te gebruiken Tamiya onderdeel (instr.panel) breder is dan de CMK ruimte, heb ik de volgende oplossing bedacht. Alles van het instrumentenpanel eraf zagen en passend maken. En dat is prima gelukt. CMK levert wel een PE instr. panel wat ik ga gebruiken. Overigens heb ik de achterkant van dit wat aangekleed met instrumenten en gaatjes voor de bedrading. Je kijkt er tenslotte van boven in.

De CMK pit is niet 100% correct. Er miste een paneel linksachter. Ook miste er wat draadjes in die hoek. De Throttle stond half open, en die heb ik maar dicht gezet, en vervangen door een wat realistischer model met wat knopjes.
De parking brake stond er ook 'niet op', Nu wel. Zie pedestal voor de stick. Ook ontbraken er her en der wat hendels als zodanig (meegegoten als platte stukjes). Op de schietstoel moest nog een activeringssysteem aangebracht worden. De cilinder ervoor zit nu aan de linkerkant. De bedrading komt nog, net als de activeringshendels die CMK ook niet mee heeft gegoten.
Na een rondje schuren paste die trouwens wel. Dat heb ik met Aires nog niet meegemaakt..

Na wat testfitten viel mij op dat je best een eind in de intakes kan kijken.. samen met alle kleine kiertjes en openingen aan de zijkant natuurlijk geen gezicht als er licht doorschijnt.. dus alle openingen van binnen afdekken en iets van een intake maken. Ik had geen zin om het door te laten lopen tot waar de compressor daadwerkelijk begint, dus maar het intake kanaal subtiel verbogen zodat je niets meer kan zien.. ooh, ik loop de kantjes er soms van af.. :lol: :lol:
Het is allemaal verticaal plaatwerk wat ik zie in de intake, dus gebruik gemaakt van brede dunne strips.
Ook om de gaten aan de zijkant van de bak van het neuswiel te dichten. Als het aluminium is straks en het zou spiegelen is dat te laat en geen gezicht. Niet dat er iemand in kijkt, maar toch.
De pitot heb ik er ook maar vast afgehaald, die wordt toch gescratched van metaal.

Tot zover.
Sid

Tamiya pit..
Afbeelding

CMK pit..
Afbeelding

de oplossing..
Afbeelding

diverse openingen..
Afbeelding

intakes..
Afbeelding

intakeduct..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

diverse verbeteringen..
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 nov, 2010 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
je maakt er weer een van goghje van..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 dec, 2010 13:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Hier gaan we weer voor zitten 8) !

Succes,
Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 dec, 2010 15:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Tevens aan de stoel een drietal slangetjes bevestigd die straks rondom de stick komen, vandaar dat ze nu nog rechtop staan. En de gele en rode handgrepen ook gescratched.

Op foto's van de uitlaat zijn wat driehoekjes te zien in de buis op 12, 3,6 en 9 uur positie. Zelf maar gemaakt. Tevens op de 3 en 9 uur positie nog een naadje ingekrast. Die staat ook op de foto's, en bijkomend effect is dat de naad op 12 en 6 uur niet zo opvallen daardoor (die er dan volgens mij nu juist weer niet horen...) :)

Net na de uitlaat zit bij Tamiya nog een flinke richel. Die heb ik gedeeltelijk opgevuld en met een paar buisjes gevuld.

En de binnenkant her en der afgedicht om doorkijk/licht te voorkomen.

Gr.
Sid

van ARC..
Afbeelding

Ik ook hebben..
Afbeelding

Afbeelding

pit met serienummer op de stoel..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement