Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Op de achtergrond heb ik deze bouw ook met veel interesse gevolgd, en hoewel jets niet mijn ding zijn ziet dit er toch wel weer fantastisch uit.

Wat het spuiten van Alclad betreft heb ik toch een vraagje. Eerder in het verslag heb je omschreven dat je zgn. welvingen op bepaalde panelen aan hebt gebracht. Ik stel me zo voor dat dat die subtiele kleurverschillen zijn die op bepaalde panelen zichtbaar zijn. Hoe bereikt nu precies dat subtiele effect? Doe je eerst voor een bepaald (afgeplakt) paneel een basis kleur en dan als een soort post-shade met een marginaal verschillende (lichter dan wel donkerder) tint alclad uit de vrije hand die welvingen er op spuiten? Of doe je het door met de dikte van de Alclad laag op zichzelf te variëren (maar wel dezelfde kleur) zodat bijv. de donkere primer er wellicht hier en daar ietsje doorheen schijnt zodat het geheel wat donkerder lijkt?

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 12:12 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Ik kan me alleen maar aansluiten bij datgene wat er al gezegd is.
Strakke bak geworden.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
sorrowman schreef:
Op de achtergrond heb ik deze bouw ook met veel interesse gevolgd, en hoewel jets niet mijn ding zijn ziet dit er toch wel weer fantastisch uit.

Wat het spuiten van Alclad betreft heb ik toch een vraagje. Eerder in het verslag heb je omschreven dat je zgn. welvingen op bepaalde panelen aan hebt gebracht. Ik stel me zo voor dat dat die subtiele kleurverschillen zijn die op bepaalde panelen zichtbaar zijn. Hoe bereikt nu precies dat subtiele effect? Doe je eerst voor een bepaald (afgeplakt) paneel een basis kleur en dan als een soort post-shade met een marginaal verschillende (lichter dan wel donkerder) tint alclad uit de vrije hand die welvingen er op spuiten? Of doe je het door met de dikte van de Alclad laag op zichzelf te variëren (maar wel dezelfde kleur) zodat bijv. de donkere primer er wellicht hier en daar ietsje doorheen schijnt zodat het geheel wat donkerder lijkt?


Het laatste..

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 mei, 2011 19:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Wederom heb je weer een schitterende kist neer weten te zetten Sid, 't had nogal wat voeten in de aarde geloof ik, zeker de ronde band om de neus, maar het is allemaal de moeite waard geweest! het enige wat mij opvalt zijn een paar kleine krasjes, onder andere links onder de openstaande canopy.... Maar dat mag de pret niet drukken!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jun, 2011 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 23 mei, 2010 11:16 am
Berichten: 97
Hoi Sid,

Ik zit eigenlijk net pas dit bouwproject van je te bekijken.
Maar ik moet zeggen....wat een mooi vliegtuig is dit geworden zeg.
De Alclad is prachtig in al die verschillende tinten.
Ik krijg echt zin om er ook een mee te gaan werken binnenkort.
Maar......jou model kan zo het museum in....echt prachtkwaliteit.
Ga zo door....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jun, 2011 20:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
mijn hemel.. Die letter-weerspiegeling op de vleugels.
ontzettend vet Sid!!

ff wat anders.. Dat Sufa plaatje, linkt naar dit bouwverslag.. Klopt dat wel of ga je er straks nog wat anders in linken.

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement