Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
De Hornet is op een navigatielampje na klaar, dus begin ik vast met mijn nieuwe project:

Een Messerschmitt Bf-109/E7 van Stab III/JG1, Frankrijk, juni 1941. Gevlogen door SS Obergruppenführer und General der Polizei, Reichsprotektor Böhmen und Mähren Reinhard Heydrich, die bijnamen had als "der Henker aus Halle/the Hangman", "de beul van Praag" en "het Blonde Beest". Geen lieverdje dus, allerminst.

Ondanks dat Heydrich nooit een ander vliegtuig heeft neergeschoten, is ie wel verantwoordelijk voor vele miljoenen slachtoffers. Heydrich was voorzitter van de Wannseeconferentie. De conferentie in opdracht van Göring in januari 1942 waarbij de "Endlösung" werd bedacht.

Afbeelding

Heydrich wilde zijn elitekorps leiden door voorbeeld. Tijdens de invasie in Polen was hij hoogstwaarschijnlijk staartschutter in een Stuka. Vervolgens maakte hij op latere leeftijd een opleiding tot jachtvlieger af en heeft meerdere vluchten in een 109 op zijn naam staan. In april 1940 vloog hij een Bf-110? in JG77 ‘Herz As’ in Noorwegen. Op 13 mei 1940 stortte hij na de start neer. Hij heeft patrouillevluchten boven Duitsland, Nederland, Frankrijk en België gemaakt. Na nog een incident moest hij van Himmler terug naar Berlijn. Vlak voor "Unternehmen Barbarossa" vloog hij weer zijn 109 bij II/JG77 vanuit Roemenië. Op 22 juli 1942 werd hij tijdens een missie neergeschoten en landde zijn zwaarbeschadigde 109 achter de vijandelijke linies. Ondanks Russische patrouilles kon hij echter weer terugkeren naar zijn eigen troepen. Na dit incident was Hitler furieus. Het zou een enorm risico zijn dat zijn hoofd Sicherheitsdienst gevangen genomen zou worden door de Russen. Heydrich werd bevolen nooit en te nimmer meer een operationele vlucht te maken.

Het is niet exact bekend hoeveel missies Heydrich heeft gevlogen, maar aangezien hij de Frontflugspange Silber droeg, welke normaliter na 60 missies werd uitgereikt, kan men er van uitgaan dat hij tenminste zoveel missies heeft gevlogen.

Op 27 mei 1942 werd in Praag een aanslag op Heydrich gepleegd door een speciaal SOE-team. Dit team is door de geallieerden in Engeland speciaal hiervoor opgeleid en werd eerder gedropt in de buurt van Praag. Dit om te voorkomen dat Heydrich Reiksprotektor Frankreich zou worden met alle gevolgen van dien. Heydrich werd door Hitler en door de geallieerden gezien als opvolger van Hitler en als een groot gevaar voor de invasie.
Heydrich stierf enkele dagen later aan zijn verwondingen. Voor meer informatie over Heydrich verwijs ik naar Google.

Heydrich's 109 was uniek en voorzien van een rune-teken.
De versie die ik ga maken is die van decalset Techmod 48-013. Het zou de persoonlijke Bf-109/E7 van Heydrich zijn, ingedeeld bij Stab.III/JG1, gevlogen vanuit Frankrijk in Juni 1941, met een rune-teken op de romp.

Afbeelding

Gr.
Sid

De doos en de vele aftermarket-spulletjes..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

niet dat ik er eentje in de schuur heb staan hoor..
Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Laatst bijgewerkt door Sid de Koning op wo 24 nov, 2010 15:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 16:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
hmmm heel mooi wat je daar voor geschiedenis gaf :).
Zeker hoe je het aanpakt zie ik er al naar uit om dit model afgewerkt te zien :).

Veel succes ermee.

Groetjes

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat. In zekere zin een vreemde eend in de bijt gezien de piloot (die volgens mij wel Reinhard heette, en niet Richard...maar dat even ter zijde)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Hoe kom ik nou weer aan Richard? Reinhard Tristan Eugen Heydrich is de volledig correcte naam.. Dank!

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 06 mei, 2009 12:19 pm
Berichten: 564
Whahaha! Sid die een duitsert graat brouwen! Hoezee Hoezee Hoezee!
Met al deze extra´s kan het niet anders als een topper worden! Trouwens ook wederom een leuk onderwerp gekozen, weer eens iets anders als de bakken van bv. Galland usw.

Ik hou je in de smiezen! :brouw:

_________________
Take a look to sky, just before you die. It's the last time you will!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Het is niet zo dat ik nooit Duitse toestellen bouw hoor..

Gr.
Sid

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Ik heb jarenlang WW2 vliegtuigen gebouwd waaronder veel ME-109`s, ik blijf dit een erg mooie kist vinden en ik zal je zeker blijven volgen, dit wordt ongetwijfeld weer een juweeltje...



Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2006 12:41 pm
Berichten: 6476
Woonplaats: Oss/ Duxford,UK
Weer een mooie kist met een verhaal er achter. Ik heb het net gelezen op Wiki... helemaal stil van.
Succes met deze Me-109

Freddie

_________________
Mijn Album
Voor de liefhebbers: Walkarounds
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 22:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 nov, 2008 20:38 pm
Berichten: 193
Woonplaats: Zwijndrecht
Sid de Koning schreef:
De Hornet is op een navigatielampje na klaar, dus begin ik vast met mijn nieuwe project:

Een Messerschmitt Bf-109/E4 van Stab III/JG1, Frankrijk, juni 1941. Gevlogen door SS Obergruppenführer und General der Polizei, Reichsprotektor Böhmen und Mähren Reinhard Heydrich, die bijnamen had als "der Henker aus Halle/the Hangman", "de beul van Praag" en "het Blonde Beest". Geen lieverdje dus, allerminst.

Ondanks dat Heydrich nooit een ander vliegtuig heeft neergeschoten, is ie wel verantwoordelijk voor vele miljoenen slachtoffers. Heydrich was voorzitter van de Wannseeconferentie. De conferentie in opdracht van Göring in januari 1942 waarbij de "Endlösung" werd bedacht.

niet dat ik er eentje in de schuur heb staan hoor..
Afbeelding


Mooi project Sid ga ik weer volgen .
Mooi boek ook van Haynes ik heb die van de P51 in de wacht staan die komt in december uit.

_________________
Website Vliegtuigen
Website Auto's


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 sep, 2010 23:34 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Een bijzondere 109... I like it! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement