Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 aug, 2010 21:54 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Belgie, Gent
IK heb deze kit gisteren gekocht, voor 10,75 euro wat dus zeer weinig is voor wat ik normaal betaal (aangezien ik altijd met grote schaal werk)
De bedoeling was eigenlijk om de Kawanishi H8K2 "Emily" te kopen, maar spijtig genoeg maken ze deze niet meer

maar de winkeleigenaar had dan nog deze liggen in eigen collectie maar aangezien hij de kleintjes van de hand wilt doen
verkocht hij dan toch maar dit model aan me

Afbeelding
De doos

Afbeelding
Dit heb ik dan al gisteren geverfd

Ookal heb ik fotos van dit model, ik heb toch maar besloten om de modelbouwdoos gewoon te volgen en deze versie te maken.
dit model mag dan nog op schaal 1/144 zijn, de spanwijde bedraagd nog altijd een flinke 28 cm, daarmee kan je u goed voorstellen hoe groot deze vliegtuigen waren,
Maar genoeg gepraat en gedaan, ik ga verderdoen! ;d

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 13:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Da's een brute vliegboot. Die grote Japanners zie je niet veel hier. Ik Hij doet me wat denken aan die Duitse Dornier vliegboten van eind jaren 30, beetje Dornier 24 dat soort werk. Been zeer benieuwd. Misschien dat ik inspiratie krijg om na m'n vakantie ook een Japaneus uit de stapel te trekken (Ki-61 'Tony')

Om te beginnen een praktische tip. Er zijn zat brouwers die je tips omtrent de bouw willen geven, maar dan moeten je vorderingen wel duidelijk op de foto's te zien zijn. Ik denk dat je wel begrijpt waar ik heen wil ;)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 aug, 2010 21:54 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Belgie, Gent
sorrowman schreef:
(Ki-61 'Tony')

Om te beginnen een praktische tip. Er zijn zat brouwers die je tips omtrent de bouw willen geven, maar dan moeten je vorderingen wel duidelijk op de foto's te zien zijn. Ik denk dat je wel begrijpt waar ik heen wil ;)

Ja de tony is wel nog een cool model, hij lijkt ook niet echt op andere Japanese Gevechtvliegtuigen,
Ik probeer men fotos wat te maken, maar aangezien ik niet echt een camera heb, enkel men webcam, en met men gsm kan ik ze niet zomaar afhalen aangezien ik geen kabel meer heb ;)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 aug, 2010 21:36 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Afkomstig van de zaak in de Nederkouter? :P

Kleine opmerking, ik weet niet waarmee je foto's maakt, maar de kwaliteit (scherpte) is aan de héél lage kant waardoor nauwelijks te zien is wat er nu op de foto staat, misschien een aandachtspuntje? :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 2:16 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Origineel vliegtuig. En met 28 cm is het een serieuze joekel, zelfs op schaal 1/144.

Maar welke uitvoering wordt het ? Ik heb wel wat foto's op het net gezien van dit toestel in aluminium-kleur of een soort wit-lichtgrijs, maar dan is de rode onderkant wel een flink stuk kleiner als hetgeen dat ge geschilderd hebt. Het is eigenlijk een smalle lijn die over de kiel loopt.

Tja, foto's met een webcam is moeilijk natuurlijk, maar een nieuwe kabel of een digi-camera hebt ge toch wel nodig hoor, want foto's kijken doe we allemaal graag, en tips en truuks komen makkelijker als ge scherpe foto's plaatst.

Groeten

Wet Sellery

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug, 2010 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 aug, 2010 21:54 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Belgie, Gent
@BBT

Ja, hij komt van de nederkouter, kdenk toch dat de straat zhttp://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/pos ... &p=598015o heet,
model battalion heet de winkel allesinds :)
ja, als je men vorige post gelezen had, dan wist je dat men camera gestolen is geweest tijdens een inbraak, en dat ik de kabel van men gsm kwijtben en ik dus fotos heb moeten nemen met men webcam, wat al helemaal niet simpel is!

@ pascal dupont
de onderkant is zo groot zoals ik hem geschilderd heb, ik denk niet dat dit vliegtuig een uitklapbare onderkant ofzo heeft,
het is gewoon geschilderd zoals het moet, en tis in zilver het vliegtuig, dusja, aluminium-kleurachtig :p
en ja, wil jij anders 100 euro geven voor een camera? :) ik schijt geen geld als 16-jarige spijtig genoeg

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 13:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 25 mei, 2008 16:23 pm
Berichten: 329
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
de sint weet weer wat brengen ;-)

tips als je met webcam werkt: voldoende licht!

Nog tips qua bouw:
1° schilder binnenkant - lijm romp toe
2° plak vleugels er op
3° schilderen

Nu heb je de onderkant al geschilderd, na het lijmen mag je dat opnieuw doen...

In regel: eerst grove structuur bouwen, dan details er op en schilderen maar.

_________________
als ik iets makkelijk wil bouwen, neem ik een tankje :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 13:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Overigens in de Emily kit nog wel verkrijgbaar in 1/144 hoor. Ze is niet van Trumpeter maar van het merk Arii en voor een eurootje of 14 heb je er eentje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 aug, 2010 21:54 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Belgie, Gent
@Jerre_30
De sint komt al jaren nier meer
en was voldoende licht hoor, en tis geen slechte cam (HD 720p)
ik ben al klaar hoor, en de binnenkant moet maar voor een deel geschilderd worden, waar de cockpit zit
maar als ik schilderen voor het laatst hou, is de kans dan niet veel te groot dat ik over de ruitjes schilder?

@Branky
oh dankj :)
maar in de winkel waar ik men dozen koop hebben ze Arii niet
en online kan ik nooit kopen

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug, 2010 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Stukje tamiya tape over de raampjes en voila, schilder er op los met een aanzienlijk kleinere kans dat er verf op plaatsen komt waar het niet de bedoeling is.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement