Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 19:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Waarom doe je dit met Alabastine lakplamuur?
Dit is namelijk niet echt geschikt voor modelbouw qua hechting enzo.
Met name de overgang romp-vleugels is de kans straks erg groot dat de plamuur gewoon barst.
Deze plamuur is geschikt om met name houten profielen glad te strijken voordat je gaat schilderen.
En de gemiddelde huisverf is een stuk dikker dan modelbouwverf waardoor je onregelmatigheden in de plamuur nog kan wegschilderen.
Met dunne modelbouwverf is dat een heel ander verhaal.....
En het afplak verhaal lijkt me ook duidelijk zoals al is beschreven.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 22:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
bedankt mensen voor jullie reacties,
misschien was het beter geweest om deze eerst af te plakken. maar ja daar is het nu te laat voor.
@zimmermaniac: daar zullen ze zeker blij mee zijn :wink:
@sorrowman: ja ik weet het had daar eerder aan moeten denken. en ik heb geen mr muscle in huis, en ik denk ook niet dat dat mag van mijn ouders :twisted:
@boxer; bedankt dat je daar weer op attendeert, zal ik zeker aan denken voor de volgende keer.
@dave the doctor: Dave[/quote]
Citaat:
Waarom doe je dit met Alabastine lakplamuur?
ik doe dit zeker niet met "alabastine lakplamuur' maar met alabastine autoplamuur
en ja het afplakken is nu zeker duidelijk bij mij, zie het zelf nu ook in , maar op sommige plaatsen kun je soms jammer genoeg niks anders, maar bij de vleugels begrijp ik het zekers

mvg tim

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 aug, 2010 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
hey Tim. Heb even rustig naar het topic zitten kijken, en eerst mijn komplimenten dat je begonnen bent met de restauratie. Betekend dat je de lat voor jezelf hoger aan het leggen bent, en dat is altijd goed.

Als ik zo naar het plamuren kijk denk ik dat ik daar vooral enthousiasme zie..Volgens mij ben je heel enthousiast aan het werk gegaan..zo van en nou ga ik het eindelijk eens goed aanpakken.. Nou goed je hebt ondertussen de linkjes gezien..en tja..nu wordt het wat meer schuren.. :mrgreen:

Ook grotere stukken kun je nog afplakken. als ik last krijg om de tape op de goede plek te krijgen, werk ik vaak met een pincet. Op de een of andere manier werkt dat lekkerder als mijn plakkerige grote vingers. Tweede truukje is om de plamuur een heel klein beetje dunner te maken met nagellakremover zonder aceton. Kost minder dan 4 euro bij kruidvat en dat soort zaken.
Ikzelf breng de plamuur vaak aan met plastic spatels die je ook voor kleien kunt gebruiken. Te koop bij de grotere doe het zelf zaken. wordt het ook weer mooier glad van. Werkt dan een beetje als een plamuurmes op de muur. Maar er zijn vast meer truuks te bedenken.

Als de plamuur er eenmaal opzit probeer ik de restanten weg te halen met een wattenstaafje gedrenkt in nagellakremover. Zeker als je ook afgeplakt hebt houd je dan maar heel weinig plamuur over die je weg moet schuren.

Mr Muscle..Dat zou je gewoon is moeten vragen aan je ouders of je het mag gebruiken. Het is niet suer gevaarlijk of zo. Je kan het gewon in de supermarkt krijgen..en het is niet al te duur. :mrgreen: .
Is voor mij makkelijk praten natuurlijk, ik werk, en hoef niet meer mijn zakgeld ervoor te gebruiken.

Ben benieuwd hoe alles eruit ziet na de grote schuur actie..

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 aug, 2010 19:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
ok volgende update alweer

@cliff: misschien dat mr muscle ga gebruiken bij een ander mislukt projectje van vroeger. als ik mr muscle mag gebruiken :?
maar weet eigelijk nog ni zo veel over deze techniek, ik ken het wel maar, ken gewoon de manier van gebruiken niet., leg bitte uit

heb vandaag dan het vliegtuigje afgeplakt en het eerste likje verf gegeven,

Afbeelding
deze versie ga ik maken
Afbeelding
Afbeelding


oke dat was het weer, ben benieuwd naar jullie reacties

mvg

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 aug, 2010 20:01 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Laat ik eerst zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je een project aan het opknappen bent! :brouw:

timmie_brouwer schreef:
maar weet eigelijk nog ni zo veel over deze techniek, ik ken het wel maar, ken gewoon de manier van gebruiken niet., leg bitte uit


Dat is in princpie eenvoudig:
- Eerst plak/scherm je de delen af die hun kleur moeten houden.
- Je pakt een teiltje, legt daar het model in en loopt naar buiten (is nogal een chemisch goedje :wink: ).
- Je spuit de Mr. Muscle op de plekken waar de verf vanaf moet en laat de zooi een paar uur staan (uurtje of 2 is bij mij meestal wel voldoende).
- Daarna spoel je je model af met kraanwater (bij voorkeur warm, dat droogt makkelijker) en je zal zien dat de verf er zo af spoelt of dat je het er met je vingers af kan vegen.

Succes verder! :brouw:
De vorderingen zien er goed uit! 8)


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2010 13:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
bedankt :brouw:

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2010 18:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
ik ben benieuwd naar wat meer close up foto's, want het lijkt er op dat je je aardig gered hebt met het plamuur wegschuren. En da's een est compliment waard.

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 aug, 2010 19:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
leuk restauratie verhaal dit.

Ben zelf ook met splintercamo bezig, en ik dacht echt: Dat doet Darka wel ff.. Niet heul moeilijk of zo, maar toch anders dan ik verwacht had.
tipje van flipje.. Zorg dat alles goed geverfd is en laat de afplaktape niet al te lang zitten. Hoe langer het er op zit, hoe groter de kans dat de verf die op de tape zit er toch nog op een of andere manier onder kruipt. Verf is raar spul..

Succes. Wel een bijster gaaf vliegtuig heb je, ik snap dat je er wat moois van wil maken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 aug, 2010 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
de tape is er al lang vanaf, bijna direct na dat de verf droog was, was erg snel wel handig die nieuwe verfformule van revell dat de verf sneller droogt, heb het weer afgetaped voor de andere kleur. deze komt er straks op, hier waarschijnlijk vanavond foto´s van, als de omstandigheden het toelaten.

maaar nogmaals de vraag heeft er misschien iemand decals liggen van deze kit, die ik kan gebruiken. of wil iemand misschien voor mij zo´n decalvelletje printen? linkje naar de decals: deze

alvast bedankt.

mvg tim

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 09 aug, 2010 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei, 2010 17:16 pm
Berichten: 204
Woonplaats: baarlo, limburg
helaas heb ik er vandaag niet meer aan kunnen werken, gisteren ook niet, maar ik probeer zo snel mogelijk dit projectje af te ronden om verder te gaan met de comanche van italeri die er ook al een tijd ligt. misschien morgen ,wie weet.

mvg tim

_________________
Never run when you can walk,
Never walk when you can stand,
Never stand when you can sit,
Never sit when you can lay down,
Never lay down when you can sleep

AMEN -- The Pacific


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement