Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Fokker Piloot Evert = Evert Jansen ??? Hoe zit dit.

Begrijp ik dat het resin vloerdeel, onderdeel uitmaakt van de extra's van Whirlybird?

Jammer van je cockpitglas. Voor een paar euries heb jke volgens mij zo weer zo'n kitje gescoord. Wellicht een berichtje naar de leverancier/producent?

'Dag en nacht boven de wadden', die bedoelde ik ook. Loop met het idee om van alle SAR-ren een model te maken (Alouette II, UH-1 (tijdelijk), ALouette III, de AB-412SP en voor de toekomst de NH-90).

Van de Alouette heb ik het naslagwerk 'Gentile Alouette III', ook erg nuttig om erbij te hebben.

Ken je ook de site van Wilko Jonker?. Staat wellicht ook nog wel wat nuttige info in.

René
(PS: Het blijft een vette heli, met naar mijn mening het mooiste helikoptergeluid. Deze hoort in de Hall of Fame. Mocht je nog niet gestemd hebben, dan bij deze een oproep om even te lobby-en).

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Leuk rijtje heb je al staan. Je bent verder dan ik. Ik heb alleen nog plannen om ze te gaan bouwen.

Voor wat betreft de kleuren, moet je toch even sneupen op de site van Wilko Jonker (zie eerdere post van mij). Even zoeken bij de kisten en de Alouette III opsporen. Onderaan staan keurig de kleuren (in verschillende code's).

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 03 mei, 2010 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Fokker pilot Evert schreef:
...helaas hadden zij de decal set niet meer.
groet evert


Welke decal set?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 mei, 2010 0:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Ik gok de Max Decal set met alle Alouettes erop

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 mei, 2010 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als dat zo is, die heb ik gelukkig wel :twisted: :twisted:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2010 18:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 05 jul, 2006 19:30 pm
Berichten: 1256
Woonplaats: Almere
op Soesterberg staat een Allou III van de Grasshoppers, daar zou je wat foto's van kunnen maken.

Ik heb een hoop detail fotos gemaakt van een Alouette III in Zuid Afrika, geen NL kist dus maar het interieur zal ongeveer hetzelfde zijn. Als jij hier nog wat aan heb, geef even een gil.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2010 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Fokker pilot Evert schreef:
allen ben ik nog steed niet helemaal zekker van de kleur groen.
wat zouden jullie gebruiken ? ikdacht humbrol 155
groet evert


Kom nou toch niet met deze vragen. Heb je eerder een link gestuurd van een website van iemand die uitvoerig de Alouette III behandeld. Kom je er dan nog niet uit, kom dan met vragen. Met deze website (via, via kom je zelfs op een bouwverslag van de SAR) moet je een fatsoenlijke Alouette III af kunnen leveren.

Alouette III site van Wilko Jonker

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2010 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik bedoel het niet negatief, ik probeer je te helpen. Op die site staat heel veel over nederlandse Alouettes. Veel meer dan ik in een korte post kan plaatsen. Ik had alleen niet begrepen dat je die site al had geraadpleegd en dat je twijfeld aan de kleuren, Dat verklaard wat meer, sorry voor de miscommunicatie.

Als ik twijfel, zoek ik ook info op het www. Kom ik er dan nog niet uit dan bedenk ik zelf wel wat (zoek ik met m'n kleurenwaaier en een goede foto welke kleur er het dichtst bij in de buurt komt). Voor mij is het al goed als het gelijkend is. Voor mij hoeft niet alles exact te zijn zoals het moet, ik bouw zoals ik wil en als dat de realiteit benaderd, ben ik tevreden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 17:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Ziet er goed uit, misschien zou je nog wat riempjes toe kunnen voegen, ik maak ze zelf van aluminiumfolie. Je ziet er straks best wel wat van terug denk ik. Misschien een brandblussertje of zo, brengt ook weer wat kleur.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2010 19:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 23 sep, 2005 15:51 pm
Berichten: 987
Fokker pilot Evert schreef:
brand blusser goed :idea: maar waar haal ikdat zo snel weg is ff denken hoe we dat gaan doen.
Dat is vrij eenvoudig te creeeren.
Je gebruikt gewoon een stukje spreu, of zoals ik eens heb gedaan het middelste gedeelte van een Sidewinder.
Met een schuurpapier vlak je een kant redelijk recht af, de andere kant schuur je wat boller.
Vervolgens hou je een spreu boven een vuurtje en trek je deze uit. In het midden is dit natuurlijk dun, soms draad. Dit gebruik je niet, maar juist daar waar de spreu van dun naar dik loopt gebruik je. Als zijnde de slang.

Ik heb dit zelf 2x gedaan bij mijn Merlin. Is goed te doen. Even rood en zwart kliederen. Eventueel nog een decaltje erop en klaar is Evert :D

Succes met je brandblusser.
Groeten,
Asmodi :twisted:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement