Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 18:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 22 jun, 2010 19:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Zo, ik had toch niet zo veel te doen, dus dacht ik laat ik maar eens beginnen met de wash in de wheelbays. Eerst even geoefend op wat oude dingetjes, en toen maar geprobeerd. Ik dacht laat ik het wel een beetje schoonhouden, want normaal zijn ze ook niet ongeloofelijk vies toch, en ik heb ze volgens mij ook best goed vies gemaakt. Alleen op de foto's ziet het er nog best vies uit maar dat is met het blote oog niet echt zo te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sorry deze is wat wazig
Afbeelding

Nou, kom maar op met het kritiek want ik wil graag weten wat ik er aan moet veranderen, of wat goed is.

GR Joost

p.s. Waarom doet het plaatjes bij mijn onderschrift het trouwens niet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 19:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Zo, ik heb nu het zwart rond de cockpit af. Ik vind het wel geslaagd, alleen het lijkt op de foto wat korrelig. Verder heb ik al geplamuurd, en de panellines uit gediept, en hij is alweer bijna klaar voor z'n eerste laagje. De verf liep trouwens onder het tape door is het dan te veel verdund?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Citaat:
p.s. Waarom doet het plaatjes bij mijn onderschrift het trouwens niet

Je hebt nu:
Code:
[img]http://modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12572/f-16_onderschrift.jpg[/img]

Probeer het eens met dit: (www. toegevoegd na 'http://')
Code:
[img]http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/12572/f-16_onderschrift.jpg[/img]

Nog geen garantie dat het dan werkt hoor, maar dat lijkt me het meest voor de hand liggen als webdesignert.

Gaaf model wat je maakt. Ik vind die subtiele smeerderij prima zo, helemaal als het een schoon vliegtuig moet voorstellen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Je gebruikt het verkeerde adres, het moet zijn;

[plaatje]http://albums.modelbrouwers.nl/coppermine/albums/userpics/12572/f-16_onderschrift.jpg[/plaatje]

Afbeelding

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Hmm, het adres maakt niet uit, dit plaatje krijg ik als ik het adres in je onderschrift kopieer.

Afbeelding

Ik denk dat het plaatje te groot is en daardoor geweigerd wordt, de afmeting mag max. 600x100 pixels zijn.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Als beginnend airbrusher even mijn $0.02. Ik ben bij lange na nog niet zo ervaren als een aantal brouwers :? , maar laten we zeggen dat ik door schade en schande wijs aan het worden ben :wink:

joostie schreef:
[...] De verf liep trouwens onder het tape door is het dan te veel verdund?


Dat is zeker een mogelijkheid, maar het hoeft niet perse. Je kunt ook teveel verf in 1x er op gespoten hebben. Als je gaat airbrushen kan het goed zijn dat je je verf inderdaad aardig moet verdunnen, en daar is opzich niks mis mee. Je moet er dan alleen wel rekening mee houden dat je niet teveel verf er in 1x op spuit, anders gaat het inderdaad in panel-lines lopen e.d. Als je met flink verdunde verf gaat spuiten kun je beter 2 a 3x een dun (in veel gevallen niet dekkend) laagje, (uiteindelijke bijna een mist) aanbrengen en tussen de laagjes door ff een half uurtje of een uurtje wat anders gaan doen zodat het aangebrachte laagje behoorlijk vlot. Bij wijze van spreke ff een bakkie doen, of je spuitje ff schoon maken, en je kunt weer een volgende laagje aanbrengen

Als beginnend airbrusher weet ik uit recente ervaring dat de neiging in den beginne groot is om veel te snel veel te veel verf er op te knallen en alles direct dekkend te krijgen, maar als je een paar keer een spuit klus hebt verne*kt kom je tot de conclusie dat dat niet the way to go is.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 jul, 2010 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Shake schreef:
Ik denk dat het plaatje te groot is en daardoor geweigerd wordt, de afmeting mag max. 600x100 pixels zijn.
Gr. Sjaak


Ik meende dat het 800x600 pixels was.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jul, 2010 9:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
tsjopper bob schreef:
Ik meende dat het 800x600 pixels was.

Dat is voor de foto's in je verslag, voor het onderschrift gelden andere afmetingen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jul, 2010 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Bedankt voor de reacties iedereen, en ik ben weer wat verder gegaan met de F-16. Ik heb de intake geplaatst, en de eerste laag van de onderkant gespoten.

het plaatsen van de intake was lastiger dan verwacht. Er zat toch nog een kier, en hij schoot telkens weer omhoog.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ook hier wat milliput gedaan, want er kwam wat licht doorheen.
Afbeelding

kier dicht gemaakt, maar om een of andere reden verdween al het plamuur dat ik er op smeerde in de spleet.
Afbeelding

toen maar de houtlijm gepakt, Perfect.
Afbeelding
ohja ik ben er nu ook achter dat je milliput zo met tape er af kan trekken.

toen kwam ik bij het spuiten van de onderkant. Ging wel lekker, alleen een (GROOT) probleempje. VLEKKEN, overal VLEKKEN.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Weet iemand hoe dit komt?

En ik had ook bruine druppels op mijn F-16:
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met dit soort problemen? reacties en commentaar weer van harte welkom


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 jul, 2010 14:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Jippie, na een een tweede spuitlaag, zag ik dat er geen vlekken meer kwamen(ze zijn in elk geval stukken minder geworden en over een paar lagen zullen ze wel weg zijn). En de bruine druppels zijn ook niet meer teruggekomen. Jippie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement