Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 19:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
hallo allemaal,

Ik zit nu al een tijdje op dit forum rond te neuzen. Nu wul ik natuurlijk zelf ook eens een verslag maken, en
hier is ie dan :D Eindelijk na een lange tijd sparen. Maargoet laten we eens gaan kijken wat voor prulletje ik
heb gekocht:
De Lockeed Martin F-16C van Tamiya (aardig geprijsd doosje)

De doos
Afbeelding

Dit is de eerste keer dat ik met PE ga werken dus doe ik nog een beetje rustig aan:
Afbeelding
en dan heb ik nog een laddertje maar heb die even niet op de foto gezet want die spreekt voorzig.

Ik heb er al erg zin om lekker te gaan brouwen. Dit word voor mij ook de eerste keer dat ik een 1:48
vliegtuig ga maken. Voorheen maakte ik eigenlijk alleen 1:72, maar ik ben wel tevreden met deze schaal.
Tips en commentaar zijn van harte welkom, en tips zal ik hard nodig hebben bij de eerste keer :D

Groeten Joost


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 20:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Puur uit nieuwschierigheid om dat ik het uit je 20 reeds geplaatste reacties niet kan vinden, mag ik vragen hoe oud jij bent Joostie?

Wat de bouwdoos betreft, dat is een heel erg leuke kit waar heel erg veel eer bij te behalen valt als je het goed doet.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Mooi kit. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Ik wil ook nog wel eens een F-16 gaan maken en hoop dat je er daarom een uitgebreid verslag van zult maken. Succes.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 22:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
hey bert

IK ben 13 jaar oud, maar ik begrijp je vraag eigenlijk niet helemaal.
Wat bedoel je ermee??

Joost


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 mei, 2010 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Mensen reageren op een andere manier als ze zien dat iemand van 13 een kit van 50-60 euro op een bepaalde manier bouwd, of dat het een volwassen figuur is.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 26 okt, 2008 22:55 pm
Berichten: 220
Joostie,

Geen idee wat voor ervaring je in de modelbouw hebt, maar vindt wel dat je een kit gekocht hebt die wel de nodige aandacht nodig hebt.
Krijg het gevoel dat je er vrij gemakkelijk over deze kit denkt, ga niet zeggen dat je het niet kan hoop dan ook dat je het tegendeel gaat bewijzen.

Laat maar eens een mooi verslag zien van deze F-16, er zullen genoeg brouwers zijn die ondersteuning kunnen geven en maak daar gebruik van.

Succes met je FIGHTING FALCON

H.J.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Gewoon lekker gaan bouwen kerel en veel updates met foto's plaatsen en goed omschrijven wat je gedaan hebt en wat je gaat doen. Wel helpen je wel met raad om er een topper van te maken. Het gaat helemaal goed komen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 11:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Veel plezier met dit mooie project. Gemakkelijk is hij niet, maar het resultaat kan mooi worden. Zelf zou ik om te oefenen eerst een wat goedkopere kit hebben aangeschaft.
Maar veel succes.
En die boxart... mooi die vlucht over de brug van San Francisco. Ik mocht ooit eens meevliegen naar deze stad in een cockpit van een airliner en zag dit mooie uitzicht. Misschien ga ik daarom ooit deze kit ook kopen.
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 12:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Veel suces met deze kit.
De man die net vroeg hoe oud je was is een expert op het gebied van F16 dus als je vragen hebt over hoe en wat moet je bij hem zijn.
Enige tip die ik je mee kan geven is voor dat je begint veel info/fotos op internet zoeken boeken zijn er ook genoeg en walkarounds van deze kit plenty!
Met andere woorden bereid het goed voor, voordat je begint zoals welke kleuren je gaat gebruiken zoek een paar goeie fotos van de ejection seat (denk dat Joe wel weet welke bij deze kit hoort) en maak er wat van.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2010 14:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
hallo allemaal,

Ik begrijp inderdaad dat deze kit wel wat duur is voor een vliegtuig voor de eerste keer,
maar dat weerhoud mij er niet van om goed de tijd ervoor te nemen, tips aannemen
en om alles uit de kast te halen. Voor deze kit zal ik juist extra mijn best doen. Zeker
omdat deze kit duurder is dan alle anderen tot nu toe die ik heb, zal ik goed mijn best doen
want het is een beetje sneu als deze mislukt. Dit betekend dus dat ik nie als een wilde
gek er op los ga bouwen en wel zie wat ervan komt. Nee ik probeer zo goed mogelijk
en zo rustig mogelijk een straaljager te maken waar ik trots op kan zijn. Bij een duurdere
kit is het natuurlijk zo dat je een hoop meer detail heb voor je geld. Dit is natuurlijk ook
wel een beetje te verwachten. Maar als je meer detail heb betekend dat niet dat het
een ultra moeilijk pakket is. En dat ik goed moet kijken hoe iets er in het echt uitziet,
heeft toch niks met een duurdere kit te maken? Als ik een kit van 20 euro had moet ik
toch ook proberen om alles uit te kast te halen en een zo mooi mogelijke straaljager
neer te zetten. Maargoed, nogmaals ik probeer er zo'n mooi mogelijke straaljager van te maken
en hoop ook dat jullie me daarmee zullen helpen en mij tips en commentaar zullen geven
wanneer ik dit nodig heb. Aardig lang verhaal toch:D

Groeten Joost


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement