Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 12:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Kolere, wat een lap tekst heb ik neergekwakt zeg :D !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 13:08 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
sorrowman schreef:
Ik zag in het Tamiya Beaufighter draadje van Juggernaut dat die bij het aanbrengen van blauw op de onderkant een beetje last had met hetzelfde probleem en daar werd ook geopperd dat het door het warme weer zou kunnen komen.

Euuhhh....geen idee waar je het over hebt.... :lol:
Maar inderdaad, als het erg warm is buiten wacht ik met airbrushen tot de temperatuur wat gedaald is (meestal rond een uur of 17:00), dan is het nog licht genoeg en heb je ook dat vervelende 'tipdry' niet.
Succes verder Joostie! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
@ Juggernaut

Was ook meer geluk dan wijsheid dat ik dat tegenkwam en het was zeker niet lullig bedoelt. Mijn indruk was dat je voor een tropen kleurtje zou gaan en aangezien ik momenteel een Hurricane MK.IId Trop op de werkbank heb liggen en nog even aan het puzzelen ben over hoe ik RAF Azure blauw inelkaar ga fabrieken had ik even in je topic gespiekt...dus zodoende. Los van de misser met spuiten leek jou kleur ook niet helemaal je-dat was mijn indruk (leek meer richting iets RLM blauwigs te gaan). Ik heb wel RAF Azure Blue van ModelMaster (enamel) alleen ben ik er nog een beetje huiverig voor om als beginnend airbrusher met enamels te spuiten, dus ik was meer opzoek naar een acryl alternatief. Ben inmiddels wel een receptje van Tamiya XF18+X14 tegen gekomen (ben er nog niet achter in welke verhouding), dus ik zal vanmiddag even de stad in. Na wat experimenteren met Vallejo Model Air tevens een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe Tamiya kleurtjes te spuiten zijn.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 14:15 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
sorrowman schreef:
@ Juggernaut

Was ook meer geluk dan wijsheid dat ik dat tegenkwam en het was zeker niet lullig bedoelt.

Weet ik ook wel. :lol: :brouw:

Citaat:
Mijn indruk was dat je voor een tropen kleurtje zou gaan en aangezien ik momenteel een Hurricane MK.IId Trop op de werkbank heb liggen en nog even aan het puzzelen ben over hoe ik RAF Azure blauw inelkaar ga fabrieken had ik even in je topic gespiekt...dus zodoende.

Kijken is gratis, natuurlijk! :mrgreen:

Citaat:
Los van de misser met spuiten leek jou kleur ook niet helemaal je-dat was mijn indruk (leek meer richting iets RLM blauwigs te gaan).

Tja, dat klopt wel, dit is de kleur die ik eigenlijk moet hebben:
http://photos.kitmaker.net/data/500/Bea ... _lower.jpg

Citaat:
Ik heb wel RAF Azure Blue van ModelMaster (enamel) alleen ben ik er nog een beetje huiverig voor om als beginnend airbrusher met enamels te spuiten, dus ik was meer opzoek naar een acryl alternatief. Ben inmiddels wel een receptje van Tamiya XF18+X14 tegen gekomen (ben er nog niet achter in welke verhouding), dus ik zal vanmiddag even de stad in. Na wat experimenteren met Vallejo Model Air tevens een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe Tamiya kleurtjes te spuiten zijn.

Enamels zijn wel goed te spuiten hoor, alleen het schoonmaken van de airbrush is wat lastiger.
Maar die RAF Azure Blue van ModelMaster lijkt me de juiste kleur, en ook ik gaart zo even de stad in voor wat verruf.
Zo, genoeg geleuterd, back on topic! :wink:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 jul, 2010 16:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Juist, ehm, Peter ik denk niet dat ik het met de Mr Muscle ga doen maar met schuurpapier. Is korrel 12000 goed? en moet ik dan ook nat schuren? Dan loop ik alle kieren en panellines nog even na. Spuit hem nog een keer een dunne laag, meer verdund, en koudere temperatuur. Dat bedoel je toch. Die kieren bij de wielbak zijn vastgelijmd lang niet zo groot hoor. Op de foto liggen ze er los op, en als je er druk op uitoefend en vast lijmd zie je dat niet meer. De kieren op de neus had ik inderdaad niet gezien, en die op de zijkant, ik zij het al, heb ik het plamuur erafgetrokken met tape. Wist ik veel? Ik wist niet dat het zo ernstig werd. Ik laat het eerst dan nog een dagje staan en dan ga ik wel schuren. Moet ik meerdere lagen eraf of alleen de bovenste. Overigens had ik voordat ik ging spuiten hem schoongemaakt met allesreiniger met een tandenborstol. Toen in de zon laten drogen, en toen ik ging spuiten met een handschoentje beetgepakt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 jul, 2010 0:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Het nadeel van schuren is dat je je naden kwijtraakt (stomtoevallig zit het al in het woord :mrgreen: ). Eigenlijk bedoel ik de paneellijnen, maar dan kon mijn woordgrapje niet weer... Korrel 12000 is wel a hell of a job en lijkt al meer op polijstwerk. Naar de foto's kijkend is de lak wel erg korrelig en grof; grid 1500/2000 en het zal beter gaan. Uiteraard wel nat schuren en rustig aan doen. Niet alles hoeft eraf, als ie maar glad is. Dan alle gapende gaten en kieren dichten. Overweeg ook eens snelplamuur van alabastine en de truc met nagellakremover (zonder aceton). Naderhand de paneellijnen die er wel horen te zitten 'rescriben'. Denk dat je daarvoor wel een naald uit moeders naaidoos kan 'lenen', die met de stompe kant in een wijnkurk duwen. De scherpe punt iets inkorten met een tang, zodat ie schraapt. Het hele boeltje weer schoonmaken en naspoelen met water (dat bruine was zeer waarschijnlijk residu van de allesreiniger). De boel goed laten drogen en dan een dunne laag spuiten over het hele model zodat je kan zien of je de gaten goed hebt gedicht en het herstelwerk retestrak hebt afgeleverd. Zo niet..... kleine kiertjes met onverdunde verf of tippex aantippen en schuren. De truc met houtlijm kan natuurlijk ook. Succes en laat ons versteld staan.

Cheers, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 10:42 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
Hallo allemaal,

Ik kom even zeggen dat het bouwen aan de F-16 even stop word gezet. Wegens geldgebrek zit het niet echt allemaal mee. Zeker als je mobiel ook nog kapot gaat (LG he) en ik wil graag voor de vakantie even een nieuwe hebben. Ik heb de F-16 geschuurd. Hij voelt nu echt glad aan, ik heb ook de panellines uitgediept. Maar de verf is op dus ik kan hem niet spuiten, dus daarmee wacht ik tot na de vakantie. Ik heb wel een paar onderdelen kunnen spuiten. Ruim 50% verdund en alleen 's ochtends en 's avonds gespoten. En ik moet zeggen dat jullie gelijk hadden, het ziet er nu echt stukken beter uit.

voor:
Afbeelding

na:

Afbeelding
(niet echt heldere foto maar goed te zien dat het glad is)

Wat vinden jullie er van?
Tot na de vakantie dan he, fijne vakantie, voor degenen die al op vakantie gaan.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 10:57 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
wel grappig om te zien dat zo'n wieldeur helemaal van vorm veranderd is ook na zo'n schuurbeurt :roll:

maar goed, ja, 't is inderdaad wel gladder

Succes

Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 12:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 15:59 pm
Berichten: 117
Woonplaats: Woerden
:lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 jul, 2010 12:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
joostie schreef:
En ik moet zeggen dat jullie gelijk hadden, het ziet er nu echt stukken beter uit.
Kijk en daar gaat het om! Niet dat wij gelijk willen hebben, maar dat je zelf ziet dat het er beter uitziet als je er meer aandacht aan hebt besteed!

Cheers, Peter (en fijne vakantie toegewenst)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement