Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:59 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 16:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 maart, 2010 13:46 pm
Berichten: 45
begint er goed uit te zien hoor! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2010 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 maart, 2010 12:34 pm
Berichten: 15
Ziet er goed uit!

Ga zo door! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 apr, 2010 16:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 30 maart, 2010 13:46 pm
Berichten: 45
ga je de vacuform nu weggooien na al die tijd die je erin hebt gestopt :?:
wel zonde hoor :!: :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 apr, 2010 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 okt, 2006 17:32 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Middelburg
Zoals jullie weten, had mijn conversiekitje (http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=24708) ook de nodige problemen. Een emailtje naar Luchtvaarthobbyshop (aviationmegastore) gestuurd en na een reminder nog steeds geen antwoord gehoord. Dat zijn geen punten voor ze.

Voor wat betreft de kleuren.
Wat moeten de kleuren nu zijn voor de onderkant van de KLu-spits? Ik ga altijd uit van medium sea grey.

_________________
1/35 PRTL [url]https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=49961[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 apr, 2010 10:00 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
De LSK spits waren of in de engelse kleuren dus grijs of duckegg blue, de Indiën Spits waren Jungle green bovenop en lichtblauw onderop

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 apr, 2010 10:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Falcon2107 schreef:
Zoals jullie weten, had mijn conversiekitje (http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=24708) ook de nodige problemen. Een emailtje naar Luchtvaarthobbyshop (aviationmegastore) gestuurd en na een reminder nog steeds geen antwoord gehoord. Dat zijn geen punten voor ze.


Dat hoort toch een beetje modelbouwen, als iets niet zomaar in elkaar valt, kan je er geen geld voor terug krijgen, als je dat wil, dan spoor je niet helemaal.
Als je gewoon kitjes wilt bouwen die lekker in elkaar vallen, ga dan lekker Tamiya bouwen, en bemoei je niet met conversies etc. daar zit namelijk BIJNA ALTIJD werk in om het goed te krijgen. toendertijd had ik geen zin om je daarover aan te spreken, maar nu je er nog steeds over loopt te mekkeren, moet ik het toch maar even zeggen.

Verder, Nederlandse Spits hadden in eerste instantie het RAF Schema, van Ocean Gray en Dark Green en Medium Sea Gray aan de onderzijde, Dug Egg Blue zijn ze nooit geweest, evenmin als Sky. In Indie werd dat dus Jungle Green en Licht Blauw. en uiteindelijk dus Aluminiumkleurig.

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 apr, 2010 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Yep, Niels heeft daar een punt. Zeker als je weet dat de conversiekit van Brigade een lastige is. Dat kan je de LHS niet aanrekenen, hoewel ze natuurlijk wel even een antwoord hadden mogen sturen dat zij niet aansprakelijk zijn voor de kwaliteit van de leverancier :-).

Wat de kleurstelling aan gaat het volgende:
- de Mk.V was gecamoufleerd in dark green/dark earth bovenzijde en sky voor de onderzijde
- vanaf 1942 alle typen in dark green/ocean gray bovenzijde en medium sea gray onderzijde; zo werden ze ook afgeleverd in Nederland en Ned. Indië.
In Nederland werden de Spits na overhaul door Fokker in 'high speed silver' gespoten met antiglare vlak voor de cockpit. In Ned. Indië werden de Spits jungle green (volgens Harrie vd Meer Humbrol HU4 - oude codering) voor de bovenzijde en lichtblauw (HvdM: Humbrol HG13 HG14) onder. Deze kleuren waren eigen mengsels van de werkplaats (op Andir?).

Cheers, Peter

P.S. Evert heeft intussen een reactie geplaatst over de beschadiging. Zoals ik al eerder opmerkte: als de LHS niets doet of kan doen neem dan contact op met de fabrikant.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 apr, 2010 10:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Peter, niet alle Indiën SPits waren jungle green, er werd ook gevlogen in de RAF kleuren

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 12:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 okt, 2006 17:32 pm
Berichten: 248
Woonplaats: Middelburg
Nielsdol schreef:
Falcon2107 schreef:
Zoals jullie weten, had mijn conversiekitje (http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=24708) ook de nodige problemen. Een emailtje naar Luchtvaarthobbyshop (aviationmegastore) gestuurd en na een reminder nog steeds geen antwoord gehoord. Dat zijn geen punten voor ze.


Dat hoort toch een beetje modelbouwen, als iets niet zomaar in elkaar valt, kan je er geen geld voor terug krijgen, als je dat wil, dan spoor je niet helemaal.
Als je gewoon kitjes wilt bouwen die lekker in elkaar vallen, ga dan lekker Tamiya bouwen, en bemoei je niet met conversies etc. daar zit namelijk BIJNA ALTIJD werk in om het goed te krijgen. toendertijd had ik geen zin om je daarover aan te spreken, maar nu je er nog steeds over loopt te mekkeren, moet ik het toch maar even zeggen.

Verder, Nederlandse Spits hadden in eerste instantie het RAF Schema, van Ocean Gray en Dark Green en Medium Sea Gray aan de onderzijde, Dug Egg Blue zijn ze nooit geweest, evenmin als Sky. In Indie werd dat dus Jungle Green en Licht Blauw. en uiteindelijk dus Aluminiumkleurig.

Groetjes
Niels


De reactie die ik plaats, gaat over de behandeling van LHS ten op zichte van de klant en niet zo zeer weer over de inhoudt van de klacht. Dus Papa Niels ik vindt dit geen gemekker en o wat een eer, dat je nu de tijd nam om me er over aan te spreken. Doe even normaal!

Dat er extra werk in een conversie zit, ja lijkt me logisch! Maar het lijkt me niet meer dan normaal, dat je van een product mag verwachten dat het in de basis gewoon goed is. Als dat niet het geval is, dan is het normaal, dat je een klacht kan neerleggen bij je leverancier. Als het om een paar tientjes gaat die je het putje ingooit, dan ben ik van mening dat je hier over mag klagen. Ik weet natuurlijk niet dat jij als miljonair, graag geld in het putje gooit, maar 40 euro is nog steeds 40 euro!!!

En als je zo neerbuigend tegen je medebrouwers praat, dan ben jij de gene die niet helemaal spoort. Doe even normaal!

_________________
1/35 PRTL [url]https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=49961[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 apr, 2010 15:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Laten we 1 ding duidelijk maken, ik ben niemands Papa, en al helemaal die van jou niet. Dat je in je eigen topicje klaagt, oke, moet jij weten maar dat je er ook in andermans topic over blijft door emmeren, beetje jammer.

Niet alle kits en conversies zijn van dezelfde kwaliteit, als je iets aparts wilt, is het vaak duurder, obscuurder en vaak ook niet de kwaliteit die je gewend bent. Als je daar niet mee om kunt gaan (nog) moet je er niet aan beginnen. simpel.
Verder doe ik heel normaal hoor, nu jij nog.

Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement