Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 21:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 nov, 2008 21:20 pm
Berichten: 199
Peter,

Mag ik vragen welke referentie en materialen (decals, verfnummers enz.) je gaat gebruiken voor de Nederlandse Buffalo? Ik moet die van mij nog altijd af maken en ben het zelfde van plan, misschien is het leuk als we er een duo build van maken ookal heb ik de mijne al helemaal af op de verf en decals na.

Groeten,
Willem

superpetur schreef:
Mooi kitje, en je schiet al aardig op....
Mag je 3x raden waar ik vandaag mee heb zitten rommelen.... Inderdaad ook een Bufje. Eigenlijk 2 Bufjes, één daarvan de Tamiya, in oude uitvoering, uit den ouden doosch, én (vrijwel onbkend) een Remi vacform Buf. Het mooie van die Remi, je kan er een stuk of 5 verschillende uitvoeringen mee maken, waarvan een paar Finse.... En daar ging het mij om, ik ben bezig met een Bufje (een 239) op ski's, en daarnaast bouw ik van de Tamiya een Nederlandse. Als extra's heb ik er dan nog een Eduard metal ets set bij (zo'n voorgekleurde, een echte aanrader), wat spare Tamiya delen en een Squadron vacform canopy.
Grappige aan deze twee modellen..... Van de maatvoering klopt... vrij weinig zo te zien... De vormen zijn correct, maar de canopy van de Remi is veel breder als die van de Tamiya, en V-stelling van de vleugels is bij de Remi veel groter als bij de Tamiya.....
Foto's heb ik nog niet, geen tijd voor gehad en ook weinig zin in vandaag. Lekker in het zonnetje plakken en prutsen, wat wil je nog meer....

MVG, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2005 12:10 pm
Berichten: 335
Woonplaats: Südhörn
Look who's talking.....
Pas maar op, anders mag je morgen het resultaat niet zien.....
Kon vandaag kiezen, Grzimek Do-27, of de Bufjes.....
Toen was ik snel klaar.....

MVG, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
wiri schreef:
Citaat:
ik ben bezig met een Bufje (een 239) op ski's


Ski's in de oost? Ga je niet een beetje buiten je boekje?

Erik


Volgens mij is er een Tamiya uitvoering met Nederlandse decals, dus dat zal wel de NL uitvoering worden. De Remi kit zal dan wel de Fin op de ski's worden schat ik zo in.

Zo komen er opeens een heel zootje Buffalo's tevoorschijn :P

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 22:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 aug, 2005 13:10 pm
Berichten: 481
Woonplaats: Veendam
Buffalo's zijn ook leuke dingen om te bouwen en nemen relatief weinig ruimte in in de kast. :) Heb er hier ook een stel voor me staan, maar ga die niet meer voor de gestelde deadline bouwen. Eerst maar eens af wat er al ligt en dan verder.

Erik

_________________
How to recognise different types of trees from quite a long way away

Ommelander Maquette Bouw Collectief


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2010 22:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Anders zit ik het weekend niet op te letten, en staat er al zowat een complete Buffalo!

gave toestelletjes! Yellow wings, kan niet beter! :D

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2010 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
InjectTheVenom schreef:
Peter,

Mag ik vragen welke referentie en materialen (decals, verfnummers enz.) je gaat gebruiken voor de Nederlandse Buffalo? Ik moet die van mij nog altijd af maken en ben het zelfde van plan, misschien is het leuk als we er een duo build van maken ookal heb ik de mijne al helemaal af op de verf en decals na.

Groeten,
Willem


Koop dit:

Afbeelding

Hier: http://www.aviationmegastore.com/brewst ... &art=81042

het is een beetje een ongelukkige foto, maar dit boekje is zeer zeker de moeite waard.

_________________
1:48 Fokker C.I 100 jaar KLu GB
1:48 Nieuport 17 LVA
1:48 Fairey Firefly Mk.I MLD groepsbouw
1:350 B-25 Mitchell 18th squadron NEIAF

Groeten, Pieter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2010 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 jan, 2005 12:10 pm
Berichten: 335
Woonplaats: Südhörn
Hoi Willem,

Mijn referentie...
Avia uit het jaar "nul", correctie.. ik meen 1980 ofzo. Staat voor mij voldoende in, andere informatie krijg ik wel weer via de vriendenkring. Hoewle het artikel in Avia niet helemaal foutloos is, is het goed geneog voor mij.
Wat betreft de finse Buffalo, dat wordt een heeel ander verhaal. Met name het interieurkleurtje. Ik ga daar voor interior green, op aanraden van de bouwbeschrijving van Remi. Lastige is dat ik daarvoor, ondanks neuzen op het www, nog niks anders heb gevonden, afgezien van het standaard alu of grijs. Dat is en blijft een lastig verhaal en heeft volgens mij ook te maken met aflevering af fabriek, en overschilderen tijdens onderhoud. En dan is de BW-370 met ski's weer extra onhandig, omdat die maar heel kort met deze ski's heeft gevlogen. Van buiten metaalkleurig, en van binnen.... zeg het maar. Op dit moment nog groen, maar dat kan ik nu nog veranderen, al heb ik daar nog niet veel zin in.
Afmaken van deze kist zal ook niet op korte termijn gebeuren, heb nog wat andere dingetjes liggen die voor gaan... Zoals een Do-27 Grzimek... bouwt vrij lekker weg, maar die strepen.....

MVG, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 apr, 2010 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 aug, 2005 13:10 pm
Berichten: 481
Woonplaats: Veendam
gevonden op IPMS Stockholm

Citaat:
Brewster F2A Buffalo
Early model Brewster Buffaloes, including F2A-1, F2A-2, Finnish and Dutch Model 239s had cockpit interiors painted in Aluminium lacquer with usual black instrument panel and switch boxes. The later F2A-3s were produced with Zinc Chromate Green cockpits, similar to Interior Green.


De buitenkant was in het begin silver dope, snel overgeschilderd (in zweden ???) toen ze uit de kratten kwamen in blank metaal met gele vleugels.

check your references...

Erik

_________________
How to recognise different types of trees from quite a long way away

Ommelander Maquette Bouw Collectief


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 apr, 2010 8:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Incorrect : Nederland had geen 239's maar 339's
Correct : Interieur was Aluminium kleurig (terwijl veel mensen Zinc Chromate Green doen)
:D

Alles bij elkaar blijft de Buffalo een leuk vliegtuig, en ik ga er de komende maand ook zeker 1 bouwen :D

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 apr, 2010 18:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 25 nov, 2008 21:20 pm
Berichten: 199
Nielsdol schreef:
Incorrect : Nederland had geen 239's maar 339's


Welke van die 2 zit in de Tamiya doos en zijn er nog modificaties nodig om er een Nederlandse van te maken of heeft de Nederlandse luchtmacht ze altijd "as is" gehouden?

Peter en JaVA_Platypus: dank voor de informatie :D Staat er in dat boekje ook iets over de aan te schaffen decals of moet je alles van verschillende sheets bij elkaar sprokkelen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement