Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 14:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Denk dat je gelijk hebt hoor, maar ja je probeert eens wat (teveel zo blijkt nu :P ). Het echte fijne werk daar moet ik beslist nog wat meer gevoel voor krijgen. Dat gaat me nog lang niet altijd goed af. Ben nog vaak teveel bezig met de spuit op de juiste manier hanteren en dan verslapt de aandacht voor zover het andere dingen betreft en anders om van het zelfde. Zodra het op de juiste manier hanteren van de spuit meer een automatisme wordt zal het met de andere dingen ook wel goed komen. Daarbij komt nog dat ik voor mezelf nog niet echt referentie-materiaal heb voor zover het luchtkwasten betreft. Ik kan het hooguit vergelijken met wat ik met de kwast kan bereiken en dan is ook dit knoeiseltje in zekere zin een vooruitgang. Maar goed, gewoon nog een paar keer de mist in gaan en dan gaat het op een gegeven moment een keer goed. Geel is inderdaad geen ideale kleur. De volgende keer zeker eens met rood er onder proberen. Kan het eventueel altijd nog proberen aan te passen in dit stadium denk ik dan maar.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Laatst bijgewerkt door sorrowman op zo 20 jun, 2010 23:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
Nielsdol haalt me de woorden uit de mond, want dit geel... Dat kan echt stukken beter!

Preshaden met rood werkt erg goed, ik heb het op de staart van mijn Mustang ook gedaan:
Afbeelding
Dit is dan ook wel 'Golden Yellow' dus ietwat oranjer, maar toch je ziet dat het erg mooi uitkomt en de schaduwpartijen realistischer zijn :)

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 22:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 15 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 4429
Woonplaats: Lelystad
Je kan natuurlijk ook gewoon lekker op A-4'tjes gaan oefenen, gewoon figuurtjes proberen te spuiten, 't is een simpele en goede manier om de airbrush onder de knie te krijgen!

oefening baart kunst he!

Groetjes
Niels

_________________
Vertrouw niemand, die zegt dat je al te veel bouwdozen hebt :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 jun, 2010 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Deze week maar eens de rood uit het rek trekken dus :P Ziet er inderdaad beter uit en komt uiteindelijk ook op het geel-oranje uit dat ik voor ogen had. Wat figuurtjes spuiten e.d. betreft dat gaat al heel behoorlijk hoor maar het is toch heel wat anders dan een panelline strak doen. Misschien de effecten eerst maar even laten voor wat ze zijn. Een schoon vliegdingetje kan ook geen kwaad denk ik dan maar.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement