Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 17:44 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2010 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Ok ok..ik geef toe het is geen brouwverslag. Maar ik kon me niet bedwingen om snel een tussenfoto te laten zien. Het was eigenlijk mijn bedoeling de eerste in alle stilte te maken en daarna (als ik het wat vond) een eindfoto te plaatsen, maar ik ben stiekum toch wel tevreden.

ik had geen idee waar deze te plaatsen. Dus ik ben maar voor de meest logische optie gegaan. Als de mods het er niet mee eens zijn hoor ik het vanzelf.

Het is een foto van mijn eerste bouwpakketje in 20 jaar. Ik geef onmiddelijk toe dat het geen hoge school brouwkunde is, maar dat was ook niet de bedoeling. Focus is om de basistechnieken in mijn vingers te krijgen. De vele tips die ik hier op het forum gevonden en gekregen heb te gebruiken. En meest belangrijk een hoop lol ermee te hebben. Hier ligt de bovencamou te drogen. ik heb het model in alle rust gebouwd, en voor het eerst plamuur gebruikt om een model beter af te werken. (Uiteraard te dik, waardoor ik wat panellijnen weg heb moeten schuren, maar het ging redelijk makkelijk.

Daarna het camouschema afgeplakt...en ontdekt dat een mooi schema opzetten ook oefening vergt. Verf absoluut verdund moet worden...en tape gelijk weer weg moet, om dikke lijnen te voorkomen. (leuk ook dat ik die tip vandaag pas las, na 3 dagen verven. :roll: .

Maar ik heb al ontdekt..bij twijfel nr 1200 schuurpapier!! :D . De kleine aanpassingen heb ik "freehand' gedaan.
Morgen werkt ik de onderkant en vleugelranden netjes bij..en dan kan het landingsgestel en wat andere details gemonteerd worden.

Als dat allemaal zit pak ik denk ik het fototoestel er weer bij. Tot dan.

Cliff

Afbeelding

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 0:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 feb, 2009 17:16 pm
Berichten: 45
Ziet er goed uit,

heb deze een tijdje geleden ook gemaakt,
viewtopic.php?f=1&t=25214&start=0

maar ik moet de eindfoto's nog plaatsen, alvast veel succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 9:11 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
Ik zit een beetje met de kleur van de inlaat van de straalmotor.
Dit ding is nooit echt in dienst gekomen. Dus weinig tot geen referentie foto's.

Maar stel dát hij gevlogen had. Welke kleur zou die inlaat dan moeten zijn. Als ik naar de Messerschmidt Me 262 kijk lijkt het er op dat die geverfd werden in de kleur van de buik van het vliegtuig. Klopt dat, of zie ik het verkeerd.
Alvast bedankt.

Cliff

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2010 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 feb, 2010 15:40 pm
Berichten: 1140
:? *zucht*. Je moet als beginnend modelbrouwer toch een hoop leren. En het irritantste is dat veel van die dingen gewoon op het forum staan....maar nee..eigenwijs toch doen :oops:
Probleem is dat veel dingen je gebeuren, en dat je dan denkt.."Ja!..Dat had ik ergens gelezen. Dus dat bedoelen ze."

Zo was ik al vaak het verhaal tegengekomen vam lijm op glaswerk. Dus zit je uiterst geconcentreerd te plakken..en uiteindelijk zit er toch een plakspoor :oops: Ik had natuurlijk ook een pincet kunnen pakken, maar neeeee.
Verder was ik ook ergens het verhaal tegengekomen dat je verf (bijna) altijd moet verdunnen, ....nadat het al veel té dik op mijn vleugel zat (onderkant gelukkig). :evil:
En was er ook nog die tip om breekbare dingen later te monteren...zodat het niet breekt :roll: Nou ja, met gesloten motorkap is ie óók leuk. *zucht*.

Enfin, uiteindelijk gister mijn modelleke op zijn voetjes gezet en afgemonteerd. Niet foutloos maar dat had ik ook niet verwacht voor een eerste keer. Vannochtend de blanke lak erover voor de decals en om een klein beetje weathering te kunnen doen...en euh...er was iets met stof..dacht ik...maar hij lijkt schoon....Lijkt ja. Mijn hemel, wat komt er een hoop stof tevoorschijn als je die blanke lak erop doet. Misschien moet ik toch mijn drie katten uit huis gooien.

Enfin morgen maar weer eens aan het werk met schuurpapiertje 1200... :)
En ondertussen heb ik de frustratie ook van me afgeschreven. Modelbouwen...het is zóóóó rustgevend. :lol:

Cliff

_________________
Wouldn't it be great if there was a war....and nobody came......!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 maart, 2010 18:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 dec, 2009 17:49 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Basel-Stadt
Dat stof is wel heel herkenbaar, zou het dan toch aan drie katten liggen (heb er ook drie)? Ik neem voor ik ga verven altijd eerst even af met een met terpentine bevochtigd tissue, goed laten drogen en dan schilderen. Als de verf nog nat is zet ik er altijd een schoenendoos overheen, dan kan er tenminste niks opvallen.....
Maar vooral blijven lachen!
Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement