Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Nielsdol schreef:
Heb je misschien een linkje of zo voor me, welke tape ik daar precies voor moet hebben? ik zie effe door den bomen het bos niet meer :wink: 't heb ook nog wat rescribe projecten liggen namelijk

Groetjes
Niels


Zie hier voor Dymo tape, en hier voor de toepassing.

Gr,

Leon


Laatst bijgewerkt door grunt op zo 06 feb, 2011 16:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2010 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2055
Woonplaats: Gemert
Nielsdol schreef:
Heb je misschien een linkje of zo voor me, welke tape ik daar precies voor moet hebben? ik zie effe door den bomen het bos niet meer :wink: 't heb ook nog wat rescribe projecten liggen namelijk

Groetjes
Niels

Sure, opa regelt het wel :D :http://global.dymo.com/nlNL/LabelAttribute/Relieflettertapes.html
Beetje kantoorvakhandel heeft ze wel, maar kijk ook eens bij de Action. Volgens mij heb ik ze daar ooit gekocht in een setje van 4.

Scribe ze, Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 19:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Hallo allemaal,

Na bijna een jaar pak ik deze weer op. Ik was namelijk definitief gestopt met modelbouw :lol: , maar gelukkig heb ik nog genoeg spul over :mrgreen: Het cockpit setje van AMS Resin ziet er erg mooi uit. Ik heb al wat zaagwerk verricht, en een ruwe passing leert dat ik geen problemen verwacht. Ook de straalpijp past nu al goed, zonder voorbewerking. Er zitten geen pin-holes of andere ongerechtigheden in de hars.

De naden van de tanks heb ik vandaag geplamuurd met Tamiya putty. Ik wil eerst alleen de tanks rescriben om te zien hoe me dat af gaat. Ik heb overigens het glaswerk van een Revell F-84F losjes op de Heller romp gelegd, en volgens mij gaat dat wel lukken. Kan ik mooi de cockpit open positioneren. Ik zal een een mailtje naar Revell sturen om het F-84F transperante gietraam los te kopen.

Het wordt trouwens een gecamoufleerde 306 sq kist. Weet iemand hier misschien iets meer over de cockpit-, schietstoel, en wielbak kleuren op NL kisten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 jan, 2011 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
grunt schreef:
Het wordt trouwens een gecamoufleerde 306 sq kist. Weet iemand hier misschien iets meer over de cockpit-, schietstoel, en wielbak kleuren op NL kisten?


Heb ik wel wat van. O.a. kleurenfoto's. Die ga ik voor je opzoeken.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 0:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Dank je wel Paul, wordt zeer gewaardeerd.

Paulus de Boskabouwer schreef:
grunt schreef:
Heb ik wel wat van. O.a. kleurenfoto's. Die ga ik voor je opzoeken.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 1:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Leuk om te lezen dat je het weer opgepakt hebt Grunt. Ik vind vooral je onderwerpen erg leuk en dit is zeker een van de leukere. Ik weet niet of je het resultaat ooit gezien hebt, maar toch heb ik nog even een linkje voor je die je zeker even moet zien.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=29108
Inmiddels staat ie nog wat luxer in de kast, want na wat feedback van ErikZTM en Joe Silent heb ik nog wel wat zaakjes aangepakt, maar het geeft een redelijk beeld.

Succes met de RF, ik ga binnenkort beginnen met de bare metal F versie van Kinetic.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 11:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Hallo Bas,

Errugg mooi geworden, die Hunter, complimenten! Mooi in de verf, en een goed ogende wash. Die Hunter heeft niet lang kunnen genieten van zijn vakantie uit Korea :lol: Ik vindt trouwens de kleurencombo op de F-84F in de achtergrond erg goed ogen. Welke kleuren heb je gebruikt?

Groetjes,
Leon

Sebooo schreef:
Leuk om te lezen dat je het weer opgepakt hebt Grunt. Ik vind vooral je onderwerpen erg leuk en dit is zeker een van de leukere. Ik weet niet of je het resultaat ooit gezien hebt, maar toch heb ik nog even een linkje voor je die je zeker even moet zien.
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=125&t=29108
Inmiddels staat ie nog wat luxer in de kast, want na wat feedback van ErikZTM en Joe Silent heb ik nog wel wat zaakjes aangepakt, maar het geeft een redelijk beeld.

Succes met de RF, ik ga binnenkort beginnen met de bare metal F versie van Kinetic.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 17:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dat is zeker een hele goeie vraag Leon, maar ook ik heb daar het antwoord niet meer op. Ik weet wel dat ik Revell Aqua hebt gebruikt en dat het het laatste model is wat ik met de hand had geschilderd. Maar welke kleuren ik daarvoor gebruikt heb weet ik helaas echt niet meer.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 jan, 2011 20:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Vandaag wat aan de slag gegaan met scriben. Nadat ik de opliggende paneellijnen had weggeschuurd waren lijnen nog wel zichtbaar als donkergrijze strepen. Hartstikke handig! Met dymo tape hierlangs afgeplakt, en vervolgens met een Tri-tool microzaag de paneellijnen rustig 'ingezaagd'. Ik probeer overal evenveel halen en zaagdruk aan te houden, maar er zit hier en daar een klein verschil in diepte. Ik denk dat dat airbrushen en weatheren wel niet meer op zal vallen. De tanks zien er prima uit zo.

Maar goed, deze waren een makkie. Eens kijken hoe het me straks op de romp zal vergaan. Ik ben overigens ook al begonnen de AMS Resin luchtinlaten in te bouwen. Deze pasten vrij aardig na wat vijl werk aan de vleugels. Die krijg ik met plamuren en schuren wel mooi weggewerkt.

Weet iemand de kleuren binnen in de luchtinlaten op KLu Streaks?

De stabilo's ingezaagd, geschuurd, en van een laag Mr Surfacer 1200 voorzien. Dat ziet er redelijk uit.
Afbeelding

De brandstoftanks, ook onder ee laag Mr Surfacer:
Afbeelding

En de luchtinlaten van AMS Resin
Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 feb, 2011 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Nou, dat valt inderdaad nog niet mee, dat rescriben. Daar ga ik dus niet meer aan beginnen. Deze RF-84F maak ik uiteraard wél af. Ik ben eerst begonnen met dymo tape als geleiding, maar ik kwam erachter dat als je rustig uit de hand werkt het ook zonder kan (lichtjes beginnen, steeds herhalen, en steeds harder drukken). Hier en daar ben ik uitgeschoten, maar met Tamiya putty werk je dat weer zó weg. Het is gewoon véééél werk. Ik doe niet álle paneellijnen, maar stop ermee als ik het er goed genoeg uit vindt zien.

De AMS cockpit past als gegoten, en het stoeltje ziet er zeer goed uit. Alleen de plaatsing van de cockpitkuip wordt niet beschreven of getoond in de handleiding van AMS. Ik heb het maar gegokt, en de cockpitkap past er nu net overheen.

Hier twee foto's van de voortgang:

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement