Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2010 22:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 feb, 2008 18:20 pm
Berichten: 591
Woonplaats: Milsbeek
sorrowman schreef:
Ook wel een wat minder bekende variant van de Caddilac Of The Sky vergeleken bij de B en D varianten. Ook wel leuk dat ie eens niet van RAF of USAF hoeft te zijn, maar bij gebruik van de juiste decals ook van de Chinezen kan zijn.


Het enige verschil tussen de P51 B en P 51 C is de plaats waar ze gebouwd werden. De P 51 B was gebouwd in de NA fabriek in California, de P 51 C was gebouwd in de NA fabriek in Texas. Voor de rest waren de toestellen identiek.

Rick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
@ Rick Martens

Weer een leer-momentje ;) Ik dacht altijd maar dat de de B-variant 6 MG's had en de C-variant maar 4 MG's (nu ik het me bedenk, misschien de erfenis van een game die ik wel eens speelde..daar ging ik altijd voor de B of D variant, omdat de C variant daar maar 4 MG's had :P) , maar ik zie nu dat verschillen in bewapening (dwz. in aantal MG's) zelfs bij de zelfde versies onderling wel voorkwam (field-modification ofzo?)

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 15:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 14 feb, 2008 18:20 pm
Berichten: 591
Woonplaats: Milsbeek
sorrowman schreef:
@ Rick Martens

Weer een leer-momentje ;) Ik dacht altijd maar dat de de B-variant 6 MG's had en de C-variant maar 4 MG's (nu ik het me bedenk, misschien de erfenis van een game die ik wel eens speelde..daar ging ik altijd voor de B of D variant, omdat de C variant daar maar 4 MG's had :P) , maar ik zie nu dat verschillen in bewapening (dwz. in aantal MG's) zelfs bij de zelfde versies onderling wel voorkwam (field-modification ofzo?)


Zowel de A, B als C hadden 4 .50 machinegeweren in de vleugel, 2 aan iedere zijde onder een hoek van 45 graden. Bij de D en latere versies werden dat er 6, twee keer drie, die recht in de gunbay stonden. De Engelse versie, de MK1 had 4 maal .30 en twee maal .50 in de vleugel, verdeeld over .30, .50, .30 en dat voor iedere vleugel. De Mustang 1A had 4 20mm kanonnen in de vleugels, ook die werd aan de RAF geleverd op een paar na die dienst deden tijdens operatie Torch. De A36 Apache had behalve de 4 .50 machinegeweren in de vleugel ook nog twee .50 machinegeweren in de neus. Dit alles los van wat er onder de vleugel werd meegenomen uiteraard.

Rick.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Kleine update mbt de P-51C.

Afbeelding

Hier de twee romphelften met achter canopy nog de contouren van het interieur dat ik uit de romphelften heb moet slijpen om de twee helften met kantoor er in goed passend te maken. Nadat de romp op elkaar gaat zal dit onzichtbaar zijn.

Afbeelding

Klokkies iets proberen aan te stippen met een ronde naald. Op deze foto ziet het er niet netjes uit, maar da's de verne*keratieve macro-stand. Op de werkelijke grote vind ik het goed genoeg.

Afbeelding

Hier nog een plaatjes van het kantoor, of meer in het bijzonder de houten vloer van het kantoor die ik met een poging tot dry-brushen nog iets heb proberen te accentueren. Kan nog wel strakker, maar dit is de eerste keer dat ik het principe van dry-brushen met enigszins acceptabel resultaat heb weten toe te passen. Links van de stick is het meest geslaagd. Op rechts had ik toch net iets teveel verf aan de kwast zitten. ook hier is de macro-stand natuurlijk genadeloos, maar op werkelijke grote met canopy en alles er overheen zullen de onvolkomenheden toch nagenoeg onzichtbaar zijn.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 21:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
ziet er toch allemaal netjes uit, macro stand is inderdaad ongenadig, maar in mijn ogen kom j'er toch goed mee weg :wink:
Belangrijkste is dat je'r zelf tevreden over bent.
Ik volg
grtz
Chris

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Nu ik het principe van dry-brushen een beetje door begin te krijgen denk ik dat ik bij een volgende kit dit eens op het dashboard ga proberen, zal nog een priegel klusje zijn, maar al doende leert men :wink:

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
Ik vind het er ook goed uitzien. Op die schaal blijft het toch altijd weer priegelwerk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2010 0:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
2 daggies bijzonder druk geweest met werk, maar vanavond weer ff paar een uurtjes tijd gevonden om wat te brouwen en een update te doen van dit draadje.

Afbeelding

Plakkerdeplak...Het eerste wat me opvalt is dat de algehele pasvorm van deze Academy kit behoorlijk tegen valt. Eerder al het kantoor en de romp die ik van binnen behoorlijk moest bewerken om passend te krijgen, en na intensief dry-fitten blijkt ook de rest van de kit lang niet optimaal te passen. Dit blijkt beter uit de volgende foto's

Afbeelding

De wing-roots hadden beide minuscule kieren die ik met plamuur te lijf ben gegaan. Het lijkt op de foto nog niet vlak, maar dat is het al wel behoorlijk. Misschien met een verfje dat gemakkelijk weer te verwijderen is even checken en indien nodig nog wat fine-tunen.

Afbeelding

Ook de aansluiting tussen de vleugel-sectie en de neus-sectie was lang niet in orde....duzzz de plamuur er maar weer bijgepakt. Ook het voorste gedeelte van de luchtinlaat(?) sloot niet lekker aan op de rest vd romp.

Afbeelding

Als laatst de staart-sectie (de romp bestaat ook uit twee delen) Dat lijkt wel net iets te groot want na intensief dry-fitten lijkt dit toch ook niet helemaal lekker te passen. Samen met een weerbarstige Revell lijm die er eerst niet uit kwam en daarna als een vulkaan uit de naald bleef lopen levert dat dus ook weer een 'practig' plaatje op :? Zoals duidelijk is ben ik dat gedeelte ook aan het prepareren voor het betere plamuur en schuurwerk.

Bottomline....bij dit kitje kan ik mijn plamuur en schuurtechniek aardig ophalen en oefenen. De panellines zitten hier en daar nog wel vol met restjes plamuur en schuur prut, maar ik denk dat ik dat met een dunne ronde naald er wel uit kan schrapen, dus dat moet goed komen.

Heb ook nog eens nagedacht over wat te doen met de kleuren, en heb een naar mijn idee aardige plan opgevat. Allen olive-drab of alleen zilver is ook maar een beetje standaard, dus toen ik een foto zag van een flight P-51D's die op de vleugels en het bovengedeelte van de romp olive-drab hadden en de rest vd romp en onderkant silver ben ik eens gaan kijken of de P-51B/C ook in die kleurtjes rond hebben gevlogen....en dat bleek na enig zoeken het geval.

Het zal iets in deze trant moeten worden

Afbeelding

Ter referentie nog een P-51D er bij voor de kleurstelling.
Afbeelding

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2010 0:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 dec, 2009 11:19 am
Berichten: 109
Je bent lekker serieus met deze kit bezig!
Dat drybrushen valt op zich wel mee, het is mij ook in een eerste keer goed gelukt. Vooral heeeel licht aaien.
De kleurstelling van de tweede grote foto hierboven vind ik wel heel druk, de eerste is iets beter. Ik zou zelf doorzoeken naar een nog iets rustiger ontwerp. Wat zie ik daar in de luchtinlaat? Hoort dat zo of moet je hier nog met een vijl aan de slag?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 jan, 2010 8:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ow die luchtinlaat....ik was bezig met wat op een soort luchthappertje lijkt daar vlak onder de prop, maar midden onder de romp zit natuurlijk ook nog wat. Misschien nog ff vijlen inderdaad, maar vooral het ontbrekende onderdeel er nog op lijmen :wink: (en hopen en bidden dat daar geen fles putty aan te pas hoeft te komen) Die had ik er nog even afgelaten omdat het me anders bij het schuren van andere delen misschien in de weg zit of bij schuren onnodig beschadigd raakt ofzo.

Wat kleurstelling op de bijgevoegde plaatjes betreft heb je gelijk, maar het is ook maar een indicatie. Dat geel rode wil ik er niet op hebben. Misschien een gele spinner met klein geel randje op de romp, maar that's it. Ook invasiestrepen begin ik bij deze kit niet aan. Verder qua decals ook geen drukke belettering of schaars geklede dames oid. Dus dat alles bij elkaar maakt dat het met de drukte wel wat mee gaat vallen ;)

Afbeelding

Dus zoiets, maar dan wel zonder invasiestrepen en zonder iets te gele neus. Ook is het deel groen/olive-drab op de romp iets minder dan op de afbeeldingen eerder. Dus een beetje beter gedoseerd vind ik het ERG mooi :D

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement