Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Zo, volgende doos uit de stapel getrokken (ik dacht: "twee motoren"). Deze stokoude Revell (identiek aan Monogram) is nog best mooi gedetailleerd. Opliggende paneellijnen en details (conform een echte).

De nieuwere Trumpeter zit boordevol details, maar daar zie je niet meer zoveel van als ie dicht is. Ook de motoren van Trumpeter zijn heel erg mooi, maar de motorkáppen daaraantegen zijn kompleet verkeerd van vorm voor een Dakota, zij horen eigenlijk bij een RussischeLisunov Li-2. De kappen van Revell/Monogram zijn perfect van vorm.

Kortom, (voor mij persoonlijk althans) voor een KLu C-47 is deze Revell / Monogram de betere basis (en ook nog eens goedkoop).

De binnenkant is af. ik heb besloten niet de bijgeleverde raampjes te gebruiken omdat die als strip gemonteerd worden, en dat ziet niet uit. Zeker omdat ik de vrachtdeur open laat. De laadruimte heb ik aardig versjangeleert ("verweerd" / "versleten" voor de non-Limbabwanen onder ons). De raampjes ga ik één voor één uit acetaat van verpakkingsmateriaal maken.

Tot nu toe:

Afbeelding

Gr,

Leon


Laatst bijgewerkt door grunt op di 09 feb, 2010 16:05 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Succes!

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Volgens mij is de binnenkant de vrachtruimte niet zwart , maar aircraft grey/green. Kijk maar eens naar deze foto uit camouflage en kentekens;

Afbeelding

Vandaag heb ik eerst nog wat sociale verplichtingen, ik zal proberen vanavond wat meer foto's te plaatsen.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Shake schreef:
Volgens mij is de binnenkant de vrachtruimte niet zwart , maar aircraft grey/green.

Vandaag heb ik eerst nog wat sociale verplichtingen, ik zal proberen vanavond wat meer foto's te plaatsen.

Gr. Sjaak


Dank voor de moeite Sjaak! Ik heb de volgende twee foto's als basis genomen en daarom Tamiya German Grey genomen voor het vrachtruim:

Afbeelding

Afbeelding

Misschien een MLD / KLu verschil?

Gr,

Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 14:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Leon,

Ik denk dat de binnenzijde van de vrachtdeur op de bovenste foto Bronze Green is.
Dit is een veel toegepaste kleur op interieurs van Amerikaanse toestellen (o.a. door Douglas) tot in het begin van de oorlog.
Daarna kwam het Interior Green meer in gebruik.
Ik heb Bronze Green ook in mijn Lodestar toegepast:
Afbeelding

Op de site van IPMS-Stockholm staan interessante verhandelingen over interieurkleurtjes.

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Succes hoor, leuk om te volgen.

Citaat:
De nieuwere Trumpeter zit boordevol details, maar daar zie je niet meer zoveel van als ie dicht is.

Daar ben ik het niet mee eens, je kunt heel goed door de vrachtdeur naar binnen kijken. Ook kun je bij de Trumpeter kit door het voorste deurtje naar binnen kijken en juist daar zijn de details prachtig.

Maar... dat mag de pret niet drukken. Heel veel plezier met deze bouw. Ik ben benieuwd.
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Voortgang tot nu toe
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2010 16:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Zo, ik heb weer redelijk wat tijd kunnen besteden aan de Dakota. Romp en vleugels zitten in elkaar als deel-assamblages. Morgen lijm ik de vleugel aan de romp.

Het landingsgestel zit in elkaar en is gespoten. Na een laag Krylon wordt een en ander nog verweerd. De remleidingen heb ik zelf toegevoegd, en de banden zijn afgeplat met een vijl / schuurpapier.

Afbeelding


De motoren zijn gespoten en verweerd, hier wordt nog wat verder verweerd met Burnt Umber / terpentine.

Afbeelding


De ..uhhh...badkuip waarin het staartwiel wordt gemonteerd moet eigenlijk van binnenuit op de rompvloer gelijmd worden, maar ik heb ervoor gekozen het van buitenaf te doen nadat de romphelften aan elkaar zaten. Op die manier is de naad veel makkelijker weg te werken. Het gat waarin de pin van het staartwiel valt zal ik nog opboren, want nu zou het wiel ietsje langer uit de romp steken doordat de kuip lager zit dan bedoeld.

Afbeelding


De romp paste heel goed in elkaar. Ook de cockpitruit zit goed. Met Tamiya putty heb ik de onderste naad wat gladder afgewerkt.

Afbeelding


Ook de één voor één uit een stuk wattenstaafbakje gemaakte rompruiten zitten er allemaal in. Doordat ik ze heel prcies op maat heb gemaakt zitten ze goed vast (met mijn huislijm - aceton/ethylacetaat)

Afbeelding

De naad tussen romp en laadvloer (bij de deur) zal nog worden weggewerkt.


Zo nog eentje (en ik onthoud mij van ieder kommentaar). Gelukkig waren ze nog niet klaar, en nieuwe zijn onderweg vanuit Revell.

Afbeelding
Groetjes,

Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2010 16:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 19:41 pm
Berichten: 865
Woonplaats: Moeskroen
jeezus je landingsgestel ziet er wel prachtig uit :) .

ziet er al netjes uit :)

grtz

_________________
NATO 50 YEARS TIGERMEET: On table A-7H Corsair II Aegean tigers.
In row: Tornado Eye of the tiger Tiger Meet 2009, F-16 Tiger Meet 2009, Dassault Rafale B Tiger Meet 2006, Dassault Rafale B Tiger Meet 2009, Mirage 2000-5F Tiger Meet 2004, Mirage 2000C Tiger Meet 2010, Mirage 2000C Tiger Meet 2003
------------------> NATO TIGERS, HARD TO HUMBLE<------------------> TIGER, TIGER, TIGER<------------------


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2010 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 21 nov, 2005 14:32 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Ermelo
Niets dan lof voor je werk: het ziet er goed uit.
Wel zie ik nu toch wel het verschil in detaillering tussen de Trumpeter versie en deze (paneellijnen, klinknagels e.d.).
Zijn er trouwens geen banken o.i.d. in het interieur? Als de laaddeur open blijft is het zo wel leeg...
Succes verder.
Wim.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 jan, 2010 17:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
domsel schreef:
Niets dan lof voor je werk: het ziet er goed uit.
Wel zie ik nu toch wel het verschil in detaillering tussen de Trumpeter versie en deze (paneellijnen, klinknagels e.d.).
Zijn er trouwens geen banken o.i.d. in het interieur? Als de laaddeur open blijft is het zo wel leeg...
Succes verder.
Wim.


Hallo Wim,

Er komt wat vracht in. De Trumpeter is stukken mooier gedetailleerd, en twee (drie?) keer zo duur. Opliggende details staan bij een Dakota beter naar mijn bescheiden mening. Ik voeg wel nog van alles en nog wat toe op de romp. Ik denk dat ie er wel toonbaar uit gaat zien.

Maar: voor een up to date alles-erop-en-eraan moet je inderdaad echt bij Trumpeter zijn (de motoren en interieur bijvoorbeeld zijn fantastisch). Onbegrijpelijk dan ook dat ze het met de motorkappen zo verknoeid hebben daar in China... Ook het staartroer is bij Trumpeter optisch als aluminium uitgevoerd ipv bekleding.

Ach ja, welke kit is perfect? Precies, geen één.

Groetjes,

Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement