Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 20:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 15:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:19 pm
Berichten: 6
Woonplaats: De Meern
Als je je katten vraagt om ze de andere kant op bij te knagen (dus niet meteen babi pangang van laten maken) kun je er misschien ooit eens een nose first landing dio van maken? ;-)

Erg mooi model geworden. Die van mij staat nog in doos te wachten op een vergelijkbare behandeling, maar dat zal een uitdaging worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 15:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
araminta schreef:
Als je je katten vraagt om ze de andere kant op bij te knagen (dus niet meteen babi pangang van laten maken) kun je er misschien ooit eens een nose first landing dio van maken? ;-)

Erg mooi model geworden. Die van mij staat nog in doos te wachten op een vergelijkbare behandeling, maar dat zal een uitdaging worden.


Dank je wel. Het model op zich viel me 100% mee, alles past best goed. Ook het binnenframe was met wat beleid goed te doen, alleen moet je bij het sluiten van de romp ietsie pietsie geweld gebruiken zodat het frame erin past. Er komt daarbij spanning op de romphelften, en die blijft erop na het drogen.

Het is bij deze kit daarom zaak goede lijm te gebruiken zodat het later niet los breekt. Ik heb een mengsel van ethylacetaat en aceton gebruikt (zeer dun vloeibaar), waardoor het plastic aan elkaar smelt. Dat het plastic erg zacht was heeft daarbij alleen maar geholpen.

Voor de rest geen centje pijn. Ik was echt verbaast over de kwaliteit van deze CA kit. Ik heb ook nog F-5s, een Anson, een Walrus (wordt omgebouwd tot MLD Sea Otter), en Seahawk.

Deze ga ik overigens zeker nog eens doen met driehoeken.

Gr,

Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 23:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 16 nov, 2008 12:19 pm
Berichten: 6
Woonplaats: De Meern
Hmm, aan dergelijke chemischklinkende mengsels heb ik me nog nooit gewaagd. Ik probeer eerst wel te kijken of ik dat frame passend weet te maken zonder al teveel hakken en zagen, en anders vervoeg ik me wel weer eens bij je om een "ethylacetaat en aceton 101". :-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 18:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 21:17 pm
Berichten: 11
ik heb een vraag ik wilde deze kleuren gebruiken maar heb de vraag zijn tamiya en humbrol op waterbasis of terpetine basis?

mzvg

Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: do 05 aug, 2010 20:10 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Juggernaut schreef:
grunt schreef:
Juggernaut schreef:
[Edit]Speaking of witch, zaten die ook op het decalvel? Ik wil ook kijken voor een D XXI 1/48 maar dan met de driehoeken. [/Edit]


Danny


Yep, rozetten en driehoeken (van elk één setje), en nummers voor een stuk of 7 kisten. De decals waren overigens van UITMUNDENDE kwaliteit qua verwerking.

Gr,

Leon


Bedankt voor de info, ik heb de LHS al laten weten dat ik er graag één wil hebben als er weer een binnenkomt.


Danny


Intussen ligt er eentje bij mij thuis! 8)

Grunt schreef:
Het is bij deze kit daarom zaak goede lijm te gebruiken zodat het later niet los breekt. Ik heb een mengsel van ethylacetaat en aceton gebruikt (zeer dun vloeibaar), waardoor het plastic aan elkaar smelt. Dat het plastic erg zacht was heeft daarbij alleen maar geholpen.

De gewone revell-lijm doet dat ook, dus dat is toch ook bruikbaar?

Veel succes nog verder! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: vr 06 aug, 2010 10:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
bartjhu schreef:
ik heb een vraag ik wilde deze kleuren gebruiken maar heb de vraag zijn tamiya en humbrol op waterbasis of terpetine basis?

mzvg

Bart


Hallo Bart,

Wat leuk dat je mijn oude draadje weer tot leven wekt :D

Tamiya is op waterbasis (eigenlijk alcohol-water). Dit stinkt niet, maar is minder sterk (is kras-gevoeliger). Als er eenmaal een blanke laag overheen zit is het sterk.
Humbrol is op terpentine basis. Het stinkt, maar is eenmaal droog harder.

groetjes,

Leon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: vr 06 aug, 2010 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Hallo Danny,

Ja hoor, met gewone revell lijm zal het wel gaan. Met dunnere lijm krijg je echter sneller een echte 'las' verbinding omdat het plastic meer smelt, én omdat dunnere lijm sneller droogt gaat het....tja....sneller.

Groetjes,

Leon

Grunt schreef:
Het is bij deze kit daarom zaak goede lijm te gebruiken zodat het later niet los breekt. Ik heb een mengsel van ethylacetaat en aceton gebruikt (zeer dun vloeibaar), waardoor het plastic aan elkaar smelt. Dat het plastic erg zacht was heeft daarbij alleen maar geholpen.

De gewone revell-lijm doet dat ook, dus dat is toch ook bruikbaar?

Veel succes nog verder! :brouw:


Danny[/quote]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: zo 08 aug, 2010 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 21:17 pm
Berichten: 11
oke dan heel erg bedankt!
ik begrijp dat ik de tamiya gewoon met een beetje water kan verdunnen.
ik zal kijken het wil
heel erg bedankt en ik zal het resultaat nog wel ff laten weten

mzvg

Bart


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2010 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ik zou geen water in tamiya verf gooien dan kun je het potje gelijk weggooien! het best kun je het verdunnen met de bijhorende verdunner thinner uit de bouwmarkt kan ook.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 aug, 2010 18:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 okt, 2009 18:21 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Enschede
Je moet sowieso nooit je verf IN je potje verdunnen. Je weet niet wat de verdunner op lange termijn met de verf doet.
Het beste kun je de benodigde verf in een ander (schoon) potje doen, desbetreffende verdunner erbij en het restant weggooien of niet te lang bewaren.
(niet te veel in een keer aanmaken dus)
Ik haal gratis filmpotjes bij de foto ontwikkelaar shop.

Tamiya Acrylic kun je prachtig verdunnen met water, gedistilleerd water, glassex, ruitensproeiervloeistof, isopropyl alcohol, etc. en natuurlijk de Tamiya verdunner voor Acrylic verf.
Tamiya Enamel kun je volgens mij best verdunnen met Tamiya Enamel Thinner, wasbenzine, terpentine, thinner, zippo vloeistof etc.
(thinner is wel aggressief'voor je plastic)

Groeten, Dennis

_________________
Cheers,

Dennis Loep


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement