Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 15:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
ja, natuurlijk, groot gelijk, maar als hij met revell aqua werkt, zoals hij hierboven ergens schrijft, hoef je toch geen extra geld in verf te stoppen ?? kwestie van op de juiste manier te verdunnen.

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Een compressor is natuurlijk in eerste instantie nog niet noodzakelijk (zo'n busje kan ook wel voor een keer) Maar met name zo'n gun en alle toebehoren e.d. dan vind ik 270 eupo toch direct al een behoorlijk rib uit m'n lijf (wat niet wil zeggen dat ik het er niet aan wil uitgeven als ik 'er aan toe ben') maar eerst nog ff niet. Laat me daar eerst maar eens rustig studie van maken alle mogelijkheden en onmogelijkheden, merken, toebehoren en god knows what er nog meer mee te maken heegft (en onderwijl lekker door brouwen met m'n kwassies :P)

EDIT:
Heb this time around inderdaad voor het eerst wat met revell aqua gewerkt, maar ik ben er nog niet uit of ik er overall wel helemaal tevreden mee ben.+

Wat dat P+ betreft, hoe 'gedraagt' dat spul zich als er mee aan het kwasten ben, is het een beetje handelbaar, wordt het snel stofdroog of wordt het snel dikker zodat het onbedoeld lijnen maakt als ik er overheen kwast, hoe maak ik m'n kwast schoon?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 15:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Ik zou niet.... lees: NIET met die bussen beginnen. Dan heb je een spuit van 150 euro en dan zo'n bus eraan, das het zelfde als een ferrari met houten wielen, dat gaat ook niet.

P+ is zo dun als water. Wederom, het verbaast me dat iedereen zo in de ban is van p+.
Vergeet dat spul, ga gewoon met lak aan het werk. Mocht je het toch willen, het is zo dun als water, ook schoon te maken met water (glassex in de spuit) streept niet echt wanneer je een brede kwast gebruikt.

alsnog... Ik ben er klaar mee, gebruik het alleen om mn canopy te bewerken

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 15:03 pm
Berichten: 555
Woonplaats: Keulen
P+ kun je gewoon in de supermarkt (AH, C1000) krijgen. Je vind het bij de schoonmaak middelen.

En wat schoonmaken betreft, dat doe je met Glassex of een andere amonnia houdende vloeistof. Glassex werkt prima!

Met de kwast laat het zich goed smeren (is water dun) en droogt niet echt snel stofdroog op dus op laten drogen liever doen met iets er overheen (je weet maar nooit). Of het strepen trekt kan ik je niet zo goed vertellen, ik spuit het altijd met de airbrush. Je kunt er ook heel goed je canopy delen mooi mee maken. Polijsten met tandpasta, goed schoonmaken en laten drogen en dan even dippen in de P+ en onder een bakje of glas op een tissue (die de ergste excessen van de P+ op zuigt) stof vrij op laten drogen:
Afbeelding

Ik zweer erbij, maar genoeg andere op dit forum denken daar weer anders over ;) Je moet vinden wat jij goed en fijn vind werken, dus aan slag en uitproberen! :D

_________________
Bezig met 1:48 Hasegawa | P-51D/K Mustang 'Pacific Aces'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 16:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
maar proberen dus. De P-47D 'bubbletop' zal ik eens met P+ te lijf gaan, bevalt dat niet, dan zal met bij de bouw van een volgende kit eens in andere mogelijkheden van lakken verdiepen (moet uiteindelijk toch aangezien de P+ uiteindelijk geen mooi matt resultaat oplevert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 17:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nee, dat glimt heel erg. P+ is goedkoper t.o.v. glanslak. Maar je gebruikt het ook om de verf te beschermen, de decals mooi erop te krijgen en dat dan te beschermen, dan de wash, filters etc en daar dan overheen de matte laklaag.
Ik spuit niet altijd de P+, ik doop het er soms ook in maar dan moet je goed uitkijken voor druppels.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Eindelijk P+ gevonden....typisch, ben er de halve stad voor af gecrossed door de sneeuwprut, en het stond uiteindelijk gewoon bij de buurtsuper :? naja...maar eens kijken wat het wordt, en ondertussen wat voorbereidingen voor een volgend project...waarover later meer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 23:14 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Supermarkt, dat zei ik al in mijn eerste post ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 dec, 2009 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
De appie waar ik naartoe ben gegaan had het overigens niet :roll: ...de onlangs bij mij in de buurt geopende Jumbo wel :shock: Enfin...na een ommelandsche reis dus eindelijk P+ gevonden en de P-47 er in gezet. ff wachten, want ik kan er nog niet meer van zeggen dan dat het lekker ruikt... en dan maar eens zien wat de decals gaan doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2009 11:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
Ook een kleine update van de P-47D 'bubbletop'

Beetje gekloot met P+ en na dat een aantal dagen aan de spreekwoordelijke droogmolen te hebben gehangen en eerste decal aangebracht om eens te zien hoe die revell decal-soft werkt en of dat spul samen gaat met P+ zonder verf/P+ laag aan te tasten. Opzicht werkt het goed samen, dus weer een leermomentje. Na aanbrengen van de decal en met decal-soft a.d. slag geweest te zijn ook maar gesealed met P+. Minder aan deze poging is wel dat ik op een of andere manier wat lucht in die panelline onder de decal lijk te hebben gesealed. Het meest linkse gedeelte van de decal lijkt wel redelijk te zijn gelukt.

Wat dit te voorkomen geweest door nog wat intensiever met die decal-soft aan de slag te gaan om zo de decal nog 'dieper' in de panelline te drukken? Het is de eerste keer dat ik dat spul gebruik, dus weet nog niet echt hoe het zich gedraagt nadat het is aangebracht en hoeveel ik zou moeten gebruiken om het echt goed z'n werk te laten doen.

Naja..dit is pas de eerste decal die er op gaat, dus nog pogingen zat om hier nog wat meer mee te oefenen.


Afbeelding

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement