Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dan een ideetje:

Je zou de motor ook door het zand kunnen laten crossen met dan een figuurtje er op.
Of een garage omgeving waar ze de crosser aan het schoonspuiten zijn na een zware rit door modder en vuil.

Dit waren wat ideetjes die zo bij me opkwamen.
Succes met het project en ben benieuwd naar het scratchwerk!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 15:51 pm 
Die garage zit al wel een beetje in m'n kop...
Ik vind de diorama's van Wilco Machiels schitterend en misschien moet ik met dit project meteen maar eens een poging wagen...

Even een klein opzetje:

Afbeelding

Belangrijke punten:
Het stuur is prima. kan dus gewoon zo gemaakt worden.
Het frame past goed, maar is een beetje krom. Dat wordt föhnen!
De basis van het blok is goed en dus een mooi beginpunt.
De wielen worden opnieuw gespaakt.
De achterveren worden (bijna) volledig gescratched. Kleinigheidje geprobeerd.
De voorpoten mogen blijven, maar krijgen nog de nodige aandacht.
De banden hebben een vieze naad. Middelste rij noppen moeten stuk voor stuk uitgesneden worden.
De tank moet nog een keer geplamuurd en geschuurd worden, maar de pasvorm is in orde.
De decals zijn onherstelbaar verouderd. Dit wordt dus een staaltje spuitwerk!

Dit zijn natuurlijk de eerste punten, aangezien ik hier het uiterste uit ga halen. de rest volgt vanzelf!

Nu echter nog de kleur van de fiets...Ik hoop dat ze ooit in geel zijn uitgebracht, want dan wordt het een gele. Anders de zilverkleurige uitvoering, maar ik kan nog niet vinden of er van dit model ook gele waren. Ik zoek echter rustig verder! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 15:54 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 sep, 2006 19:25 pm
Berichten: 1263
Woonplaats: Tilburg
ik ben benieuwd naar de vorderingen Wilco :wink: , zo te zien laat je er geen gras over groeien, aangezien de originele spaken al niet meer te zien zijn op de foto..

Leuk om eens zo'n fietsje voorbij te zien komen op het forum ! Succes !

~Erix

_________________
True art is the art being the artist

Finishing: Knight Hauler, 140 cm of RC-fun :)
In progress: some armoured and flying stuff... soon


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Geel?... dan wel met een zwarte blokkenbaan erover he?.. op een witte achtergrond... een vande , zoniet hét mooiste kleurenschema's voor een Yamaha..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 11:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Yamaha brengt genoeg geel uit en zoals Arie al zei met zwarte detaillering, wat dat betreft vormt het een mooi kleurenschema.

De diorama's van Wilco zijn erg mooi en ze prikkelen om zelf het te gaan uitproberen.

Je lijstje ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar de vorderingen!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 maart, 2005 10:11 am
Berichten: 536
Woonplaats: Laakdal, België
The Wasp schreef:
De wielen worden opnieuw gespaakt.


Dat is goed nieuws :wink:

Ik zie echter op de foto dat je alle spaken al weggesneden hebt??? Je gaat dus een eigen methode moeten op punt stellen om de wielen te spaken, want de "how-to" die ik beschreven heb ging ervan uit dat je eerst enkele spaken vervangt tot het centraal wielgedeelte vastzit waarna je pas de rest van de spaken wegsnijdt. In jouw geval moet je dus iets zien te verzinnen waardoor het centrum mooi gecentreerd blijft zitten terwijl je de velg spaakt.

Ik ben benieuwd.

_________________
Afbeelding
*** www.sennake.be ***


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 21:13 pm 
het geel met zwart is inderdaad het mooiste schema voor deze yamaha, alleen weet ik nog steeds niet of deze versie er ook in die kleuren was...

@Guy: De kwaliteit van deze kit is bijzonder slecht en zeker wat de wielen betreft. Ik zie als enige optie bij veel onderdelen een hele radicale aanpak. Ik heb er wel enorm veel zin in, moet ik zeggen. Hoe ik het precies ga flikken moet ik nog even bekijken, maar ik zal jullie stap voor stap op de hoogte houden. Wat zeker is is dat ik alles op alles ga zetten en dat er geheid resultaat zal komen. Jouw handleiding kan ik deels natuurlijk goed gebruiken en als je hier niet over was begonnen, dan had ik er nooit over gedacht. Klein nadeeltje...nu ga ik alle onderdelen onder de bekende loep nemen! Of is dit misschien een voordeel? Ik ben bang van wel! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 jan, 2007 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Klinkt allemaal spannend! Een kit die slecht past is een behoorlijke uitdaging, dat merk ik ook aan mijn Jupiter C project. Niets maar dan ook niets past :-)

Als dan het allemaal wel lukt is de voldoening een stuk groter kan ik je vertellen. Succes en blijf vooral de vorderingen tonen, want dit is zeker geen alledaags project.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 jan, 2007 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jan, 2006 20:05 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Belgie
The Wasp schreef:
het geel met zwart is inderdaad het mooiste schema voor deze yamaha, alleen weet ik nog steeds niet of deze versie er ook in die kleuren was...

@Guy: De kwaliteit van deze kit is bijzonder slecht en zeker wat de wielen betreft. Ik zie als enige optie bij veel onderdelen een hele radicale aanpak. Ik heb er wel enorm veel zin in, moet ik zeggen. Hoe ik het precies ga flikken moet ik nog even bekijken, maar ik zal jullie stap voor stap op de hoogte houden. Wat zeker is is dat ik alles op alles ga zetten en dat er geheid resultaat zal komen. Jouw handleiding kan ik deels natuurlijk goed gebruiken en als je hier niet over was begonnen, dan had ik er nooit over gedacht. Klein nadeeltje...nu ga ik alle onderdelen onder de bekende loep nemen! Of is dit misschien een voordeel? Ik ben bang van wel! :wink:

Wilko :P


Ik vond in een boekje "Handboek plastic modelbouw (Kluwer 1982)" nog volgend artikel over het maken van spaakwielen :lol:
Afbeelding

Erik Schaap schreef:
Arie Kabaalstra schreef:
't blokkie hoeft niet zo heel heftig te glimmen tenslotte.. Polished Alu zou volgens mij de beste kleur zijn..
't carter ziet er lekker strak uit.. 't wordt een juweeltje.. :)


Heeft de MX niet hetzelfde blok als de XT? zo ja dan zal de cilinder zwart moeten en alleen de buitenzijde van de koelribben polished alu, een chrome blok in een crosser?? neuh....

Ach die fijne vertrouwde ploffende en schuddende XT, een fiets die het altijd deed, regelmatig een scheutje olie erin, 1 keer trappen en laagvliegend door het dorp, een heerlijke gooi en smijt fiets (had ik hem nog maar :? )

Maar goed, ik dwaal af.


grove fout, de MX is een tweetakt en de XT is een viertakt :arrow: compleet ander blok natuurlijk :!:

Ook in geel / zwarte uitvoering
Afbeelding

_________________
Weer een nieuwe start??
www.monoconnection.nl
www.bloggen.be/muzskorpion/


Laatst bijgewerkt door MuZZeR op di 30 jan, 2007 0:43 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2007 13:05 pm 
Het spaken van de wielen moet nog even wachten...
Mijn mooie stukje gereedschap om de gaatjes in de naaf te maken brak gisteravond af! :evil:

Maar ja, ik heb ook positief bericht! 8)
Heb er een mooi figuurtje bijgevonden! :D

Afbeelding
Afbeelding

Bij het figuurtje zitten helaas alleen Honda en Suzuki decals, dus daar moet ik nog even iets op verzinnen, maar het totaalplaatje is dus nu bekend.
Standaardje met springende motorcrosser op deze fiets! :twisted:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement