Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2007 1:40 am 
@Jogy: Alclad kun je gewoon in de brouwersshop bestellen! 8)

@Frank: Tsja, erg is hij wel, maar daar zit hem dan ook net de uitdaging in! :wink:

@Guy: Neem rustig de tijd, want ik heb tot augustus, maar zoals jij hem dat hebt geflikt...ik wacht lekker op jouw handleiding! :P

@Arie: Ik zal mijn best doen, maar soms is dat net niet genoeg...

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2007 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ah, life is soms zo simpel :-) Thanks, ga daar ff kijken.

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Laatst bijgewerkt door Jogy op ma 22 jan, 2007 14:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2007 15:40 pm 
Ik ben blij dat ik op dit moment 2 modellen heb om aan te werken.
momenteel moet ik er weer even helemaal inkomen en mijn draai vinden, dus dan is het lekker als je keus hebt. Het bouwen gaat echt langzaam, maar ik hou me gewoon voor ogen: liever langzaam en elke stap goed, dan snel en een slecht eindresultaat! 8)

Het blokje heb ik inmiddels gespoten en de cilinder alvast even een laag Alclad gegeven. Veel mooier dan het "originele" chroom vind ik zelf.

Afbeelding

Nu eerst een paar dagen laten uitharden en dan de volgende stap. Mocht ik tussentijds nog willen bouwen, dan pak ik gewoon de fiets van Gary! :D

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan, 2007 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Kijkaan.. Jummie.. Oogvitaminen..

't blokkie hoeft niet zo heel heftig te glimmen tenslotte.. Polished Alu zou volgens mij de beste kleur zijn..
't carter ziet er lekker strak uit.. 't wordt een juweeltje.. :)

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2007 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Arie Kabaalstra schreef:
't blokkie hoeft niet zo heel heftig te glimmen tenslotte.. Polished Alu zou volgens mij de beste kleur zijn..
't carter ziet er lekker strak uit.. 't wordt een juweeltje.. :)


Heeft de MX niet hetzelfde blok als de XT? zo ja dan zal de cilinder zwart moeten en alleen de buitenzijde van de koelribben polished alu, een chrome blok in een crosser?? neuh....

Ach die fijne vertrouwde ploffende en schuddende XT, een fiets die het altijd deed, regelmatig een scheutje olie erin, 1 keer trappen en laagvliegend door het dorp, een heerlijke gooi en smijt fiets (had ik hem nog maar :? )

Maar goed, ik dwaal af.

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 10:22 am 
Het blokje moet inderdaad zwart en de buitenzijde van de ribben alu.
Het carter krijgt nog een laagje (of meerdere) mat en dan is het begin een feit. Ondertussen maar vast aan het zoeken naar referentiemateriaal en al 2 belangrijke plaatje gevonden.

Afbeelding
Afbeelding

Als ik de poll zo bekijk dan heb ik al sterk de indruk dat deze het gaat worden! :lol:
Ik wil hem straks zo goed mogelijk bouwen en ik zal me helemaal een ongeluk gaan scratchen, dus wat ik hard nodig heb, is heel veel refentiemateriaal. Mochten jullie nog wat kunnen vinden of hebben, dan zou ik daar enorm blij mee zijn!

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 maart, 2005 10:11 am
Berichten: 536
Woonplaats: Laakdal, België
The Wasp schreef:
@Guy: Neem rustig de tijd, want ik heb tot augustus, maar zoals jij hem dat hebt geflikt...ik wacht lekker op jouw handleiding! :P


Die is er ondertussen, maar dat had je zelf ook wel gezien zeker :wink:

_________________
Afbeelding
*** www.sennake.be ***


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 12:45 pm 
Ik heb hem inderdaad al gezien Guy en daarvoor natuurlijk mijn (onze) hartelijke dank! :D Ben er heel blij mee en zal hem goed gebruiken. Het enige nadeel is, dat mijn velgjes zo slecht van kwaliteit zijn, dat ik echt de naad moet plamuren en schuren. Ik denk echter niet dat dat gaat lukken als de eerste serie erin zit en dus misschien een goede foto maken aleer te beginnen en de naaf en de velg goed behandelen en daarna gaan spaken. ik ga me hier natuurlijk nog even goed over beraden, want dan ben ik wel mijn stevigheid en vaste punt kwijt...
Gelukkig zijn mijn vader en broertje beiden fietsenmaker, dus ik heb al vaak gezien hoe een wiel werd gespaakt. Misschien na behandeling de eerste serie plaatsen, dan uitrichten, vastzetten en dan de rest...

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 19:50 pm
Berichten: 1358
Woonplaats: Zaandam
Ik heb nog wat foto's voor je gevonden, wel snel kijken want met 6 dagen is hij verkocht.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yamaha-1 ... 8934QQrdZ1

Het vreemde is dat deze een volledig alu kleur blok heeft.

_________________
Altijd lichte chaos is ook een vorm van structuur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 jan, 2007 11:25 am 
Allemaal bedankt voor de reacties! :D

Deze gaat het de komende tijd dus worden, zoals je n.a.v. de poll kunt zien. Hoop snel wat tijd te hebben om iets te kunnen doen. Vanaf maart dus sowieso, maar ik hoop voor die tijd nog wat uurtjes vrij te kunnen maken. :P
Bedankt voor de foto's en als er nog meer zijn, dan laat ze maar komen. ik zal ze hard nodig hebben. Ook ideeën voor een dio (garage, achtergrond, etc. etc.) zijn welkom! Ik wil er toch iets meer van maken dan alleen een kale motorfiets. Dus gooi de ideeën in de bus, dan kan ik er een superproject van maken! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement