Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 15:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 0:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ziet er al gelikt uit wel jammer dat het shovel blok niet lekker samen werkte met lompe frame :cry:

Maar geen mooie ape hanger erop Rob :wink:

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 okt, 2009 3:19 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Een echte US old scool

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 okt, 2009 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
@ Ronald, wat bedoel je met "geen mooie apehanger er op"?.

Een apehanger rijdt voor geen meter, is mijn ervaring tenminste. En daar te bij, er hoort volgens mij geen apehanger op een frisco schop. Dit stuurtje zat bij een boudoosje van een Fat-bob. Samen met een drag stuurtje. Ik twijfel nog of het 't drag stuurtje of het hoge stuur gaat worden.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2009 10:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 apr, 2008 7:57 am
Berichten: 831
Woonplaats: Almere
Mooi werk rob! Mooie aanpassingen allemaal en het zadel is ook top erop. Denk dat ik met Sinterklaas er ook maar weer eentje ga vragen, want 1 in de vitrine is een beetje weinig natuurlijk :wink:

Succes verder! ben benieuwd naar het schilderwerk straks


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2009 19:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Gek he? Ik ben met gemengde gevoelens aan het modelletje begonnen maar ik ben nu al weer aan een volgende aan het prakkiedenken.

Ik zie deze modelletjes een beetje als contour modellen en een opmaat naar een scratch 1/6 build. Ik ga in ieder geval, als dit modelletje klaar is, verder met de grote hardtail, daarna met de Indian en ik denk dat ik ondertussen een verzin-zamel-zemel sessie over het bouwen van een Frisco-style 1/6 start, waarbij ik het Hindian blok ga gebruiken. Wederom gered van de kliko :oops: .

't Enige wat ik eigendelijk stiekum nog niet heeft is een 1/6 smal gespaakt voorwiel met band maar dat kruist gegarandeerd wel ergens mijn pad. En dat is maar goed ook want ik moet daar nu nog niet aan beginnen. Dat moet nog rijpen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel een soort van verknocht ben aan 1/6 hoewel 1/8 meer kombinatie mogelijkheden heeft.

Ik bemerke opeens dat men ook automobiel motorblokken, en dan vooral de ouwe V8 motoren van Ford, in schaal 1/8 "plastic modelkit" verkoopt en dan wordt ik errug hebberig. Een longbone met V8 Fort motor 8).

't Is zo mooi in de modelbouwwereld :D . Dat is gewoon je eigen wereld en daar hebben ze van dat soort dingen. En zo. Dusssss. Reeds.

Bedankt voor de komlimenten, het gaat lekker de laatste weken.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2009 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Het leven van een modelbouwert gaat niet over rozen :shock: . Hoe een prozaies gedachtengoed ontspruit mijn ziel :roll: .
Loopt het met de Frisco Chop, welke de naam "Urban Dancer" heeft ontvangen, wel lekker vlot en hoef ik in principe slechts de tank en de voorvork af te werken, krijgen die rozen plots doornen.

Het tankje sneuvelde als eerste en daarna het voorvorkje (de tweede keer).


Ik zou het tankje, wat al reeds een mooi geel laagje had, een paar mistlaagjes blank geven en daarna met de decals spelen. Jawel, ik greep mis met de spuitbus blank en na het eerste mistlaagje vormde zich een oud tussen kunst en kitch laklaagje :twisted: . Stom, dikke bult.

Omdat het patroontje wel gaaf was heb ik 't heel licht opgeschuurd en er weer een mistlaagje overheen gespoten. Weer geschuurd en enz enz.
Dan wordt het toch steeds gladerder terwijl het kraquele patroon zichtbaar blijft.

Afbeelding Afbeelding
Een paar laagjes latert heb ik de plakkerts erop geplakt en ben daarna nog een aantal laagjes blank gaan spuiten, spiegelglad geschuurd met korrel 1000 en nog een paar mistlaagjes blank er over. Resultaat rechter foto. Best wel gaaf. En toch nog wel goed gekomen. Denk ik.

Verder wilde ik alle uitsteeksels van de voorvork onderpoten weghalen. Spatbordbevestigingen en zo. Het resultaat was niet mooi genoeg dus wat nu?
Omdat ik niet zo moeilijk ben heb ik uit een doos van meneer Tamiya een voorvork van een Honda geleend. Slechts een paar stukjes plastiek weggezaagd / ingekort en het kon passen :lol: .


Afbeelding Afbeelding
And it suites him well.


Over het algemeen ben ik nu best wel kontent met het uiterlijk. De steile balhoofdhoek, kroonplaten met een heel kleine voorloop en dikke usd poten erin.

Afbeelding Afbeelding
Het hogere stuurtje heb ik laten vervallen. Te breed en te hoog. Dit is een drag stuurje met hoge gebogen risers. Een en ander ziet er wel rap uit. Bijna speedway achtig. En dat vindt ik nou wel weer gaaf. Eigenlijk had ik liever een wat standaarder voorvorkje gehad, of nog lieverder een girder of zo. Maar dit is ook gaaf en nu heb ik nog weer een idee voor eventueel een volgend ding.


Afbeelding Afbeelding
Vaak vindt ik de bijgeleverde zadeltjes spuuuug maar deze keer ook :D . Het zadeltje van de Fat-Bob is een uitkomst gebleken. In eerste instantie ben je verguld met het uiterlijk en de passing. Alles zou best eens kunnen.
Maar dan heb ik een hele belangrijke ontdekking gedaan. Bij twijfel: zet je model eens een paar dagen voor, of heeeeel dicht bij de televisie.

Jomanda is er niks bij en je ziet al snel wat er nog niet helemaal klopt dus is het zadeltje toch nog rigoreus verbouwd, zodat het beter op het frame aansluit.

Ik ben nu bezig met verzinnen hoe verder. Zet ik die grote Honda frisbies aan het voorwiel of pas ik de voorvork aan voor wat betreft de remklauwen en de kleine remschijfjes. Mijn voorkeur gaat uit naar kleine remschijven. Of 1 (een) grote :idea: .

En doorntjes prikken. Dusssss. Reeds. Zo gezegd.

:|

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2009 20:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Je bent lekker bezig, Rob.
Ik zou lekker de kleine schijven houden en de voorvork aanpassen :wink: .

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2009 20:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Is reeds kebuurt en de vork hangt te drogen. Nog wat koeleurtjes dr op en wat touwtjes en zo. Dan is tie wel zo'n beetje af. Dit weekend. Denk ik.

Dan kan ik daarna wederom aan de 1/6 hardtail verdergaan.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2009 10:54 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen motorvrienden.

Het begint te kriebelen. Zat ik, pak 'm beet anderhalve maand geleden in een bouwdip met de lichtblauwe 1/6 bobber, heb ik met het bouwen van dit modelletje toch weer zin gekregen in het verder bouwen aan de grote.

Dit modelletje heb ik eigenlijk gebouwd als opmaat voor een scratch 1/6 soort van HD achtige frisco chop en ik ben niet ontevreden over het resultaat. Omdat ik vooral geinteresserd ben in de "looks" van een frisco, is dit beestje niet geheel perfekt afgewerkt. De vorm en het uiterlijk is voor mij het belangrijkste in deze. Vandaar.

Afbeelding Afbeelding
Slechts het luchtfilter moet er nog op maar dat kruis gaat 't niet worden denk ik. Daar ga ik nog wat anders voor verzinnen.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
De voorvork is van een Honda GP fiets, waarbij ik standaard remschijfjes en calipers heb gebruikt. Koplampje, kapje en stuur zijn van een Fat-Bob modelletje en passen er goed bij.


Afbeelding Afbeelding
Slank wendbaar en snel. Nu zoek ik eigenlijk nog 2 STP stickertjes om het olietankje te versieren. Dat wordt zoeken in de deacaldoos :roll: .

Nu verder met de Bobbert.


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2009 13:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Net modeltje Rob, zit er goed uit. Kleuren vind ik wat gewaagd maar de combinatie is niet verkeerd. Dit is een goede opmaat voor een volgend project ;) Succes met de Bobbert!

Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement