Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 sep, 2009 21:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Vriendelijk goedenavond modelprutserts!

Terug van weggeweest op vakantie in het buitenland (Friesland :lol: ). Man man wat 'n gaaf plekkie van Nederland is dat.

En als je daar dan toch bent, verken je de omgeving en bestaat de kans dat je in een dorpje, Oudega dit keer een bordje met daarop "Modelbouwwinkel" tegenkomt.

Schijt aan de tomtom en "maak een U bocht en sla links af" is de volgende opdracht.
Nils Ester. "Bestemming berijkt". Zet 'm in je favorieten wat 't is een aanradert :!: . Of kijk op www.nilsestermodelshop.nl.

Efin, om een kwijlverhaal enigszinds droog te houden heb ik aldaar een doosje gokker gekocht. En nog meer maar daarover een andere keer in een ander topic.

Afbeelding Afbeelding
De Gokkert.

En omdat ik het niet kan laten ben ik egenlijk subiet bij aankomst in de veeeeels te luukse hut, met behulp van een op straat gevonden rolletje plakband, het grove plaatje gaan uitproberen.


Afbeelding
Van den anderen kant.


Nu wil het geval dat ik al een soort van plannetje had voor zo'n doos. Zoals je ziet wil ik er een Frisco-style gooi en smijtfiets van maken. Maar dan wel met een Shovel blok en een open belt-drive 8) 8) 8) . Laat ik die spulletjes nou thuis hebben liggen. En ik zou deze keer ook niksniet modellen, dus ook niks (echnie) aan gereedschap meegenomen.

Dus dan maar vakantievieren.

Afbeelding Afbeelding
Puzzelboekie en met de hond wandelen.


Afbeelding Afbeelding
Vreemd soort (modelbouw) motorfiets in Sneek gezien en met de hond wandelen. Overigens is mijn vrouw ook mee geweest met vakantien, hondwandelen en diverse andere vakantie bezigheden waar ik jelui niet mee zal vervelen.

Afbeelding Afbeelding
Thuis gekomen ben ik eigenlijk vrijwel direkt de plannetjes, welke ik tijdens mijn vakantie-overpijnzingen uitgebroed had, uitgevoerd.

Balhoofdhoek rigoreus stijler gemaakt en het Shovel blok gepast. Yes. Dat gaat wat worden.


Denk ik. Dusssssss. Reeds.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Laatst bijgewerkt door rob floor op vr 23 okt, 2009 10:56 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 sep, 2009 21:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Het model ziet er nu al beter uit dan dat blauwe gedrocht wat je tegen kwam in Friesland :lol:

Succes met de veranderingen en het blokje is al een hele verbetering.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 25 sep, 2009 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hee Ronald.

Uiteraard, zou ik bijna zeggen, komt er geen EVO of wat voor ander blok in. Old stile is old stile en daarmee basta.

Of 't allemaal past :?: :?: .


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 7:25 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
Joepie, Rob komt me vergezellen met een zaag chopper.
Ik ben benieuwt wat jij ervan gaat maken.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 10:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Moge denman.

Ik kon het niet laten :D . Heel stiekum wilde ik ook zo'n ding gaan verherbouwen. Ik ben met de hardtail op zo,n vreemd punt gekomen dat het niet helemaal wil vlotten. Dus dan maar een tussendoortje. En daar te bij, ik heb nog een soort van halve 1/12 H-D staan die ik gekocht heb om de ombouw naar hardtail te oefenen, voordat ik de zaag in de 1/6 gezet heb. Daar heeft ik dan nog een Shovel-head blok en andere nuttige soort van old-skool achtige spullen van over gehouden en zo.

Maar nu over de gokkert.
Het frame, de voorvork en de blok-bak kombinatie worden verandert. de rest doe ik oob. Denk ik. Reeds.
De kwaliteit is redelijk. veel sink-marks op het belachelijk lompe frame maar de spaakwielen zien er wel weer gelikt uit.

Waarom de gokkert? Vanwegens dat idioot kleine tankje in Frisco style wat er bij zit als tweede :?: optie. De tijd dat ik streched (lange) chops mooi vond is denk ik over. Die gave kleine kale gooi en smijt fietsjes met liefst een Knuckel- of Panhead hebben mijn voorkeur. Maar een schep is ook ok.

't Is een gok en het wordt een gokkert.

Seeyou.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 feb, 2008 11:03 am
Berichten: 269
He, in die winkel ben ik ook geweest!! Ik was in de vakntie namelijk ook in friesland.

Veel suc6 met het modelletje en het begin ziet er al goed uit.


Groet'n, koen

_________________
If Nismo stands for Nissan Motorsports, does that mean Homo stands for Honda Motorsport?
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2009 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Ik ben wederom benieuwd naar een project van je. Er komt altijd wel iets moois en speciaals uit. Verras me/ons maar weer.

Zitten er in deze kitjes trouwens ook 2 benzinetankjes. Ben nog op zoek naar een 1/9 tank voor mijn triumph project. (staat nog niet op het forum). Moet iets langs zijn... Een ander idee is ook welkom hoor.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2009 10:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Mogge Frank.

Voorlopig vin ik 't een "gemengde gevoelens" doos.

Wat een afschuwelijk lelijk dik frame. Ik gaat in ieder geval proberen het blok er nog enigsinds in uit te laten komen. Door de dikte van de framepijp en de niet standaard vorm en afmetingen lijkt het wel of er een heel klein blokkie in zit. De afmetingen tussen de blokjes inderling klopt wel maar het doos blokje is vele malen lomper gegoten en oogt groter. Toewijfel :evil: .

In dit doosje zit een lange tank die ik niet gebruik. Is wel 1/12 en jij zoekt 1/9 dussssss.

Wat voor Triumph wordt het of zie ik het topic over het hoofd?

Nog een beetje duf. 1/9 schaal heb ik nog wel wat klassieke tankjes liggen. Uit mijn hoofd, BSA, Triumph, Velocette, BMW, Yamaha, Kawasaki en so.

Bij belangstelling moet ik even graven in hoofd en ergens in huis en dan foto ik 't nog. Laat maar weten.


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 sep, 2009 12:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Zie ze inderdaad wel vaker langskomen, en zijn leuke modellen. Maar zoals revell ze afleverd is wel jammer. Een beetje aan de grove kant. wel leuk dat je er verschillende dingen mee kan doen. Handig voor andere modellen natuurlijk...

en ik heb inderdaad nog geen topic. Bouw er als ik tijd heb in alle stilte hier een beetje eraan. Zal wel een topic openen binnenkort om te laten zien wat ik tot nu toe heb. Maar hieronder een link met de motor waar ik de inspiratie vandaan heb.

http://www.garagecompany.com/bikes/cust ... index.html

maar wil er dan nog een mooie lange tank bij maken, niet perse zoals deze is hoor. Misschien met iets meer rondingen erin. Zit eraan te denken om een 1/6 softail tank te gebruiken. Die iets smaller maken oid. Maar heb nog niet gekekenof dat wel haalbaar is.

Verder nog een mooie pijp eraan natuurlijk. Een springer voorvork van een HD en de orginele banden van de legertriumph die eraan is gegaan voor dit project. Alleen ga ik die denk ik behoorlijk afschuren, omdat het nu nog terreinbanden zijn. En dan nog op zoek naar spullen om 1 of 2 trappers te maken (kickstart) want die ben ik denk ik kwijt.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 okt, 2009 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hela de pela, een opdaat van de Frisco choppert.


Het oorspronkelijke idee om er een shovel blokje in te zetten heb ik laten varen. De schaal klopt wel maar het shovel-blokje valt in het niet bij het enigsinds lompe frame.

Afbeelding Afbeelding
Overigens heb ik wel een standaard Fatbob voorvorkje gebruikt. Hier nog met een drag-stuurtje. De orginele voorvork van de kit heb ik vern..kt. Geeft niks, ik vond 't toch te lomp. De naaf in het voorwiel aan beide kanten zo plat mogelijk gemaakt zodat de remschijfjes er nog tussen geperst kunnen worden. En een stabilisatie tussen de vorkpoten.

Een en ander ging niet lekker passen en uitzien dus heb ik het orginele blok er in gezet.

Afbeelding Afbeelding
Kijk, dat is toch wel beter en het sluit ook beter op elkaar aan. Nu met een hoog stuur. En zo hoort het. Denk ik.


Afbeelding Afbeelding
Dus eigenlijk standaard met een kleinere balhoofdshoek en een kort smal voorvorkje. Oh ja, het zadel van dezelfde Fat-boy.


Afbeelding Afbeelding
On front zo smal mogelijk maar met een vette kont.

Nu dan afwerken en klaar is ikke.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement