Hoi,
de Zündapp even een wash gegeven, die moet nu eerst een paar dagen drogen.
Dus ik ben begonnen met de
BMW.
Dit keer met een wat rustigere aanpak.
Eerst eens de sprue ( is er maar een, dus je vind de onderdelen sneller
):
Die bouwers welke niet veel met PE werken missen al het leuke werk
, hier het PE voor een motor met berijder:
Als kleine tip, het PE ligt op een marmeren plank, dit id is uitsteken materiaal om PE op te snijden, ik moet alleen nog een lichtere kopen. De donkere is perfect voor het goudkleurige PE.
En nog leuker zijn de handleidingen bij PE, een van de belangrijkste criteria om bij Eduard, Abel etc te werken is dat men sadist is:
Dit is 1
Dit is 2
Dit is 3 ( alles voor een motor):
En nu de bouw, bij de BMW in kleinere stappen:
Wiel voor, het origineel:
Al aan geknipt om het binnenste te verwijderen:
Waarbij alle spaken ( heet zo of niet) eraf moeten ook op de rem, duurt per wiel een klein half uurtje.
Schoon en rond maken:
Met PE binnenkant, die nooit echt recht lukt bij mij
De Vork en nog wat PE:
Achterwiel:
VOOR:
De zaag eri,n wegens PE :
En met PE spaken:
Waarbij je nog boven resten van plastiek ziet, maar omdat op deze kant een tas komt , doe ik niet alles weghalen, moet ook leuk blijven
Ook mooi te zien , hoe klein het is, hier nog eentje:
Ik zoek nog altijd Decals voor de motoren, dus als iemand nog wat over heeft, of te koop staan, graag...
Gr
\Helge