Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 nov, 2008 8:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
FoxbaT schreef:
Ziet er mooi gedetailleerd uit, zeker in deze schaal :!: Ik heb wel een kleine opmerking; de rem en koppelingshendels zitten aan de verkeerde kant van het stuur, is een beetje rottig bedienen zo... :wink:
Verder ben ik erg benieuwd naar de weathering van je model.

Groeten,

Karel


Ik schaam me diep :oops: :oops: :oops: :oops:

God wat een fout, bedankt ik heb het meteen gewijzigd, dat krijg je als je
gewoon alleen op de blaadjes kijkt en niet nadenkt... bijna alles op de PE tekening was met het stuur naar links getekend , alleen dit niet dat was met een klein stukje stuur op de tekening, maar als ik de hersen aan gezet had zo ik het gezien moeten hebben.

dus staan nu goed.
Nog eens bedankt, ik wordt echt oud en seniel

Gr
Helge :oops:

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 nov, 2008 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Godenavond Helge. Ziet er goed uit en ik heb er bewondering voor dat je op deze schaal zo secuur kunt werken. Ik heb twee opmerkingen.

1- Het teveel aan lijm op de koplamp zie je, als je het slim aanpakt, na het wetheren niks meer van. Je zou het zelfs kunnen gebruiken als schadeplek of modderplak.

2- De BMW zal best wel beter gaan. Je zult zien dat de twee ongelofelijk opelkaar lijken :shock: . Veel van de onderdelen waren dan ook 1/1 onderling uit te wisselen en dat was dan weer wel heel slim van onze oosterburen. Niet dat dat veel geholpen heeft overigens maar toch.

Dan waren de Amerinezen en de Engelsen net iets minder bij de pinken met de verschillende oorlogsmodellen waarme ze wel errug succesvol zijn geweest en nog zijn. Een Liberator of een Triumph 3HW zie je in het wild vaker dan een Zundapp of BMW.

En bij de weg, 1/9 en 1/6 heeft ook zo z'n uitdagingen. Vaak wordt ik verpletterd door de detaillering en moet me dan ook regelmatig inhouden.

Ik volg met bewondering :D .

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 nov, 2008 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
rob floor schreef:

1- Het teveel aan lijm op de koplamp zie je, als je het slim aanpakt, na het wetheren niks meer van. Je zou het zelfs kunnen gebruiken als schadeplek of modderplak.

2- De BMW zal best wel beter gaan. Je zult zien dat de twee ongelofelijk opelkaar lijken :shock: . Veel van de onderdelen waren dan ook 1/1 onderling uit te wisselen en dat was dan weer wel heel slim van onze oosterburen. Niet dat dat veel geholpen heeft overigens maar toch.

Dan waren de Amerinezen en de Engelsen net iets minder bij de pinken met de verschillende oorlogsmodellen waarme ze wel errug succesvol zijn geweest en nog zijn. Een Liberator of een Triumph 3HW zie je in het wild vaker dan een Zundapp of BMW.

Rob



Bedankt voor de complimenten.

Dat de BMW en de Zündapp heel veel op elkaar lijken , dat gevoel had ik ook al.
Ik zou niet zeggen dat het doen niet geholpen heeft, wij ( bij deze out ik me ook hier, ik ben Duitser) zijn toch tweede geworden , of niet :twisted:

Nu dat ik eindelijk een keer in dit gedeelte van het forum kom, en ik was er voor de bouw echt nog nooit hier, omdat ik niet zo veel heb met motoren, moet ik zeggen pet af voor dat wat jullie bouwen.
ik ben verbijsterd hoe goed jullie de verschillende materialenkleuren ( Aluminium , Stahl, Kunststof , remschijven etc) perfect namaken. Echt ongelofelijk , net echt. En omdat alles niet achter stof etc verdwijnt moeten jullie 100% nauwkeurig werken.
Echt super, tot nu doe dacht ik alles op twee wielen zijn criminelen :twisted: , maar ik moet mijn menig toch herzien. Ok normaal zijn jullie ook niet, maar wie is dat wel in deze hobby...

Nog eens bedankt en als je tips hebt ( zie je ander topic) graag, vooral over wat welke kleur moet hebben en hoe je die kleur krijgt ( Motorblok, spaken etc)
Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 05 nov, 2008 10:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ach Helge, zo heb ik altijd gedacht dat militairmodel bouwers vreemd volk is. En dat is ook wel zo, maar niet vreemder dan anderen. Zo kom ik soms hier op 't forum automodelletjes tegen, waarvan ik in het echt zou zeggen "witte-petjes blikkie". 1/1 doen die me niks maar de modellen vindt ik prachtig.
En zo heeft elke gek z'n gebrek zal ik maar zeggen.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 nov, 2008 0:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
En het gaat verder,

inmiddels met het verven begonnen.
Ik heb , omdat mijn Tamiya primer op was, die van de action moeten gebruiken, wat niet zo een succes was .
Nu met de fotos zijn mij een paar dingen opgevallen die ik nog moet verbeteren, vooral rond de tank:
Hier goed te zien dat een stuk van de primer eraf was gegaan en ondanks dat ik 24 uur gewacht heb zijn er een paar dingen fout gegaan.
Dus even laten uitharden en dan lichtjes schuren.
Het model is alleen geverfd , verweren moet nog komen, daarom glimt het nog heel erg.
Ok hier de fotos:
Afbeelding

Hier aan de chassis, was mij nog niet eens opgevallen dat er een klein gaatje was, dit moet zeker of gevuld of gecamoufleerd worden.


Afbeelding
Kentekenplaat is met opzet scheef, heb ik eens ergens op een foto gezien.

Afbeelding

de spaken nog even morgen iets bijverven zo dat het rond wordt, had ik al gezegd dat het een rotschaal voor motoren is 1/35??

Afbeelding

Afbeelding

Lijmresten niet helemaal weg kunnen halen, ik denk dat ik wat modder op maak.

Afbeelding


Hier ook weer een plek bij de tank, is me zo ook al lang niet meer gebeurt, even kijken waar dit van komt?! :oops:

Ik moet nog goed uitzoeken hoe en waar ik de chips moet maken bij een motor en waar olieplekjes , tips iemand???

Maar ja, zoals jullie zien gaat het soms niet helemaal zoals je wil, ben ik blij dat ik besloten heb eerst een helemaal af te maken en dan de andere, ik ga het bij de BMW toch iets anders aanpakken. * De BMW vindt ik persoonlijk ook mooier)

Gr
Helge

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 nov, 2008 6:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Voor olieplekjes en dergelijke kan je eens op mijn Zundapp KS750 topic kijken, mischien heb je er wat aan...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 nov, 2008 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

had ik ook gister avond gevonden, heel erg mooi trouwens en een wat prettigere schaal voor motoren....

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 nov, 2008 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

ik heb een vraag:
De decals bij deze kit vallen uitelkaar (ouderdom) , heeft iemand toevallig nog decals van deze motors of een Kettenrad?

Of weet iemand waar ik deze kan bestellen...

Gr
Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 sep, 2006 22:28 pm
Berichten: 1828
Woonplaats: Sittard
Hoi,

de Zündapp even een wash gegeven, die moet nu eerst een paar dagen drogen.

Dus ik ben begonnen met de BMW.
Dit keer met een wat rustigere aanpak.

Eerst eens de sprue ( is er maar een, dus je vind de onderdelen sneller :wink: ):
Afbeelding

Die bouwers welke niet veel met PE werken missen al het leuke werk :twisted: , hier het PE voor een motor met berijder:
Afbeelding

Als kleine tip, het PE ligt op een marmeren plank, dit id is uitsteken materiaal om PE op te snijden, ik moet alleen nog een lichtere kopen. De donkere is perfect voor het goudkleurige PE.

En nog leuker zijn de handleidingen bij PE, een van de belangrijkste criteria om bij Eduard, Abel etc te werken is dat men sadist is: :P
Dit is 1
Afbeelding

Dit is 2
Afbeelding

Dit is 3 ( alles voor een motor):
Afbeelding

En nu de bouw, bij de BMW in kleinere stappen:
Wiel voor, het origineel:

Afbeelding

Al aan geknipt om het binnenste te verwijderen:
Afbeelding

Waarbij alle spaken ( heet zo of niet) eraf moeten ook op de rem, duurt per wiel een klein half uurtje.

Schoon en rond maken:


Afbeelding


Met PE binnenkant, die nooit echt recht lukt bij mij :oops:

Afbeelding

De Vork en nog wat PE:
Afbeelding

Achterwiel:

VOOR:
Afbeelding

De zaag eri,n wegens PE :


Afbeelding

En met PE spaken:
Afbeelding

Waarbij je nog boven resten van plastiek ziet, maar omdat op deze kant een tas komt , doe ik niet alles weghalen, moet ook leuk blijven

Ook mooi te zien , hoe klein het is, hier nog eentje:

Afbeelding

Ik zoek nog altijd Decals voor de motoren, dus als iemand nog wat over heeft, of te koop staan, graag...

Gr
\Helge

_________________
"Klotzen, nicht Kleckern!"
Hans Guderian


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 22:23 pm 
Dit is leuk om te volgen Helge! :D
Zo'n klein dingetje met een vrachtwagenlading aan PE...hééél apart! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement