Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 9:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen modelbrouwers.

Omdat ik hopeloos vast zit met de FLH1200 en op ooghoogte de doos van de Honda Racer staat, ga ik alvast een beetje beginnen met de Honda.
Of er veel updates uitkomen weet ik niet.
In de eeste plaats wil ik Ann niet in de weg zitten en in de tweede plaats weet ik niet of dit de oplossing van mijn probleem is. Ik gaat m'n best doen er iets moois van te maken.

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Rob, nadat ik je vorige projecten gezien heb ben ik ervan overtuigd dat dit ook weer een juweeltje gaat worden :wink:
Ik ben benieuwd....

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 18:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 aug, 2008 10:24 am
Berichten: 174
Woonplaats: midden west vlaanderen
Hallo Rob;
Mij zit je niet in de weg hoor.
We kunnen maar bijleren he.
Laat maar komen.

Groetjes

Ann

_________________
Groetjes;

Ann

http://www.ourpastimes.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Gaatie dan.
BerichtGeplaatst: za 25 okt, 2008 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ok, ik kan 't toch niet laten dus daar gaat ik.

Doos open en boekie d'rbij. Plaatje 1: de voorvork. Geen zin in. Plaatje 2: voorspatbord en remding. Geen zin in. Plaatje 3: motorblok :shock: :D :lol: :roll: .

Echwel zin in.

Dus daar gaat je dan. Plak je E1 en E2 op mekaar, begint 't al goed.

Afbeelding Afbeelding
Als ik errugus een hekel aan heb dan is het een naad in koeribben op plekken waar ze niet horen te zitten. Maar eens rap een ijzerzaagblaadje(sla) tussen de koeribben doorgehaald :shock: . Wel op z,n egeltjes want het is niet de bedoeling alle koelribben weer op te stapelen.

Afbeelding Afbeelding
Als dat met moed, beleid en trouw is gebeurd dan ziet het er ongeveer plusminus uit alsop de linker foto. Daarna met dubbel en driedubbel gevouwen schuurpapier na-bewerken.

Tijdens het schuren even opletten of je de overgang nog kunt zien (chroomig) en net zo lang doorgaan tot je die niet meer ziet. Of misschien nog een beetje want de koelribben zijn niet zo dik als ze lijken :!: .

Afbeelding Afbeelding
Als je goed kijkt, was ik al bijna te ver :shock: , maar van opzij ziet je dat niet. En dat voor een middagje klutselen.

Nou weet ik ook dat hij eigenwijs is. Dus wordt er tussen de koelribben driftig gezwart wat dat vindt ome Rob mooier.

Afbeelding Afbeelding
't Zal vast wel niet horen maar als ik meneer Honda geweest zou zijn geweest dan zou ik dat wel gedaan hebben. Vanwaar akte. Uiteraard worden de randjes dan weer wel ziverachtig. Dat dan weer wel.

Maar dat zien we morgen dan wel weer. Voor nu, prettige avond en volg je gevoel.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 okt, 2008 8:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 aug, 2008 10:24 am
Berichten: 174
Woonplaats: midden west vlaanderen
Mooi Rob.
Zelf ben ik niet zo gek van dat zwart,maar elk zijn goesting he.
We volgen je aandachtig :lol:

Groetjes

Ann

_________________
Groetjes;

Ann

http://www.ourpastimes.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Dus toch
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 18:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ja, dus toch niet schoon :!: :roll: :oops: .

Terwijl ik met 't motorblok bezig was kwam ik bij zo'n bekend plaatje. Zo van: plof, deze onderdelen maken een kompleet motorblok.

Ohjaa? :shock: .

Ok dan. Gaan met die banaan en voor je 't weet heb je een kompleet carter met aangegoten koppeling en versnellingsbak. :D

Kanonne, wat glimt dat 8) . En wat erger is zijn de gietnaden tussen de carterhelften op plekken waar ze niet horen of, ik het in ieder geval niet mooi vindt. En dan wordt de glimglim niet mooi meer :wink: .

Jammer dan. Naden bijgewerkt, in de primer gezet en daarna een paar laagjes alumim.... spuitbus.

Afbeelding Afbeelding
Na drogen de cijlinderrij eropgezet en verder alles wat er op moes en toen von ik 'm toch te maagdelijk :oops: .

Een, achteraf, iets te dikke wash werd het al wat beter en na dikker aanstippen van boutjes, moeren, nippeltjes en ribbels misschien iets te veel.

Afbeelding Afbeelding
Maagdelijk is tie zekers niet meer. In mijn ogen Ziet het er uit als een goed onderhouden motorblok op leeftijd. Met een beetje 't weer in 't chroom.

Afbeelding.
En dat zwart tussen de koeribben op de cijlinderrij maat 't voor mij wat echterder.

Volgend plaatje in het bouwboek heb ik ook geen zin in dus 't zal wel het frame worden vrees ik.

Eet smakeldelijk en tot de volgende keer.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 19:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Nee, nee, nee, die wash is helemaal niet te zwaar... :wink: , ik vindt hem echt perfect zo.
Als ik dit zo zie dan krijg ik ook echt weer zin om verder te gaan met m`n project, zeer inspirerend weer...

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 19:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 08 aug, 2008 10:24 am
Berichten: 174
Woonplaats: midden west vlaanderen
Het is anders maar zekers niet mis.

Hij zal waarschijnlijk een paar km meer gereden hebben. :lol:

Rob; ik denk niet dat je veel zal zien van de ribben in het blok,ze zitten bijna volledig achter de kuip.Wat denk jij ervan?

We volgen he. :wink:

Groetjes

Ann

_________________
Groetjes;

Ann

http://www.ourpastimes.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Anders
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 20:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
'Avond Foxbat en Ann.

'k Heb in ieder geval nog fans :lol: .

Ik zou willen dat m'n werkgever m'n gepruts op 't werk net zo mooi vindt als Gij hier. Terwijl ik gisteravond bezig was viel 't me pas op het laatst op dat 't wel viezig geworden was. En ik had nog wel zo'n zin in mooi schoon bouwen.

Bij daglich valt t allemaal wel mee. En als het niet gehelemaal netjes ende in ordens is, dan zit er in elk geval nog een kuip voor.

Dat ik de cijlinderkoelribben zwart gemaakt heb, terwijl je daar laters misschien niks meer van ziet, komt louter en alleen vanwegens het feit dat ik weet dat ze d'r zitten en ik zwart mooier vin.
Koelt ook beter meneer Honda :!:.

Goed, motorblok naar het zin. Next :!: .
Plaatje 1 en 2 waren al afgevallen en zijn dat nog steeds, 3 en 4 en 5 zijn van 't motorblok, dusssss.
Plaatje 6: wielen :?: . Nee, rotklus, altijd al geweest.
Plaatje 7: carburateurs :?: . Te veel gepriegel voor vandaag.
Plaatje 8: Bobiene , achter schokbrekers en oliekoelert :?: . Dat is allemaal rommel wat op 't frame gepunnikt moet worden dus........
Plaatje 9: Frame :?: .

YES :!: :shock: 8) :D :?: :wink: Jottum, daar heeft ik wel zin in vandaag. Dus gaat ik daar morgen aan beginnen. Als therapie dan. Dus. Reeds. Op m'n gemakkie. Wel. En niet verkeerd cutten want er moet heeeel wat van 't frame vanaf gecut worden. Volgens het boekje dan.

Tot ziens.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 okt, 2008 21:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6306
Woonplaats: Blauwhuis
De wash op het blok is zeker niet te zwaar, juist zeer realistisch.
Ik ben blij dat het wat drukker aan het worden is hier bij de motoren.

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement