Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 8:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2008 20:13 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Sorry jou berichtje even gemist.

Ben blij dat je nu weer in een rustig vaarwater komt te zitten, en dat je straks al is het op een therapeutische basis kan gaan bouwen.

Laat ik wel een opmerking plaatsen, en dat is dat je moet gaan en blijven zorgen dat je geen druk gaat voelen met de modellen die je bouwt. Het hoeft niet af. En het maakt ook niet uit hoe. Gewoon lekker bezig zijn met dat wat je leuk vind. Meer niet.

Wel ben ik straks blij als ik weer wat pica's kan zien van deze mooie bolide. En dat zonder druk verder he. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 sep, 2008 11:17 am 
Dank je Rik! :wink:

Eindelijk heb ik mijn camera terug! 8)
Ik hoop snel tijd te vinden om verder te gaan met deze kit. Over anderhalve week heb ik in ieder geval nog één weekje vakantie en dan ga ik op zeker een paar dagen vol aan het knutselen. Dus de updates zullen niet lang meer op zich laten wachten!
Verder heb ik besloten om de rest van mijn nevenactiviteiten stop te zetten met de volgende redenen:
Darten: Kost me toch bakken met geld waar ik niets voor terug zie...
Pokeren op het internet: is gratis, maar er vallen te vaak kaarten die in real-life maar zelden vallen...irritant, irritant, irritant!
Dus ik ga me alleen nog maar concentreren op modelbouwen buiten Wendy en mijn werk om. Ik heb nog een hele stapel kitjes en genoeg materiaal tot 2011, dus wat let me! 8)
Misschien deze week of volgende week nog een kleinigheidje, maar week 40 sowieso het vervolg op deze prachtige machine!

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep, 2008 0:50 am 
Wat zeg ik???
Genoeg tot 2011???
Ik ben inmiddels door een spotaankoop op marktplaats en een mazzeltje bij de lokale modelbouwwinkel al weer 7 kitjes rijker... :roll:
2012 dus! :lol: En nu kappen met kopen, want ik wordt geen 150...waarschijnlijk...ach, kan ik toch niet. Als ik weer ergens tegenaan loop, vind ik toch wel weer een excuus! 8)

Vandaag eindelijk weer wat gebouwd. Mijn zolderkamer functioneert prima, er komt geleidelijk weer een heel klein beetje rust en vanavond met een kitje onder de arm samen met Wendy bij haar thuis geweest. Zij schilderen (een schilderij en niet mijn kitje!!!) en ik knutselprutselen. Heerlijk! Vanaf nu zal er weer wat schot in komen en laat die BCC ook maar komen. Mijn hobbymes is geslepen! :twisted:

Wat ik wel laat varen (en dat lukt me ook, weet ik nu...leg ik nog wel eens uit) is mijn drang naar perfectie. Daar zijn al heel wat kitjes aan overleden en het was gewoonweg niet leuk meer...dus gewoon lekker aan de HOBBY!

Eerst nog maar even wat herstelwerkzaamheden verricht:

Afbeelding

Een pokkewerkje, dus dat doen we dan ook maar gewoon even in etappes.

Toen ik hier genoeg van had heb ik de kuip verder gespoten en het afplaktape verwijderd.

Afbeelding

De binnenkant moet straks matzwart, maar daar heb ik een mooie oplossing voor gevonden. Die update volgt t.z.t. vanzelf.

Een paar decals er op en een paar flinke kwasten vol microsol en het ziet er al meteen heel anders uit!

Afbeelding

Wendy had even een "break" tijdens al het gekwast...

Ook het onderste deel van de kuip gespoten en het geheel gefit. Past perfect!

Afbeelding

Ik heb er nog een paar flinke kwasten met sol op gesmeerd en toen was het weer tijd om naar mijn zolderkamer te verkassen...
Morgen ben ik daar weer, dus daar volgt nog een update van als ik morgen weer thuis kom. Ik heb wel 2 kleine decals vern**kt, maar daar vind ik wel een oplossing voor. Foutje? Jammer! Maar het blijft HOBBY!!! Ik moet het mezelf wel in blijven prenten, maar het lukt me eindelijk een beetje en ooit kom ik van die fobie af! 8) :lol:

Deze kit blijft in Zelhem op de werktafel bij Wendy, dus er zal met regelmaat aan geprutselt worden. Op mijn zolderkamer kijken me al een aantal dozen aan...Woensdag weten we wat de BCC gaat doen, dus dat eerst maar even afwachten lijkt me het verstandigst. Dan kan ik het BCC project in alle rust op mijn zoldertje gaan bouwen!

Heel misschien nog wel eerst even raps de Stratos afbouwen, anders komt die weer in de ijskast terecht en daar...heb ik toch liever biertjes liggen dan bouwdoosjes! :wink:

Wilko
(Back in business!!!)


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 25 sep, 2008 1:22 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Heel tof om te lezen dat jullie weer lekker samen aan het schilderen en knutselen zijn. En ach wat is perfectie. En goed model met wat foutjes die niemand ziet behalve jij zelf. 8) Zoals je zelf al aangeeft is perfectie in de hobby niet nodig. Het gaat immers om de tijd die je ergens in steekt. En die tijd daar gaat nu juist om. Die moet toch lekker ontspanning zijn? Dat wij streven naar perfectie is voor een aantal mensen toch wel een nadeel van een forum. We gaan de lat steeds hoger leggen. Mede door het zien van resultaten van een ander. En dan vinden wij dat wij daar in mee moeten. En zien dan onze fouten voor onszelf extra uitvergroot. Terwijl dit voor een ander helemaal niet zo is. Tenminste zo ervaar ik dit wel eens. Ook ik kan het soms niet los laten en heb er dan ook wel moeite mee om niet tot het uiterste te gaan qua detail aanbrengen. Dit geeft nu eenmaal wel eens hoofdpijn en wakkere nachten. Puur doordat ik dan blijf piekeren over hoe het nu beter of mooier kan. Zie mijn KD en de Nimitz. De Nimitz is zo klein dan moet ik sommige details weglaten maar wil dat eigenlijk niet. En zo lig ik weer wakker. Maar bij de kareldoorman wil ik dan weer vanwege de schaalgrote extra detail aanbrengen, maar ook dat zit dan technisch weer tegen een einde met mijn handgereedschap. En ook daar wil ik dan weer tot het uiterste gaan. Zo ben ik nu met de schoorsteenroosters bezig. (heb al wel een oplossing gevonden gelukkig)

Verder vind ik jou model toch zeker strak afgewerkt en mijn complimenten daarvoor. Ben er dan ook zeer benieuwd naar hoe dat hij er straks weer bij staat. Lekker afbouwen, dan komt het resultaat vanzelf.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 16:38 pm 
Thanx, Rik! :wink:

Hoever moeten we gaan, dat blijft steeds de vraag bij alles wat we doen...
Ook nu weer...het kuipje ziet er zeker niet strak uit na een droogtijd van een paar dagen. Door de ronding van de kuip zijn er toch weer wat vouwtjes in de decal gekomen en nu??? Laten zitten? Verbeteren? Perfect krijg je het niet meer, maar ik kan het zeker niet zo laten. Ik zou me er eeuwig aan storen... :(

Afbeelding

Ik kon het niet laten en heb er een superfijn schuurpapiertje overheen gehaald. De vouwtjes zijn grotendeels glad nu, maar nu kan ik dus aan het bijwerken gaan beginnen...

Afbeelding

Helaas meer werk, maar voor mijn gevoel toch noodzakelijk en dat is waar het om gaat! Ook de stappen van het bijwerken zal ik jullie natuurlijk t.z.t. laten zien.

Het zitje met tank is grotendeels geschuurd en ik heb alvast de twee helften aan elkaar gezet met flink veel secondenlijm. Eerst maar even lekker laten drogen en dan weer aan de slag met schuurpapier.

Afbeelding

Ik ben bang dat dit een heel langdurig project gaat worden op deze manier, maar.......................................................we gaan gewoon op ons dooie akkertje verder en dan komt er ooit vanzelf een eind aan. Een beetje geduld zal bij dit project wel noodzakelijk zijn. 8) Het is en blijft een...........HOBBY!!! :D

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 16:49 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 okt, 2005 10:35 am
Berichten: 6312
Woonplaats: Blauwhuis
Wilko, soms moet je jezelf erbij neerleggen dat het niet perfect is.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar het gaat ( zie mijn NS500 ).

Verder ben je zeer goed bezig en ben ik blij te horen dat het met jou en wendy goed gaat :wink: .

denman


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 17:13 pm 
Thanx, Dennis...ik weet het. :wink:

Wat dat betreft gaat het op het moment ook beter met mij. De vouwen vond ik echt te lelijk en na het bijwerken zal het nog steeds niet perfect zijn, maar ik weet dat ik me daar bij neer zal kunnen leggen. Altijd beter, zal ik maar zeggen. Het moet ook weer niet TE makkelijk worden! :wink:
Het enige waar ik nog vrede mee zal moeten krijgen is het feit dat ik geen kitje in een paar weken in elkaar kan knallen. Ik zie altijd wel weer iets wat verbeterd of anders moet worden. Ik denk dat mijn kitjes als ik weer helemaal lekker in mijn vel zit toch een gemiddelde bouwijd van een half jaar of meer in beslag zullen nemen. En waarschijnlijk zal het dan ook beter voor me zijn om meerdere kitjes tegelijkertijd onderhanden te nemen om wel de afwisseling te houden die voor mij nodig is om het "hobby-gevoel" veilig te stellen...en daarmee zal de eindstreep voor een kit nog verder komen te liggen. Maar ik weet dat ik ook daar vrede mee kan hebben omdat het mij om het bouwen gaat en niet om het afleveren van gefinishte kitjes. Of het dan voor jullie nog leuk zal zijn weet ik niet...ik denk het wel, want een gefinishte kit is einde oefening en raakt vaak in de vergetelheid en zolang een kitje op de werktafel ligt blijft iedere vordering leuk om even te bekijken. :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 okt, 2008 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Wilko,

Dat is lang geleden, ik ben blij dat ik je weer zie bouwen. Bouwen is toch een soort van therapie omdat je alle emoties tegenkomt. Van opgetogen blij tot enorm boos over alles wat fout gaat. Toch zie ik je volhouden en dat is het belangrijkste! Niet de handhoek in de ring gooeien is een betere spirit dan het streven naar perfectie. Perfectie bestaat alleen in het hoofd van de persoon zelf, de enige de je daarmee plaagt ben jezelf. Genieten en rustig nadenken en bouwen levert over het algemeen een zeer acceptabel model op.

Even terug naar je decal. Dit had je wellicht beter met SET en SOL kunnen oplossen. Het is me wel eens gelukt met een oude Honda racer de decal strak te krijgen door kleine sneetje te maken en dan met SOL de boel zacht maken en voorzichtig aandrukken met een doekje. Vergt wel veel geduld.

Sterke en succes Wilko en het komt goed met Wendy, vast en zeker!

Groet!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 17:17 pm 
Thanx! :wink:

Dit topic gaat noodgedwongen even op "hold"...
Allereerst omdat ik eerst mijn BCC project (RC211V van Daijiro Kato) af wil maken en ten tweede omdat ik op het internet een setje decals van de Lucky Strike uitvoering tegenkwam! Deze ga ik bestellen, want ik vind die uitvoering vele malen mooier! En daarbij ben ik druk bezig met een "Lucky Strike" op dit moment, want het gaat allemaal best lekker. Nu gewoon volhouden en doorzetten en dan straks een mooie rood-witte machine neerzetten. Hoe dan ook, het blijft toepasselijk! 8)
Dus gewoon even geduld en dan zien jullie de updates t.z.t. vanzelf weer verschijnen! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Wilco, mooi dat je terug bent. Ik ben zelf ook weer een weekje terug met modelbouw en ondanks het gegeven dat ik er zin in heb komt er niks uit m'n vingers. 't Is nog te druk in m'n hoofd.

6 november start mijn therapie in een NAH kliniek (Niet Aangeboren Hersenletsel) en ik zie wel weer hoe 't verder gaat. De eerste misser aan de FLH1200 is al weer achter de rug dus mag ik nu van mezelf "normaal" doorgaan en fouten maken. Is een beetje als het eerste deukje in je nieuwe auto. Als die er in zit is tie pas goed.

Succes

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement