Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 16:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 22:34 pm 
Thanks, Nismo! :wink:

Dan zal dat waarschijnlijk het probleem zijn!
De primer is van Tamiya, de kleurlak ook, maar de vernis is van Dupli Color. Het is Auto Color/ 2 lagen blanke lak. Zal wel idem zijn aan Motip. De Dupli Color heb ik gehaald bij Halfords en is net als Motip bedoeld voor de auto-doe-het-zelvert...

Ik moet ook meer lezen op dit forum... :roll:

De Gunze vernis is hier niet te koop, maar met Tamiya vernis moet het dan toch ook goedkomen? In ieder geval bedankt voor je reactie, want ik dacht al dat dit project net zo slecht begon te gaan als mijn privé-troep...lees het volgende maar:

Na de ellende met de tank en het zitje even overgestapt naar de kuip. Gelukkig heeft een kit meerdere onderdelen en kun je altijd wat anders doen als een bepaald deel even niet wil...

Het is een transparant onderdeel met het ruitje in één deel. Of ik daar nu zo blij mee ben? :roll:

Eerst maar even de twee grote gietnaden op de voorzijde weggeschuurd...

Afbeelding

Vervolgens het ruitje afgeplakt...

Afbeelding

In de primer...

Afbeelding

Kleurtje er op...

Afbeelding

Dit moest even in de schuur, omdat het buiten te donker werd. Ik denk trouwens niet dat dit schuurtje de milieukeuring doorstaat! :lol:

En bij de tweede laag...begon de spuitbus te sputteren, te lekken en nog veel harder te sputteren! :? Op mijn shirt, over mijn horloge...
:? :roll: :?

Dus volgende week weer verder met dit deel als ik een nieuw busje heb gehaald...
Laat ik de 2 incidenten maar beschouwen als toevalligheden, maar je zou zweren dat er iets of iemand van bovenaf alles loopt te dwarsbomen wat ik de laatste tijd onderneem... :(

Maar ze krijgen Wilko niet klein! Tank en zitje worden weer tot de basis kaalgeschuurd en ik haal gewoon een nieuw busje TS-21! :D
En nu ik weet dat de vernis wonderen kan verrichten (haalt terug wat niet meer zichtbaar is... :? Prima spulletje trouwens voor het overbrengen van geheime boodschappen!) wordt deze simpelweg vervangen voor de duurdere Tamiya variant of...Gunze (als ik ze kan vinden!)

We gaan stug door! 8)

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Toen ik je probleem las (en ik nog maar halverwege was en wist al wat ging gebeuren) dacht ik direct ook aan Motip (of aanverwante) vernis! Ik heb het ook al voor gehad, en toen was het meer als 'alleen een naadje'. Ik heb het wel weggekregen door de hele auto (vernislaag) te polijsten todat hij HELEMAAL mat was, dus ook de diepergelegen-terug-zichtbaar-geworden-naden, en dan nog eens een laagje of twee vernis erover (ook van Motip) en dit heeft bij mij geholpen.
Ook Ron Kok heeft het zopas nog voor gehad, kijk maar in zijn topic.

Wat ik ook wel eens doe om naden bijna direct dicht te hebben na 1x plamuren is eerst de twee helften tegen mekaar kleven met Tamiya Super Thin Cement, en daarna nog eens met ditzelfden OVER de naad gaan. Op die manier smelt je het plastic ineen en kan je plamuur bijna niet meer zakken.
Ook gebruik ik albastine (polifilla in Belgie) plamuur, deze krimpt ook bijna niet.

Gunze vernis is de beste, kan je krijgen bij www.domino.be trouwens.

Veel succes verder met dit project.

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Laatst bijgewerkt door Tom21 op za 09 aug, 2008 23:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 23:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Het zit je inderdaad helemaal niet mee. Maar gewoon doorbijten hoor. Laat je niet klein krijgen door een stukje plastic he. :twisted:

Ik heb inderdaad het zelfde over de verschillende verfsoorten meegekregen en dat klinkt ook heel plausible. Dus ik zou zeggen dat je misschien gewoon bij een soort fabrikant moet blijven. Dit nu ook omdat je mobiel moet gaan werken en niet alles zo maar bij de hand hebt wat je normaal hebt. Zo te zien heb je niet zo heel veel kleuren nodig toch. Dus een paar busjes van het merk Tamiya met een primer en een aflak erbij en je zult daar geen last meer van hebben. Verder heb ik ook gezien dat je plamuur gebruikt van een ander merk. Ik heb zelf goede ervaringen met die van de action maar ik weet dat tamiya hele goed heeft. Dus als je toch naar de winkel gaat. Ook nu weer van de zelfde fabrikant.

Waarom schrijf ik dit. Wel omdat als je alle ellende van het bouwen nu weg wilt hebben. Is heb misschien even beter om zeker in jou situatie met een goede start te beginnen. Dus ook gezien jou mobile werkplek enzo. Dan kan het allemaal mee in een bakje en hoef je je geen zorgen te maken dat verschillende verf soorten elkaar niet pakken enz. Zo ben je er ook zeker van dat het niet aan het materiaal ligt, de skils heb je in huis, dus dan komt het zeker goed en zal jou project absoluut niet gaan mislukken. Hierdoor krijg je ook gelijk weer meer zelfvertrouwen. En dat is volgens mij ook wat je dringend nodig hebt.

Verder je weet het he. Pb kan altijd. Ook als het mis gaat en je iemand even wat nieuwe woorden wil leren. :wink:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug, 2008 23:59 pm 
Bedankt voor de reacties, makkers! :wink:
Het doet me enorm goed dat een aantal personen die voor mij ondertussen al veel meer zijn dan alleen medeforumbewoners in mijn project gedoken zijn om me te volgen/ steunen en mee te bouwen aan deze fiets. Want zo voelt het wel nu. Ik bouw niet alleen en dat maakt het zo bijzonder. Ik zal ook proberen om jullie zo goed mogelijk te helpen waar ik kan natuurlijk! :wink:
Ik ben alweer een tijdje aan het krabben/ schuren geweest met de tank en het zitje en er is toch al zo'n 30% klaar. De fout met de vernis maak ik ook niet meer en zo voelt het al weer heel prettig.
Dit jaar kan ik weer niet bij de brouwersdag zijn, maar volgend jaar ben ik op zeker van de partij en dan gaat dit fietsje mee! 8) Ik hoop jullie dan ook te treffen en te kunnen bedanken voor jullie geweldige steun. Ondanks alle ellende en mislukte projecten (gelukkig zijn er ook een paar heel goed op weg en krijgen ze t.z.t. een mooi vervolg) zijn jullie er nog steeds voor mij en dat waardeer ik heel erg! Ik zal er natuurlijk ook zijn voor jullie, dus als er ooit iets is, trek dan gerust aan de bel of stuur een pb-tje!
We gaan dus lekker verder met dit project en nogmaals uit de grond van mijn hart: Ik ben een gezegend mens met zulke maatjes! :wink:

Wilko :D


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 22:43 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 mei, 2007 23:10 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Oosterhout
He wilco

Goed dat je de draad weer heb opgepakt.

modelbouw werkt als een therapie

Ik gebruik altijd het zelfde merk verf (groendverf enz ) als het mogelijk is nog de zelfde plameur

Zo weet ik zeker dat ik dat ik niet voor on aangename verrassingen kan staan

Ga zo leker door neem de tijd en geniet van het brouwen

Groeten

Ard

:lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
57 Chervrolet 150 Utilty klaar
In Progress, 1964 Pontiac GTO


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 23:20 pm 
Dank je, Ard! :wink:
Vanaf nu gebruik ik alleen nog maar Tamiya! Een tijdje terug deed ik dat ook, maar ik liet me verleiden door grote bussen voor weinig geld...Alleen mat-zwat blijf ik gebruiken van dupli-color, maar daar hoeft dan ook geen glanslak overheen! :lol:
Even een paar dagen niet brouwen nu, want ik moet eerst mijn nieuwe kamertje inrichten, maar aan het eind van de week hoop ik jullie weer een goede update te kunnen tonen! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 aug, 2008 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Dit heeft dus niets met motip vernis te maken, ik heb het al bij diversen vernis gehad.

Remedie, iets meer tijd nemen na het plamuur werk zodat deze nog iets kan krimpen.

Onderdeel glans zwart spuiten en dan kijken of je helemaal strak ben met je plamuurwerk, en dan goed afschuren en in de primer of eerst nog plamuren zodat je een strakke ondergrond heeft
.
Goed laten drogen minstens 24 uur en dan pas de lak erop en de vernis.

Ron

Ps Gunze vernis kanje bij Airbrush services Almere kopen.

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 0:04 am 
Bedankt voor je bijdrage, Ron! :wink:
Ik houd het bij de veilige "alles van één merk" en ik doe jouw tip daar meteen bovenop! Bedankt nogmaals, want nu weet ik zeker dat het vervolg goed gaat komen en zal ik een stuk geruster mijn herstelklus volbrengen! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 aug, 2008 0:31 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Hey Wilko,

Komt M zich ook nog even met dit project moeien :roll:
Gewoon even opnieuw beginnen, is misschien wel 2 keer hetzelfde werk, maar dan heb je er achteraf eens zoveel plezier van.

Succes en sterkte maatje :wink:

Groeten

Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 sep, 2008 1:50 am 
Eindelijk is de rust een beetje teruggekeerd na de verhuizing...
Ik heb mijn zolderkamer ingericht en privé al weer heel wat puntjes op de i. Er moet nog veel gebeuren, maar zoals gezegd, begint de rust weer te keren en dat voelt al enigszins prettig. Ik moet nog wel wennen aan de nieuwe situatie, maar het komt wel goed. Gewoon doorgaan met ademhalen en het koppie erbij houden, zullen we maar zeggen. De komende tijd gaat er één worden van stapje voor stapje een "normaal" leven proberen te krijgen en knokken. Héél hard knokken...

Maar gelukkig heb ik mijn kitjes! Dus daar ga ik voor die periode dan ook maar dankbaar gebruik van maken. Ik zal jullie wat foto's laten zien van mijn stekkie zodra ik mijn camera terug heb. (uitgeleend aan een vriend die met de kindervakantie zijn camera moest missen i.v.m. reparatie)

Volgende week pak ik de draad met de NSR 250 weer op en dan zal ik weer wat plaatjes schieten. Ik heb al wel een planning gemaakt voor de 20 kitjes die ik hier nog heb liggen en die loopt tot in 2011... :? :roll: :lol:
Ik heb nu het plan opgevat om iedere week 5 euro in de modelbouwspaarpot te doen en dan ligt er in 2011 toch ruim 600 euro om te besteden aan een superproject. Als alles volgens plan mag lopen besteed ik dat hele bedrag aan één kit. Een gigantische F1-bolide? Een houtbouw galjoen? Ik heb nog geen idee, maar ik heb ook nog een paar jaar om daar over na te denken! 8)

Zoals gezegd eerst volgende week weer verder met de Honda. We zijn weer in beeld! :wink:

Wilko


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement