Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 1:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 nov, 2008 23:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hoe bedoel je "real world"? Ik ben soms in staat om iets te "zien" wat ik nog moet maken. Dat is dan weer lekker makkelijk want dan heb je een soort van "plan". 't Wordt wat anders als je net met een ander model bezig bent. Dan MOET ik daar denk ik gewoon mee stoppen en het idee uitvoeren. Heb je dan, om een of andere reden, die band al gekocht bij de Singert (zo'n twee maanden geleden) dan kan je lekker door. En dat noemen ze dus hieperfokus, heb ik onlangs gehoord. Vroeger stopte ik dan want meestal dee ik dan wat stoms en mislukte eea.
Tegenwoordig heb ik geleerd daarvan te genieten en gaat het meestal perfekt. Maar dat is bij vlagen. "Real world" voor mij.

Ik heb ook messing buis gekocht vadaag, in de maat van de uitlaat. Om zelf uitlaten te buigen. Dit idee vin ik gemakkelijkerder. Vandaar.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 nov, 2008 23:09 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Hoe bedoel je "real world"?


Ik was weer lekker duidelijk :D Goed opnieuw: is dit een "verzinsel" of komt het op echte fietsen ook voor?

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 nov, 2008 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ooohhh, dat bedoel je. Ja, het komt in de customwereld regelmatig voor dat men uitlaten omwikkelt met hitte-absorberende tape. Vroeger werd het vaker gebruikt, ook bij race-automobielen. Uitlaat van de race-automobielen van ronde de jaren 20, 30 en 40 liepen meestal naast de karosserie en werden daarom afgetaped. Verbrandingsgevaar.
Het zou tevens vermogenswinst geven maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Mijn "real-world" VW Buggy gaat van de winter ook hitte absorberende tape om z'n spagetti pijpjes krijgen. Witte. Vandaar.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2008 5:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Gaaf idee Rob, ik heb op mijn 1/9 WLA bobber ook band om de uitlaat zitten, ik had dit gemaakt van reepjes keukenpapier.
Afbeelding
Afbeelding


Ook heb ik het om de uitlaat van mijn 1 op 1 racertje zitten, voornamelijk zodat de hak van m`n laars niet wegsmelt....
Afbeelding
Afbeelding

Stoere bike geworden je Harley trouwens... :wink:

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2008 10:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Wat dacht je Karel, laat ik vannacht maar eens niet gaan slapen?

Die Soek is trouwens ook niet te versmaden. Leuk modelletje. Welke schaal :lol: :?: .

Wat zal je daar een boelveel lol mee hebben.
Maar serieus, als je de tape met keukenpapier gemaakt hebt dan lijkt me daar best wel veel werk ingezeten. Als ik de foto's van de bobber zie zou ik niet zeggen dat het keukenpapier is.
Zelf vertoef ik regelmatig bij de Singer winkel tussen de hobbynaaisters en ik moet zeggen dat ik daar 1- altijd veel lol heb, 2- altijd het beste geholpen wordt en 3- ze daar meestal hele gave rommeltjes hebben.
En lekkere koffie :D .



Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2008 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Tja ik had nachtdienst (werk in de drukkerij bij de Telegraaf), en als ik dan thuiskom zit ik meestal nog even te neuzen....

Met m`n Soesje heb ik inderdaad erg veel plezier, erg licht en stuurt perfect 8)

Wat betreft de bobber; ik had keukenpapier genomen omdat het anders te dik zou worden op deze schaal, moest wel even flink drybrushen om de textuur iets naar boven te halen maar het ging prima verder.
Maar dat spul wat jij hebt gehaald is echt perfect geschikt, wat is de dikte ervan?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2008 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goh, de Telegraaf, is nog een ouwe printerlkant van me. Die goeie ouwe tijd :roll: :wink: .

De band van de Singert is zoals reeds gememoreerd 10mm breed en ongeveer 0.5mm dik.

Afbeelding Afbeelding
Zie foto boven. Tip: loop eens bij zo'n winkel naar binnen en geef je ogen als modelbouwer de kost. Allerlij soorten van band, elastiek (voor het maken van vintage elektrodraad), klipjes, rondjes, ringetjes, kettingkjes en nog meer van dat spul waar je in de modelbouw "iets" mee kunt doen.
Verder ben ik een soort van eindtstuk voor de uitlaten aan het bedenken en de rechter optie wordt serieus bekeken :shock: .

Om een en ander voor te bereiden op geen eindstuk heb ik de huidige eindjes maar vant wat echterder gemaakt.

Afbeelding Afbeelding
Er zou tenminste wel een soort van dunwandig gat :?: aan het einde moetten zitten.

Verder heb ik de einden en koppelstuk van het uitlaatsysteem alvast metalic gespoten.

Afbeelding
Kan ik vanmiddag eens proberen te wikkelen. Staat op internet hoe het moet in het echt.

Real spanning :!: .

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2008 19:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
FF snelere update.

Ik ben beziggeweest met het omwikkelen van de linker uitlaatpijp en ik doe daar, buiten verwering, niks meer aan.


Afbeelding Afbeelding
Tis net ech :lol: . Ik heb deze foto's maar gemaakt op een (voor mij dan) standaard bezaaid werkblad. Voor de duidelijkheid dus.

Afbeelding Afbeelding
Ik heb doorgewikkeld tot bijna aan het uiteinde, wat in de rechter uitlaatpijp gestoken wordt. Ik kon niet helemaal tot het einde. Tijdens een droogpas kwam ik er achter dat het dan dus niet meer past, zonder het zaakje vreeeeeselijk onder spanning te zetten. De omwikkelde pijp gaat dan net niet dicht genoeg naar de vertikale zadelbuis.

Desalwelteplus vindt ik deze oplossing er best wel van de "echt kunnen zijn".
Ik weet nog niet wat ik ga gebruiken om de uitlaat nog, pak 'm beet, 2 centimeter langer te maken. Ik denk een stuje messing buis(je). Dat is dan meteen ook een dunwandigerder einde. Gaat wel goedkomen. Denk ik. Dusssss. Reeds.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 nov, 2008 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Rob, ga je nog wat met het zadel doen?
Ik denk dat zo`n krakkeleeig zadel met barstjes e.d. wel heel mooi zal staan...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 nov, 2008 0:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Jawel Karel, een krakkeleeig zadel en twee krakkeleeige tassen van zoewart of baruin leder. De kleur van beide ben ik nog niet uit maar met dat beige band om de uitlaat is een bruin zadel met tassen misschien toch wel wat.

Kwenognie. Ben nu een oliedrukmeterje op de oliepomp aan het visualiseren :shock: . Maar dan wil ik eerst de uitlaten klaar hebben,
't Heeft zo weinig zin een meterje achter een uitlaat te verzinnen. En nog aan beide kanten een stukkie uitlaat erbij. Ongeveer een centimeter of twee. Dunwandig, maar dat had ik al verteld :roll: .

Morgen een middagje echt werken en dan ga ik morgenavond de rechterkant van de uitlaat omtapen en vastzetten.
En als dat is gebeurd moet ik ietwat restauratiewerk gaan verrichten want er zijn een aantal boutjes van de kop gevallen bij het doorschuiven van het linker uitlaatstuk.
En nog wat spulletjes terugplaatsen in verband met de dubbele carb. poging. Zat te doen dus. Ook nog de Honda.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement