Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Harley-Davidson FLH 1200
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 15:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Yes hij is binnen, eindelijk. Wat duurt het wachten toch lang als je ergens op wacht.

Afbeelding

Dit is de volgende. Gaat er niet zo uitzien voorwat betreft kleur en uitvoering. Niet dat ik iets tegen de Hermandat (of zo) heb maar er blijven vooraf al heel wat onderdelen over.
Waarom dan toch een politie uitvoering? 't Is het eenstigst verkrijgbare big scale Harley FLH-model van Tamiya met spaakwielen (dacht ik toch van wel). Ik vind gietwielen op een Harley niet mooi (sorry).

Nu dan drie brommerts onder de aandacht. Vervelend.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 16:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 apr, 2008 10:37 am
Berichten: 32
hoi rob, leuk model.
wordt deze ook zo mooi verouderd als je andere modellen?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 17:00 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Misschien de vierde?

Afbeelding

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 18:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Nummer 4? Klinkt aanlokkelijk. Maar daar kom ik ech nie mee weg.

Die fulldresser had ook gekunt maar ons bin sunnig he? Ik ga van de HD-police bike dan ook geen HD-police bike maken. De onderdelen die ik overhoudt zijn al gereserveerd (geconfiskeerd) door de Gendarmerie. De politieradio en ander poliepie spulletjes kan ik mooi gebruiken voor een Citroen TA schaal 1/8 van Heller. Die staat al een jaar of 5 op afbouw te wachten. En aangezien 't een Gendarmerie troen is kan ik mooi de radio en aanverwante troepies gebruiken.
Overgebleven onderdelen netjes weggepland. Dat zou ik met het full dresser model mooi niet hebben gekunt en die is nog duurder ook. (Als je door omstandigheden best wel veel thuis bent of geweest bent, schijn je daar als man vanzelf aan te gaan denken)

Ik ga maar eens een lekbakje pakken en de inhoud van de doos inspecteren. Je donderd zo 35 jaar terug in de tijd. Bij pap en mam boven op 't zoldertje je eerste grote bouwdoos inelkaar prutsen. Dat is toen wel gewoon de Police uitvoering geworden. En daarna nog iets anders, en nog wat anders enz enz tot dat 'tie was overleden. Ik vind er nu nog wel eens onderdeeltjes van. Onuitroeibaar dat spul.


Groetjes

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 19:57 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Je donderd zo 35 jaar terug in de tijd. Bij pap en mam boven op 't zoldertje je eerste grote bouwdoos inelkaar prutsen.


Waar blijft de tijd...ik weet dat ik die FLH 1200 nog gebouwd heb. Ik geloof dat hij gesneuveld is samen met de tiger van tamiya omdat de kat op de kast sprong :oops: :cry:

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 15:11 pm
Berichten: 66
Woonplaats: Dordrecht
Mooi model Rob!
Ik ben benieuwd hoe je hem ga maken.

_________________
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: eerste indruk
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 9:45 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen brouwers

Ik heb gisteravond de inhoud van de doos gekontroleerd en hij is kompleet. Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk. Het ziet er allemaal nog net zo uit als vroeger.
Een paar zaken vallen wel direkt op. Zo zijn de spatbordversierselen, het luchtfilter en nog een aantal zaken veranderd. Waarschijnlijk meeveranderd met de andere FLH modellen.
Tierelantijnen komen d'r niet op dus zal ik een oplossing moeten vinden voor de evt overgebleven gaten.
En voor de liefhebberts, wel een beetje gewethered maar geen deuken en geen roest. Saai dus.
Volgende uitdaging: Meneer Joosten.

Afbeelding

Hij merkte op dat het niet meer zo spannend was beneden. Sinds ik boven zit helpt tie niet meer zo vaak mee. 't is daar niet gezellie dus de doos gegijzeld. Ik heb met hem afgesproken dat ik heel binnenkort een klein brouwseltje, samen, beneden ga maken.

Verder heb ik druk geweest met zoeken naar overgebleven modelbouwplezier en zo waar. De oogst van een maandje speuren in dozen, laadjes, hoeken en gaten.

Afbeelding

Toch wel veel. En dan te bedenken dat er ook nog de tankhelften en een smalle voorvork bijzaten. Daar is een ander mee blijgemaakt voor misschien wel een verherbouwing.

En voor de eindfoto perikelen (schijnt heeeel belangrijk te zijn) heb ik een soort van statief in elkaar geprutst. Daarmee (en met m'n plaatjesschietert) ga ik eindfoto's maken van de serial numbrt one.

Afbeelding

Waar een oude hoofdsteunhouder en wat andere materialen kunnen lijden.


Afbeelding

Op het laatste moment nog even moeten onderhandelen met Joost. Na het beraad liet hij op deze manier blijken dat "binnenkort" erg rekbaar is. Ik ga strakkies es kijken of er op de rommelmarkt niet iets ligt wat ik samen met 'm ga maken. Hij ook weer blij.

Tot kijkpleziers.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Het begin
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2008 11:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Vanochtend voorzichtig begonnen met het nieuwe projekt, de FLH.
De eerste zak is opengemaakt en de inhoud, frame en aanverwante artikelen, goed bekeken.
Wat me direkt opvalt is dat de afwerking van het spul ietwat tegenvalt.

Afbeelding

Aan de passing van de framehelften en het (minimaal) aanwezig vruchtvlees is te zien dat dit model toch al weer een jaar of dertig mee gaat.
Ik ga het frame eerst maar eens, uiteraard volgens boekje, inelkaar plakken en dan de oneffenheden wegwerken. Wat voor kleur het allemaal gaat worden weet ik echt nog niet. Het kan zomaar zijn dat ik de "76" kleuren ga aanhouden (lichtblauw met oranje) of de traditionele HD racekleuren (zwart met wit en oranje) maar het kan ook net zo goed wat anders worden. We zullen het wel beleven.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 03 mei, 2008 13:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Kijk het begin is er. Ik ga deze zeker volgen aangezien ik een harley liefhebber ben, en inmiddels wel een beetje weet wat jij kan maken. Een mooie combinatie dacht ik zelf.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 04 mei, 2008 0:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Zwart/wit/oranje zou heeeel mooi zijn 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement