Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ducati 916 Senna
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 0:36 am 
Ik heb heel lang getwijfeld of ik dit onderwerp wel moest openen en al moest starten. Ik ben terug uit een hele nare dip met op het eind hele positieve en negatieve pieken...op zoek naar mijn modelbouwgevoel en de beste manier om met mijn hobby om te gaan.
En...ik weet voor 99% zeker dat ik op de goede weg ben! :D
Ik ben begonnen met de 126C2 Ferrari van Gilles Villeneuve en tot op heden gaat het voortreffelijk! Ook stap ik in in de groepsbouw ter ere van Boyd Coddington waarin ik niet OOTB ga bouwen. Beiden zijn het grote modellen. Mijn gevoel is hier ook erg goed bij, maar er mist nog iets...
Ik mis mijn motortjes! Daarom open ik toch dit topic. Verwacht geen snelle bouw en update na update, maar ik wil er ook niet meer mee wachten. Met dit model erbij heb ik dan 3 lopende projecten en daar zal het dan ook voorlopig (zeker de rest van het jaar) bij blijven. Net als bij de Ferrari ga ik hiermee aan de slag om van ieder moment en detail te genieten zonder een blik op het eind te werpen. (behalve voor het Boyd-project waar de deadline waarschijnlijk zal liggen op 28-02-2009) Ik zie wel wanneer dat zal zijn. Ook al duurt het meer dan een jaar...als ik maar blijf genieten van mijn hobby. Snelheid zijn jullie van mij gewend, maar dat mogen jullie nu vergeten. Vastgelopen projecten kennen jullie ook genoeg, maar ook dat is, als het goed is, verleden tijd! Tijd, rust en genieten zijn nu mijn motto! En ook deze is groot! 1/9! 8)

De Ducati 916 Senna van Protar:

Afbeelding

Een beetje vaag, maar dit is de kleine foto van de zijkant van de kit. De voorzijde is zo beschadigd, dat hij onherkenbaar is...

En de onderdelen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Boys...I'm back in town! :P

Wilko
(die niet langer zonder motortje kon...)


Laatst bijgewerkt door The Wasp op ma 21 apr, 2008 8:35 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 8:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Wilco, succes met je modelbouwaktiviteiten. Ik weet uit ervaring dat modelbouw erg therapeuterig kan werken. Niet het resultaat is belangrijk, maar de weg er naartoe. Geniet ervan en laat ons ook zo af entoe eens genieten van je update's.

Rob Floor

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 8:37 am 
Dank je, Rob! :wink:
Al zullen de updates niet met bosjes tegelijk uit de lucht vallen, ik zal jullie van iedere stap op de hoogte houden! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 9:11 am 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Wilco...heel mooi om weer zo´n stap te zien...maar rustig aan dan verlies je het overzicht niet!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 9:46 am 
Thanx, Ton! :wink:
Ik zal het zeker rustig aan doen!
Maar meer dan deze 3 scheppen hooi ga ik ook zeker niet op mijn vork nemen. Het is al veel...Maar nog steeds goed te doen als ik de rust en het overzicht bewaar. Gelukkig heeft maar één van de drie projecten een dead-line en die ligt nog 10 maanden weg! :lol: Deze kit barst ook niet van de onderdelen. Het is een vrij simpele kit en behalve dat het een beauty van een motorfiets is, heb ik hem ook mede daarom gekozen. Ik twijfelde nog over de YZR M1 Yamaha van Colin Edwards in het traditionele rood-wit van Yamaha, maar de kleinere schaal (meer gepruts) en de vracht onderdelen hebben het verloren van deze Duc! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 16:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Goed te zien dat je terug bent Wilko! Schud nog maar eens een prachtbouwsel uit je mouw!

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 18:02 pm 
Dank je, Tom! Ik ga mijn best doen...al duurt het dit keer wat langer, maar dan komt hij tenminste een keer af! :wink:

Meteen maar een klein beginnetje gemaakt...
De tank met zitgedeelte is één geheel, dus die heb ik meteen maar geschuurd en in de matzwarte ondergrond gezet...

Afbeelding

Vervolgens een paar dunne lagen metallic-zwart gegeven:

Afbeelding

En nog een paar:

Afbeelding

Toen de rust me ontbrak had ik moeite om het hier even bij te laten om hem de kans te geven om te drogen. Ik zou nog een paar laagjes hebben geprobeerd met de kans op...zakkers! Nee, dat zal me nu niet gebeuren. Rust...zowel voor mezelf als het model! 8)

Ook heb ik alvast een velg in de eerste lagen gezet om te zien of de combinatie goed is. Ik vind hem prima zo!

Afbeelding

Door de flits kun je wel zien dat de tank met zitje ook nog een aantal laagjes nodig heeft. De afgeschuurde naden zijn nog steeds zichtbaar.

Het is in ieder geval een beginnetje! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 apr, 2008 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 04 nov, 2007 21:20 pm
Berichten: 245
Hallo,

allereerst; kijken naar het verleden, is met de rug naar de toekomst staan!

En verder ziet het er al goed uit met je model.
En net wat je zegt; het begin is er en een goed begin is het halve werk zeg ik altijd maar!

J-Star :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Wilko,

Mooi weer te zien dat het bouwen je weer zint. Geduld geeft meer plezier, haast maakt werk echt werk en dat wil eigenlijk niemand.

Lekker motortje, heel Protar zo te zien. Ik heb na alle opruiming de Revell versie nog staan en misschien kom ik hiermee ook eens terug in de forum. Blijft mooi motoren bouwen ;)

Maar goed, lakwerk van de kuip zit al mooi strak, met veel geduld krijg je een stevige laklaag die veel minder gevoelig is voor aanraking.

Succes met de rest, gaat vast goedkomen!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr, 2008 23:15 pm 
Bedankt, J-Star & Jogy! :wink:

Ondertussen nog even wat in elkaar geprutst vandaag...

De tank met zitje heeft nu de nodige laklagen ontvangen:

Afbeelding

De kleurencombi bevalt mij wel!
Het zitje matzwart gespoten en geplaatst. Mooi contrast...

Afbeelding

De achterlichten aan de binnenzijde gespoten en ook geplaatst:

Afbeelding

De kuip...

Afbeelding

En vervolgens de kuip in two-tone metallic-zwart/matzwart gespoten.
Zo liggen de delen er nu bij:

Afbeelding

Zo, nu eerst weer verder met de Ferrari 126C2 van Gilles Villeneuve! :wink:

Later! :P

Wilko :wink:


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement