Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tank deuken
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2008 17:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ik beb het maken van deuken geprobeerd op een tank helft en het is inderdaad niet zo moeilijk als je weet hoe 't moet.

De deuk in de voorkant van de tank is van een aanrijding met een openstaande houten wasknijpert.

AfbeeldingAfbeelding

De achterste met een Humbrol verfpotje en de middelste met m'n voorhoofd(?). De truuk die ik wilde proberen was of de verflaag heel blijft. Je kunt dan daarna heel mooi een gebarsten verflaag imiteren, door met je nagel of iets anders de rand van de deuk voorzichtig een beetje weg te schrapen, zodat de onderliggende laag vrij komt.

Afbeelding

Weer wat geleerd. Nu nog doen.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 apr, 2008 19:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Nou dat ziet er perfect uit, kan niet anders zeggen 8)
Wat je eventueel ook nog zou kunnen doen (bijvoorbeeld bij je Indian), is de randen van de spatborden een beetje beschadigen.
Vaak spatten er steentjes en keien omhoog van de banden en die kunnen flink huishouden tussen de band en het spatbord...
Op de foto van m`n Zundapp kan je een beetje zien wat ik bedoel.

adiosss,

Karel

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2008 19:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ok, we hebben een deukje in de HD. 't Is maar een kleintje maar toch.

AfbeeldingAfbeelding

Verder heb ik het achterframe en het voorwiel behandeld, de trappers geplaatst en het blok wat schoner gemaakt, maar plaatselijk wat vetter.

Afbeelding

Hij is als 't ware een beetje gepoetst.
Ik durf het eigenlijk niet te verklappen maar ik kan uuren kijken naar zo'n stuk mechaniek. En dus ook naar zo'n foto. Als je die motoren in het echt ziet en ruikt en het "leeft" ook nog dan vind ik dat genieten met een grote G.

Afbeelding

Ik probeer het zo te bewerken dat het lijkt alsof ze de motor aan de praat hebben gekregen. Nieuwe olie erin, carburateur reinigen en brandstof in't ding en met een touw om de poulie gewikkeld het kreng aantrekken.
Op de laatste foto zijn de brandstofsporen nog te nadrukkelijk aanwezig vind ik. Dat is inmiddels aangepast.

Tot de volgende keer, mits het nu een keer lukt om de mikmak op het forum te blazen. Dit is, schat ik, poging 4.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 apr, 2008 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Eindelijk een reactie van mijn kant. Ik vind het een gewldig project van zo'n ouwe fiets. En je ben er ook echt lekker mee bezig. Kan alleen maar zeggen da tik naar je toekomstige projecten uitkijk.

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: nieuw projekt
BerichtGeplaatst: za 19 apr, 2008 10:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen Frank en anderen,

Ik heb vanochtend het volgende projekt besteld en ik ben nu bezig in schaal 1/12. Dat is niet echt mijn ding maar die Repsol Honda hoort nog bij die twee andere die er al staan. Even doorbijten dus. Ik ga er ook geen bouwverslag van maken. 't Is iets voor tussendoor.
Ik ga van 't weekeind wel met de Indian beginnen, waarbij ik moet vermelden dat het geen Scout is maar een Big-Chief. Dom van mij maar het is niet anders.
Voorzichtig een beetje slopen en aanpassen. Dat ga ik wel op het forum laten zien. Druk zat dus.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr, 2008 21:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Gutagutagut, hoe laat je een touwtje hangen?

Heel erg vreemde vraag maar toch. Het gasgeven op deze HD,s werd gedaan met een manette op de rechter stuurhelft waaraan een touw zat, wat via een katrol aan een stuursteun naar een stangetje liep. Dat stangetje zit via een ander stangetje en een draaihevel met veer aan een vlinderklep in de gasfabriek. (doet me denken aan het nippeltje van het ventiel in de rechter...enz)
Op deze HD is dat touwtje gebroken (duh). Als je dat op schaal doet dan blijft dat touwtje enigsz, enigzin, ongeveer horizontaal hangen. Nou heb ik veel mee gemaakt in m'n leven maar horizontaal hangende touwtjes heb ik nog nooit gezien.
Ik heb al een aantal vertikale ideeen geprobeerd maar ik denk da'k d'r ook maar bij ga liggen.
Iemand een idee?

Het zijn de bijna laatste mierencopulerende bezigheden en soms krijg ik de neiging het kreng in de hoek te gooien.

Tik,tik,tik doet de klok en eureka, ik heb de oplossing gevonden. Simpele Robbie, vastplakken en laten drogen met een knijpert d'r aan. Roest in de bovenkamer. Ik weet het zeker denk ik.
Hieronder de weg waarheen het touwtje moet leiden. Of lijden?


AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En de oplossing met de knijpert? Ik schaam me diep dat ik al aan het kloppen was toen het licht ging branden. En 't is eens niet zo laat nog toch? Ik ben normaal niet zo'n mierendinges (ben ik blij da'k geen mier ben. Daar moet ik nog even over nadenken). Ik wordt wel fanatiek met dit soort dingen. Wordt tijd dat ik weer eens wat nieuws ga fabrieken. Ik weet al wat 't gaat worden but I keep you in spenning.

Ga morgenmiddag buitenfoto's maken want ik vindt 'm bijna af of zo.
Oh ja en die handvatten zijn nog orregineel. Daar wil ik ook nog eea aan veranderen. Zucht. Komtie dan ooit af?
En vinden jelui het niet mooi dat ik de strippens op de bovenkant van de tank bijna mooi dicht heeft gemaakt? Met dank aan Grendel. Lijm pompen.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: klaar
BerichtGeplaatst: zo 27 apr, 2008 20:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hij is af. Klaar. Ik vindt hem mooi genoeg zo. 'k Ga verder met de Indian. Die is ook zo klaar denk ik.

Groeten

Rob Floor

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 apr, 2008 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Eindfotoooooosssssssss....... 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Eindfoto's
BerichtGeplaatst: ma 28 apr, 2008 9:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Als daar belangstelling voor is, binnenkort denk ik.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr, 2008 15:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 20 apr, 2005 10:22 am
Berichten: 2702
Woonplaats: Izegem (België)
Tuurlijk is daar belangstelling voor! 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement