Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eindfoto's
BerichtGeplaatst: ma 28 apr, 2008 20:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
rob floor schreef:
Als daar belangstelling voor is, binnenkort denk ik.


Hoi Rob,

Volgens mij weet jij niet hoeveel bewonderaars jij hebt. :mrgreen:

En dat geld ook voor FoxbaT, hulde here, HULDE!!!!!

Dus hoe eerder hoe beter!!

Ben ook erg benieuwd wat je vogend project zal zijn :roll:

Met vriendelijke groet,
Ed


Laatst bijgewerkt door Boxer op wo 30 apr, 2008 21:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 apr, 2008 21:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 sep, 2007 16:13 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Waalwijk
tuurlijk is daar belangstelling voor....
kom op met da pronkstuk...... :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 apr, 2008 9:10 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen, modelbouwvrienden.

Nee, ik zou niet weten hoe ik kan zien hoeveel bewonderaars ik heb. Ik ben al blij dat ik weet hoe ik plaatjes kan laten zien. Ik heb jaren in de automatisering gezeten maar door omstandigheden ben ik, denk ik, 60% van de kennis kwijt. Geeft niet, ik vind nu andere dingen interessant.

De beroemde puntjes op de i lukken niet zo bij de HD en dan ben ik het opeens spuug zat. Ik zit in een "oplossingbedenk" dip. Dus doe ik even wat anders. De Indian dus.
Een model is bij mij ook nooit echt af maar ik zal voor eindfoto's zorgen.

En het volgende projekt staat op het punt van arriveren. Zodra ik daarover wat kan laten zien doe ik dat.

Overigens heb ik nog een foto gevonden van mijn allereerste vervuilingsprojekt. Genomen in ongeveer 1981.


Afbeelding

En zo heb ik nog meer foto's van "verdwenen" projekten. Ik zal ze wel eens verzamelen. Ook foto's van mezelf tijdens trail wedstrijden en zo.

Maar, geen paniek, de "eindfotos" komen er aan.

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Voorlopige eindfoto's
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
U allen, van hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van de maaiesteit.
HOERA, HOERA, HOERA.

Zoals jelui wellicht al begrepen hadden, is een model bij mij nooit echt af.
Zo ook bij deze HD, de serialnumber one uit 1903. Het lijkt misschien niks maar het bijna exact proberen te laten lijken op een echte is erg moeilijk. Te meer daar er geen duidelijke foto's meer zijn van de allereerste HD. Ik heb ze iig niet kunnen vinden.
Wel de HD uit 1906. Deze heeft spatborden en het accubakje zit lager tussen het frame. Voor de kenners zit ook de ontstekings vervroeger andersom en is de koppeling wat anders geplaatst enz enz enz.
Ik heb iig denk ik mijn best gedaan het glimmende monster te temmen en een eerlijk geleefd uiterlijk te geven.
Verder heb ik een eenbenige standaard gefabriekt. Beter dan die gestansde opvallende driehoek. De standaard is ook de achteras dus het verdwenen achterasje mag verdwenen blijven. Heb ik waarschijnlijk in een onbewaakt ogenblik als roerstaafje gebruikt.

Ik heb een poging gedaan mooie foto's te maken. Ikzelf vind ze niet zo geslaagd maar ik laat ze toch zien. Als het weer eens een beetje zonnig is ga ik buiten wel een opstellingkie maken en opnieuw schieten.

Kijk en huiver?

AfbeeldingAfbeelding

Toch geinig die one armd bandidsteun.

AfbeeldingAfbeelding

En jawel, de ketting, het voorste blad, de lederen aandrijfriem en het zadeldek zijn verdwenen. Voor wat betreft het zadeldek en de lederen aandrijfriem kan dat wel kloppen ivm de leeftijd. Hmmm, dat zal dan toch zeker ook voor het schoeisel gelden? De ketting en het voorste tandwiel zijn gewoon even stuk en naar de makert.

Afbeelding Afbeelding

Als je goed kijkt zie je beetje olie en brandstoflekkage. Dat was ook vanaf het begin mijn bedoeling. Hij doet 't nog steeds. Het leeft.

AfbeeldingAfbeelding

En het gerepareede electriciteitsnet.

Afbeelding Afbeelding

De uitstekende linkerkant van de steun kan ik nog afzagen. Denk 't niet. Vind het wel grappig zo.

AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding Afbeelding

De deuk.

Afbeelding Afbeelding

En een heeele echte nieuwe vonkenstok met moderne bougiekap en nieuwe kabel. En daarnaast het wegzijnde voorste kettingtandwiel.

Vrienden, ik ben voorlopig tevreden. Op een paar hele kleine mierendingetjes na is hij klaar. Die dingetjes ga ik nog even doen.
Voordat ik een middag uit ga trekken voor de echte eindfoto's, geef kritiek en aanwijzingen voor het maken van mooie eindfoto's. Ik denk dan altijd "dat moet je laten doen". Wie?
Nee ik wil het zelf doen denk ik maar dan wel goed.

Gegroet en geniet,

Rob.

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hoi Rob,

Die banden :shock:, in een woord GEWELDIG!!

En het totaal plaatje van de fiets, ik heb er gewoon geen woorden voor.

Groeten,
Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 apr, 2008 22:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 sep, 2007 16:13 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Waalwijk
Echt..prachtig ding...
Het enige waar je aan kan zien dat het een kit is zijn de spaken.
Voor de rest geweldig gemaakt...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 0:31 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Toenvallig heeft een kennis van mij dit apparaat in een 1 op 1 situatie. Die zou helemaal gek worden als die van hem er zo uit zou zien. Dat geeft toch wel aan hoe goed deze is gelukt. Petje af. Geweldig. Alleen heb ik geen kritiek.

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 9:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedemorgen Rik,

Ik ga gewoon rustigaan verder hoor. Mag vanmiddag naar het LUMC om te kijken hoe erg het verergerd is. Ik sta namelijk al een tijd onder behandeling met die pols. M'n handwortelbeentjes (die vormen tesamen de pols) zijn aan het vergruizen door het gebrek aan doorbloeding. Is op zich niet zo erg en er kan vanalles aan gedaan worden om de zaak pijnvrij te krijgen. Echter zit er nu een zenuwbaan klem tussen die botjes en dat geeft het gevoel alsof ze met een kiepauto over je hand gereden zijn. Best niet leuk. En dat allemaal zomaar en opeens.
Een overblijfsel van een ontmoeting met een vractwagen, geladen met 40 ton, en vergeten te remmen voor een file.

Ik mag van de grote grijze regiseur in m'n habitat gaan spelen met gevormde stukjes plastic (modelbouwen) als ik 't maar rustig aan doe.
Dat gaat ik dan ook proberen.

En die echte ouwe Harley zou ik wel eens willen zien, voelen en ruiken.
Misscien (typen lukt ook niet zo best) een paar foto's ter lering ende vermaak?

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 23:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Ik zal eens kijken (lees vragen) of hij dit wil. Doet er nog wel eens moeilijk over. Ik mag er niet eens naar wijzen. :twisted: Ik kom er nog op terug.

Dat van je pols, dat is inderdaad niet leuk. Ben net zelf aan de oogjes geholpen. Dat is gelukkig goed gekomen. Moesten schoongemaakt worden, vanbinnen en in de oogholtes. En nu met brilleding is het weer aardig te doen. Dus ik ken wel wat problemen met de gezondheid. Ik hoop dat het bij jou ook net zo goed gaat komen als het bij mij is gekomen. :P

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement