Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:33 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Leve de Dremel
BerichtGeplaatst: zo 16 maart, 2008 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 feb, 2008 22:41 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Lelystad
Ik had beter niks kunnen zeggen, het venijn zit duidelijk in de staart. In dit geval aan de voorkant. De koplamp unit bestaat uit drie gedeelten die om de voorvork en het balhoofd heen gemonteerd moeten worden.
Nou dat wordt dus niks. Je moet dit met seconden lijm doen want anders sta je de hele avond met een halve koplamp in je handen. Het voordeel van secondenlijm is dat ik binnen de kortste keren de voorvork en een stuk van de koplamp perfect had vastelijmd, alleen jammer dat m'n wijsvinger er nog tussen zat.
Na een poosje prakkizeren heb ik toen maar besloten om de unit eerst in elkaar te lijmen en dan over het balhoofd en de voorvork heen te schuiven. Het gevolg hiervan is wel dat het stuur er weer afgesloopt en doormidden gezaagd moet worden. De koplamp moet eerst met de Dremel aan de binnenkant ruimer gemaakt worden totdat hij makkelijk over de voorvork schuift.
Daarna moeten de twee helften van het stuur links en rechts via een soort kijkoperatie weer op zijn plek worden geprutst.
Moraal in deze is dat, ...ik in ieder geval..., geen oordeel meer geef over de kwaliteit van een model of hij moet eerst helemaal af zijn.
Wordt vervolgd.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 feb, 2008 22:41 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Lelystad
De Triumph is klaar. Dit was mijn eerste project schaal 1:8 en ik moet zeggen dat het niet tegengevallen is. Je moet er bij een Revell project natuurlijk niet tegen op zien om soms eens iets glad te schuren of uit te boren. En alles in verhouding natuurlijk, want mijn vorige project de Vincent Black Shadow was ronduit slecht, daar kon je werkelijk wel aan het plamuren blijven. In het begin wel wat moeite gehad om de carburateurs passend te krijgen en op het laatst wat geklooi met de koplamp unit. Ook was dit mijn eerste ervaring met de Alclad lakken en ik kan je vertellen dat ik nooit meer iets anders zal gebruiken, schitterend om mee te werken. Alleen met de chrome variant moet je leren spuiten, dat heeft me in het begin wel een half flesje gekost.

Ik plaats nu nog wat foto's zodat je het eindresultaat kan bekijken. Er hoorde ook nog zoiets als een windscherm op, maar dat heb ik er afgelaten.

Afbeelding Afbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------Afbeelding------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo genoeg Triumph, op naar het volgende project...


Laatst bijgewerkt door henk1957 op do 24 apr, 2008 22:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 02 sep, 2007 16:13 pm
Berichten: 78
Woonplaats: Waalwijk
Hoi

Mooi gebouwd klasse..
Een paar opmerkingen van mijn kant.
Het is allemaal te schoon..een beetje gebruikers sporen kan geen kwaad, en het ding wordt wat echter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 13 jan, 2007 0:48 am
Berichten: 286
Woonplaats: Maassluis
Knap stukje werk, eigenlijk niets op aan te merken :!:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 dec, 2006 15:11 pm
Berichten: 66
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er goed uit!
Je zou inderdaad een beetje mogen "weatheren", maar met een motor in showroom conditie is niet mis mee.

_________________
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Knap gebouwd (en gespoten :!: ), ik ben het alleen wel eens met snowy dat het iets te clean is voor mijn smaak, maar voor wat betreft de afwerking; prima gedaan :wink:

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 feb, 2008 22:41 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Lelystad
FoxbaT schreef:
Knap gebouwd (en gespoten :!: ), ik ben het alleen wel eens met snowy dat het iets te clean is voor mijn smaak, maar voor wat betreft de afwerking; prima gedaan :wink:

Karel


Ik ben van nature een poetser, dus hou wel van showroom shine, maar ik ben het wel met jullie eens dat zo'n motor meer begint te leven als hij wat minder clean is.
Ook heb ik met weatheren (nog) geen ervaring en ben bang dat ik de boel er niet mooier op maak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 23:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Ik weet dat veel mensen bang zijn hun model te verknoeien door te gaan weatheren, maar door te oefenen op stukjes afval en tips en trucks door te lezen zul je zien dat het reuze meevalt.
Het eerste wat je bijvoorbeeld ziet bij een chromen uitlaat is dat hij bij het heetste deel (waar de ronding van de pijp begint) al na 1 ritje blauw verkleurt.
Dit kan je perfect namaken met een weatherkitje van Tamiya, er zijn genoeg mensen hier op het forum die daar meer over kunnen vertellen :)
Voor zover ik kan zien kan je ook prima met een airbrush overweg, daar kun je dit effect ook mee maken.
Nogmaals; gewoon een beetje oefenen op wat rest afval en dan komt het vanzelf 8)

Mocht je besluiten om niks meer aan je model te doen; geen probleem, tenslotte zijn er genoeg poetsers die hun motor in nieuwstaat houden.
(ikzelf sta dus ook altijd te poetsen en te boenen op mijn motoren...)

Groeten,

Karel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 maart, 2008 23:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 feb, 2008 22:41 pm
Berichten: 119
Woonplaats: Lelystad
FoxbaT schreef:
Ik weet dat veel mensen bang zijn hun model te verknoeien door te gaan weatheren, maar door te oefenen op stukjes afval en tips en trucks door te lezen zul je zien dat het reuze meevalt.
Het eerste wat je bijvoorbeeld ziet bij een chromen uitlaat is dat hij bij het heetste deel (waar de ronding van de pijp begint) al na 1 ritje blauw verkleurt.
Dit kan je perfect namaken met een weatherkitje van Tamiya, er zijn genoeg mensen hier op het forum die daar meer over kunnen vertellen :)
Voor zover ik kan zien kan je ook prima met een airbrush overweg, daar kun je dit effect ook mee maken.
Nogmaals; gewoon een beetje oefenen op wat rest afval en dan komt het vanzelf 8)

Mocht je besluiten om niks meer aan je model te doen; geen probleem, tenslotte zijn er genoeg poetsers die hun motor in nieuwstaat houden.
(ikzelf sta dus ook altijd te poetsen en te boenen op mijn motoren...)

Groeten,

Karel



Dank voor de tip, ik zal eens zo'n setje aanschaffen en er een beetje mee gaan oefenen op wat oud spul.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart, 2008 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 31 mei, 2006 20:54 pm
Berichten: 233
Woonplaats: Oostende - België
Het is in elk geval een knap staaltje werk.

Laat de volgende er ook zo goed uitzien :wink:

_________________
Groetjes,

ExSerCo


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement